H Abarth θα λανσάρει εφεξής μόνο ηλεκτρικά
Η Abarth στρέφεται πλήρως στην ηλεκτρική κινητικότητα βάζοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα θερμικά οχήματα.
Κάθε άλλο παρά είδηση αποτελεί πλέον η απόφαση ενός ακόμα κατασκευαστή να στραφεί εξολοκλήρου στην ηλεκτρική κινητικότητα. Η πιο πρόσφατη για την περίσταση «προσθήκη» στο άτυπο αυτό κλαμπ είναι η ιταλική Abarth.
Επικαλούμενος τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, ο επικεφαλής της Fiat και Abarth στην Ευρώπη, Gaetano Thore, απέκλεισε με δηλώσεις του στο βρετανικό autocar το ενδεχόμενο παρουσίασης νέων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης λέγοντας ότι το κόστος είναι υπερβολικό -τόσο για τον κατασκευαστή όσο και για τον καταναλωτή.
«Αν κατασκευάσεις ένα σπορ χάτσμπακ με κινητήρα εσωτερικής καύσης που εκπέμπει 180 g/km και βρίσκεσαι στην Ιταλία, πρέπει να πληρώνεις από 1.000 έως και 2.000 ευρώ τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο. Είναι δίκαιο αυτό όταν μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες ένα ηλεκτρικό σπορ χάτσμπακ που συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο, έχει το ίδιο επίπεδο απόλαυσης και ισοδύναμες επιδόσεις; Όλα στην ίδια τιμή; Νομίζω ότι είναι καλύτερο να προσφέρουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Ερωτηθείς από τους βρετανούς συναδέλφους αν η υβριδική τεχνολογία αποτελεί για την Abarth μια βιώσιμη λύση, ο Gaetano Thore δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ως «συμβιβασμό» έναν υβριδικό κινητήρα.
«Πρέπει να παραμείνουμε πιστοί στο DNA της Abarth και ο κινητήρας που κυκλοφορεί στο νέο 500 είναι ένας mild-hybrid που δεν σου επιτρέπει να εξάγεις τη δύναμη για να δημιουργήσεις ένα πραγματικό Abarth».
Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε στην Ιταλία το Abarth 600e
Το ίδιο κατηγορηματικός ήταν ο επικεφαλής της εταιρείας στο ενδεχόμενο η Abarth να κατασκευάσει ένα εντελώς δικό της σπορ μοντέλο.
«Ο Carlo Abarth δεν έφτιαξε ποτέ αυτοκίνητο από την αρχή. Το DNA της Abarth είναι να παίρνει ένα συμβατικό αυτοκίνητο και να επεκτείνει τις επιδόσεις του μέσω του κινητήρα, της δυναμικής και του ήχου, προκειμένου να το κάνει σπορ και προσιτό. Θέλουμε να παραμείνουμε πιστοί σε αυτό το DNA».
Αντίθετα, ο Gaetano Thore, στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεών του, δεν απέκλεισε τα ενδεχόμενο ένα SUV με τα σήματα της Abarth που θα βασίζεται σε κάποιο νέο μοντέλο της Fiat.
«Για μένα, το Abarth μπορεί να επεκταθεί σε ο,τιδήποτε, αρκεί να έχει το DNA της Abarth DNΑ. Προσωπικά δεν βλέπω όρια στα αυτοκίνητα της Abarth προκειμένου να είναι χάτσμπακ της κατηγορίας Α ή Β. Εάν μπορεί να γίνει με ένα SUV, τότε γιατί όχι;».