Τα νέα εργοστάσια των BYD, BMW και CATL στην Ουγγαρία ζεσταίνουν τις μηχανές τους

Οι δύο νέες μονάδες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων των BMW και BYD με έδρα την Ουγγαρία αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή τους στο δεύτερο μισό του 2025, ενώ σύντομα και η κινεζική CATL θα δώσει το τελικό ΟΚ για την παραγωγή μπαταριών στη χώρα.

Τα εργοστάσια αυτοκινήτων που βρίσκονται υπό κατασκευή από την BYD και την BMW στην Ουγγαρία αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή το δεύτερο εξάμηνο του 2025, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά στην τόνωση της οικονομίας της χώρας, δήλωσε εκπρόσωπος του πρωθυπουργού της χώρας, Viktor Orban.

Το εργοστάσιο της BMW στο Debrecen θα κατασκευάσει τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα βασίζονται στην πλατφόρμα Neue Klasse, ενώ η BYD θα ανοίξει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στο Szeged στο οποίο θα παράγει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και plug-in υβριδικά για τους Ευρωπαίους πελάτες.

Η BYD ξεκίνησε να πουλάει EV στην Ευρώπη, τα οποία εισάγονται σε αυτή, το 2022 και έχει ανοίξει 250 καταστήματα σε 19 ευρωπαϊκές χώρες. Αν μη τι άλλο, η παραγωγή στην Ευρώπη θα βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να αποφύγει μια σημαντική αύξηση των τιμών των μοντέλων της εξαιτίας των εισαγωγικών δασμών που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα (σ.σ.: η BYD, με βάσει το νέο καθεστώς δασμών, πρέπει να καταβάλει εισφορά 17% στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξάγει στην Ευρώπη από την Κίνα, επιπλέον του υπάρχοντος δασμού ύψους 10%).

BYD Plant

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την BMW, οι βασικοί της αντίπαλοι, όπως οι Audi και Mercedes, κατασκευάζουν και αυτοί τα δικά τους αυτοκίνητα στην Ουγγαρία.

Από τη μεριά της, η CATL, ένας από τους μεγαλύτερους Κινέζους επενδυτές στην Ουγγαρία, κατασκευάζει ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών συνολικής αξίας 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ στο Debrecen, το οποίο θα προμηθεύει με συσσυσωρευτές ενέργειας αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW και Mercedes. Όπως έχει ανακοινωθεί, η συνολική παραγωγή του θα ανέρχεται σε 100 GWh – η οποία θα είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

CATL