«Τογιοτισμός» σε πλήρη ανάπτυξη…
Οι Ιάπωνες συνεχίζουν, πιστοί στο δρόμο που χάραξαν για τον Ove Andersson πριν πενήντα χρόνια. Ο Σ.Χ. σχολιάζει επιλογές-σημείο αναφοράς της Toyota στο motorsport.
Ποιος να συγκριθεί μαζί τους και φέτος το τερμάτισαν-ξανά.
Παγκόσμιοι
Στο WEC, απέναντι σε Porsche και Ferrari. Στο WRC απέναντι σε Hyundai και Ford.
Παγκόσμιοι στους οδηγούς στην κατηγορία WRC2 με τον Sami Pajari απέναντι σε Skoda και Citroen.
Εντυπωσιακές επιδόσεις, σε σημείο μάλιστα που να μην αποτελεί είδηση ο τέταρτος σερί τίτλος, όγδοος στην ιστορία τους στο WRC, αλλά η αστοχία στο Πρωτάθλημα Οδηγών όπου επιβλήθηκε ο Neuville με Hyundai…
Η συνέχεια…
Αν τους προδώσεις, έχεις ημερομηνία λήξης και δεν είναι τυχαία ο περιορισμός-απομάκρυνση του Tommi Makinen, όπως και ότι θεωρείται απίθανη η επιστροφή του Ott Tänak. Έχουν τρέλα και με τον προδότη.
Μεγάλο σχολείο και μετά τον χαρισματικό, τον θρύλο Ove Andersson, μαζί τους σαράντα χρόνια, στο τιμόνι της αγωνιστικής μηχανής στο WRC, ανέλαβε ο Tommi και τον διαδέχτηκε ο Latvalla, με ένα εντυπωσιακό σερί, παρά τη δικαιολογημένη κριτική τη φετινή χρονιά, που σώθηκε με το τρίποντο του Sebastien Ogier στις καθυστερήσεις, στην PS στην Ιαπωνία. Συγκλονιστική επίδοση, που σβήνει το κακό σερί του με αστοχίες σε τρεις αγώνες. Η κλάση του άλλωστε δεν θέλει απόδειξη, ούτε τα λάθη δικαιολογίες. Τεράστιος ο Sebastien Ogier.
O KKK, με T-Shirt…
Χωρίς φόρμα-κράνος και χωρίς το χαρακτηριστικό του μουστάκι, ο 65χρόνος Juha Kankkunen, πλέον αναπληρωτής boss της αγωνιστικής ομάδας της Toyota στο WRC.Bασικός συνεργάτης του J.M. Latvalla, που θέλει ανάσες, όπως η συμμετοχή του με Celica στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ΙΑ και στο δικό μας ΙΡΑ που λάμπει.
Ο Juha, τετράκις Παγκόσμιος -το ‘93 με Τογιότα και δις νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις- χαρακτηρίζεται από την ηρεμία του υπό πίεση και τη μεθοδικότητα σε κάθε δραστηριότητα.
Επιλογή του Akio Toyoda, που εκτιμάει το χαρακτήρα του και θέλει να αξιοποιήσει την εμπειρία του και το σεβασμό που προκύπτει και από την εκτός μπάκετ διαδρομή του. Στοιχεία που αναμένεται να λειτουργήσουν υποστηριχτικά σε σχέση με τον Latvalla. Επιλογή που διαψεύδει μάλιστα τη θεωρεία του Ove Anderson, ότι σε τέτοιες θέσεις ευθύνης, ταιριάζουν καλύτερα οι συνοδηγοί, θεωρώντας εξαίρεση την περίπτωση του,-συμπληρώνουμε όπως και του Malcolm Wilson.
Ο Toyota–boss λοιπόν, τον διαψεύδει και επιμένει σε οδηγούς παγκόσμιους για τη θέση του επικεφαλής και δεν θα απορήσουμε αν μελλοντικά εμπλακεί στα διοικητικά και ο σοφός Sebastien Ogier. Να θυμίσουμε, ότι πολλοί έμπειροι συνοδηγοί εμπλέκονται σε διάφορους ρόλους, επαγγελματικά σε ομάδες, όπως και στην Toyota, αφού έχουν αφαιρέσει το κράνος. Ειδική περίπτωση, ο David Richards, εξαιρετική ο Nini Rousso.
Σε κάθε περίπτωση, η επόμενη χρόνια του WRC και του ΡΑ, το 2025, θα έχει ενδιαφέρον με τις αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές και με την προσθήκη του Juha Kankkunen στην Toyota, που θα συμμετέχει με τον Kalle Rovanpera σε πλήρες πρόγραμμα. Ο Φινλανδός, με σωματοφύλακες τους Elfyn Evans, Sami Pajari και με D’ Artanian τον part time Sebastien (σικ), χωρίς να υποτιμούμε τον Takamoto Κatsuta.
Μείνετε συντονισμένοι…
Αναμένοντας τη σύνθεση της Hyundai και της Ford,οπότε και που πάει ο Adrien Fourmaux και αν κάπου πάνε ο Oliver Solberg και ο Martins Sesks.
To Monte Carlo; Τον Ιανουάριο στις 20-26…_ Σ.Χ.