Πρώτη δοκιμή του Sainz με Williams με το τελευταίο τεστ της χρονιάς στο Abu Dhabi

Στο καθιερωμένο τεστ ελαστικών στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου, εκτός από την διατύπωση των πρώτων συμπερασμάτων για τα ελαστικά του 2025, αρκετοί οδηγοί έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στις νέες τους ομάδες.

Η τελευταία ημέρα δράσης στην πίστα για το τέλος της σεζόν της F1 πραγματοποιήθηκε στις 10 Δεκεμβρίου στο Abu Dhabi. Η πίστα Yas Marina φιλοξένησε το συνηθισμένο τεστ για το τέλος της σεζόν, το οποίο εδώ και αρκετά χρόνια πραγματοποιείται μετά το τελευταίο Grand Prix. Συμμετείχαν και οι δέκα ομάδες, η κάθε μία με δύο μονοθέσια, δουλεύοντας με διαφορετικούς προσανατολισμούς. Το ένα μονοθέσιο από κάθε ομάδα έπρεπε να οδηγείται από έναν «rookie» (όπως ορίζεται από τη FIA όποιος δεν έχει λάβει μέρος σε περισσότερα από δύο GP), ενώ οι οδηγοί του άλλου μονοθεσίου ήταν ελεύθεροι από κάθε περιορισμό και μάλιστα ορισμένοι έπιασαν δουλειά με τις νέες τους ομάδες για την επόμενη χρονιά. Ο Carlos Sainz έκανε τα πρώτα του χιλιόμετρα με την Williams, o Hulkenberg ήταν εκεί με την Kick Sauber και ο Esteban Ocon με την Haas.

Hulkenberg Kick Sauber

Τα ελαστικά που ήταν διαθέσιμα για αυτές τις δύο ομάδες ήταν επίσης διαφορετικά και ενώ οι rookies έτρεξαν με τις ίδιες γόμες που ήταν διαθέσιμες για το GP του περασμένου Σαββατοκύριακου, στα άλλα μονοθέσια όσοι οδηγούσαν είχαν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τις γόμες που θα προμηθεύσει η Pirelli την επόμενη σεζόν, έχοντάς τις αναπτύξει σε συνεργασία με τις ομάδες κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Η μοναδική απουσία ήταν το ελαστικό C1, καθώς δεν είναι κατάλληλο για αυτή την πίστα.

Pirelli F1 Tyres

Κάθε rookie είχε στη διάθεσή του οκτώ σετ ελαστικών: δύο C3, τέσσερα C4 και δύο C5. Οι υπόλοιποι είχαν δέκα σετ προς χρήση: ένα C2, τρία από C3 και C4, δύο C5 και ένα C6, το τελευταίο είναι το νέο εξαιρετικά μαλακό μείγμα που αποτελεί προσθήκη στη γκάμα του 2025, με στόχο την χρήση του σε ορισμένα circuit πόλεων. Σε αντίθεση με τη δοκιμή που διεξήχθη μετά το Grand Prix στο Μεξικό, η Pirelli δεν καθόρισε ένα τυποποιημένο πρόγραμμα για τον τρόπο χρήσης των ελαστικών του 2025, αφήνοντας τις ομάδες ελεύθερες να τα χρησιμοποιήσουν όπως έκριναν σκόπιμο, προκειμένου να συλλέξουν ζωτικής σημασίας δεδομένα για την εξέλιξη των μονοθεσίων της επόμενης χρονιάς. Τέλος, όπως όρισε η FIA, κανένα μονοθέσιο δεν επιτρεπόταν να φέρει εξαρτήματα που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου.

Pirelli F1 Tyres

Οι δοκιμές διήρκεσαν εννέα ώρες, με μία μόνο σύντομη διακοπή προς το τέλος. Ολοκληρώθηκαν συνολικά 2.578 γύροι, που αντιστοιχούν σε 13.614 χιλιόμετρα. Χρησιμοποιήθηκαν όλες οι μίξεις και όλοι οι τύποι ελαστικών. Ορισμένες ομάδες χρησιμοποίησαν ακόμη και ελαστικά βροχής ή ενδιάμεσα ελαστικά κατά τη διεξαγωγή αεροδυναμικών μετρήσεων, οι οποίες πραγματοποιούνται συνήθως στην αρχή της ημέρας. Πρώτος στη γενική κατάταξη των χρόνων ήταν ο Charles Leclerc, ο οποίος έκανε τον γύρο με τη Ferrari σε 1’23.510. Δεύτερος ήταν ο Carlos Sainz (1’23.635), το νέο μεταγραφικό απόκτημα της Williams, ενώ ο George Russell ήταν τρίτος για τη Mercedes με 1’23.789. Ενώ το πρώην δίδυμο της Ferrari σημείωσε τους καλύτερους χρόνους τους με την C5, ο Russell έκανε τον δικό του με την C6. Από τους rookies, ο ταχύτερος ήταν ο Ιταλός Kimi Antonelli (Mercedes) με χρόνο 1’23.873. Οι τρεις οδηγοί που έκαναν τους περισσότερους γύρους ήταν οι Liam Lawson (Racing Bulls, 159), Carlos Sainz (Williams, 146) και Felipe Drugovich (Aston Martin, 146).

«Αυτή ήταν μια πολύ χρήσιμη δοκιμή, αφού μπορέσαμε να δούμε σε χρήση όλη τη νέα γκάμα που έχει πιστοποιηθεί για την επόμενη σεζόν, με εξαίρεση τη C1», σχολίασε ο Mario Isola, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli. «Οι συνθήκες στην πίστα ήταν πολύ καλές, παρόμοιες με αυτές που βιώσαμε κατά τη διάρκεια του τελευταίου GP με όχι πολύ διαφορετικές θερμοκρασίες. Συγκεντρώσαμε πολλά δεδομένα, τα οποία θα αναλυθούν από τους μηχανικούς μας και εκείνους των ομάδων, ώστε να συνεχίσουμε να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη σεζόν».

Η σεζόν του 2024 ολοκληρώθηκε και η ομάδα της Pirelli για τη F1 θα επιστρέψει στην πίστα στα τέλη Ιανουαρίου στο Magny Cours, για την πρώτη περίοδο δοκιμών της χρονιάς, δουλεύοντας επάνω στην ανάπτυξη των ελαστικών του 2026.

Παρακολουθήστε γιατί Norris & Leclerc έχασαν χρυσή ευκαιρία το ’24 |
SpeedΖone Podcast EP65