Το VW Polo συμπληρώνει μισό αιώνα ζωής
Το VW Polo, με περισσότερες από 20 εκατομμύρια πωλήσεις εδώ και 50 χρόνια, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
Όταν το Beetle βρίσκονταν σε τροχιά αντικατάστασης τη δεκαετία του 1970, η VW είχε ήδη αρκετούς άσσους στο μανίκι της. Με πρώτο και καλύτερο το Passat, το οποίο κυκλοφόρησε στην αγορά το 1973, ενώ ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το Golf.
Το Polo, με τη σειρά του, έκανε το ντεμπούτο του αμέσως μετά. Και συγκεκριμένα το 1975. Τοποθετημένο μια κατηγορία πιο χαμηλά από το Golf, το Polo ολοκλήρωσε με τον πλέον ιδανικό τρόπο την τότε νέα οικογένεια μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή με κίνηση στους εμπρός τροχούς καταγράφοντας μισό αιώνα μετά περισσότερες από 20 εκατομμύρια πωλήσεις.
Όταν παρουσιάστηκε, το VW Polo αποτέλεσε φορέα πολλών τεχνικών καινοτομιών συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην προσιτή ατομική κινητικότητα. Το μικρό αυτοκίνητο της VW παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1975 βασιζόμενο στο Audi 50. Η παραγωγή του ξεκίνησε στο Wolfsburg δίνοντας γρήγορα μια ανάσα φρέσκου αέρα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Με τον καθαρό σχεδιασμό και την λειτουργικότητά του, τράβηξε με μιας την προσοχή. Αποδοτικό σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, πρακτικό και προσιτό, το ελαφρύ «μικρό» της VW χαρακτηρίζονταν επίσης για την υψηλή ευελιξία του, χαρακτηριστικό που συνέβαλε στην μετέπειτα επιτυχία του στις κατά τόπου αγορές.
Κάθε γενιά του προσέφερε σημαντικές εξελίξεις σε σχέση με την προγενέστερη. Το Polo II διέθετε μια σειρά από βελτιώσεις από το 1981 και μετά, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων χώρων για τους επιβάτες, των υψηλότερων επιπέδων άνεσης και των εκσυγχρονισμένων κινητήρων. Το 1987, η ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής με την ονομασία Coupé GT G40 έκανε το ντεμπούτο της διαθέτοντας κινητήρα με υπερσυμπιεστή, ο οποίος παρείχε περισσότερη ισχύ.
Ένα ακόμα άλμα προς τα εμπρός πραγματοποιήθηκε με την τρίτη γενιά από το 1994 και μετά. Το Polo III ήταν ένα από τα πρώτα οχήματα στην κατηγορία του με καινοτόμα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως οι αερόσακοι. Το 1998, το Polo ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά στην σπορ έκδοση GTI.
Με σημαντική αύξηση σε ότι αφορά το μέγεθος του αμαξώματος, η τέταρτη γενιά του VW Polo πρόσφερε ένα ακόμα υψηλότερα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας από το 2002, όταν και παρουσιάστηκε, διαθέτοντας και πλευρικούς αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι και ABS στον στάνταρ εξοπλισμό του.
Το VW Polo V χαρακτηρίζονταν μια σειρά από ψηφιακές καινοτομίες: από την πρεμιέρα του το 2009, τα συστήματα infotainment και υποβοήθησης οδηγού έκαναν την οδήγηση πιο άνετη από ποτέ. Το μοντέλο έγραψε επίσης μια χρυσή σελίδα στην ιστορία του και στους αγώνες: με το Polo R WRC, η VW κέρδισε τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ τέσσερις συνεχόμενες φορές από το 2013.
Η έκτη γενιά βασίστηκε στον αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα MQB και έθεσε νέα πρότυπα το 2017 στους τομείς της συνδεσιμότητας και της ασφάλειας. Εν ολίγοις, το Polo έγινε ακόμη πιο… ψηφιακό και καινοτόμο, ειδικά μετά την αναβάθμισή του το 2021.