H Skoda παρήγαγε 1.000.000 μπαταρίες στην Τσεχία

Ένα ακόμα κατασκευαστικό ορόσημο κατέρριψε η μονάδα της Skoda που βρίσκεται στη Mlada Boleslav της Τσεχίας.

Η Skoda παράγει συστήματα μπαταριών υψηλής τάσης από τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν και ξεκίνησε η συναρμολόγηση συσσωρευτών ενέργειας για το plug-in υβριδικό Superb iV.

Τον Μάιο του 2022, το εργοστάσιο της Mlada Boleslav ξεκίνησε την κατασκευή συστημάτων μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούνται στο Skoda Enyaq και στο νέο Elroq, καθώς και σε μοντέλα των ομογάλακτων VW, Audi, Seat και Cupra.

Το 2023, οι εγκαταστάσεις παραγωγής στο Mlada Boleslav επεκτάθηκαν με μια δεύτερη γραμμή συναρμολόγησης, αυξάνοντας τη συνολική ημερήσια δυναμική σε 1.500 συστήματα μπαταριών. Κάθε βάρδια περιλαμβάνει περίπου 90 εργαζόμενους που εργάζονται σε μια περιοχή άνω των 10.000 τ.μ.. Επιπλέον, 82 πλήρως αυτοματοποιημένα ρομπότ εκτελούν εργασίες όπως η διαχείριση ιδιαίτερα βαρέων εξαρτημάτων. Σύμφωνα με την Skoda, μια μπαταρία για ένα μοντέλο που βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB ολοκληρώνεται κάθε 60 δευτερόλεπτα. Όταν βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής, κάθε μπαταρία ζυγίζει περίπου 490 κιλά.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται στο Mlada Boleslav διαθέτουν αρθρωτό σχεδιασμό, που επιτρέπει την παραγωγή μιας μεγάλης σειράς μπαταριών υψηλής τάσης. Αυτά αποτελούνται από 8 έως 13 μονάδες με 16 έως 26 κυψέλες, παρέχοντας χωρητικότητα 55 έως και 91 kWh (καθαρή χωρητικότητα: 52 έως 86 kWh).

Επίσης, από τον Ιούνιο, η Skoda εγκαινίασε μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας ποιοτικού ελέγχου των τελικών συναρμολογημένων μπαταριών. Το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία υπολογιστικής τομογραφίας (CT), η οποία είναι ικανή να καταγράφει περίπλοκες εσωτερικές λεπτομέρειες τόσο μικρές όσο 4 μικρά (τέσσερα χιλιοστά του χιλιοστού).

Αυτή η τεχνολογία παρέχει εξαιρετικά λεπτομερή απεικόνιση των εσωτερικών εξαρτημάτων της μπαταρίας, επιτρέποντας τον εντοπισμό πιθανών προβλημάτων ή δυσλειτουργιών σε μεμονωμένα μέρη χωρίς να αποσυναρμολογηθεί ολόκληρο το σύστημα μπαταρίας.

Διαβάστε ακόμη: Ο Κύπριος πίσω από το τιμόνι της επιτυχίας της McLaren

Παρακολουθήστε ακόμη εδώ: Η συγκλονιστική ιστορία του Enzo Ferrari (video)

Tags: