WEC – 8 Ώρες του Bahrain: Porsche και Toyota μοιράστηκαν τους τίτλους στο φινάλε της σεζόν
Οι Kévin Estre, André Lotterer και Laurens Vanthoor της Porsche κατέκτησαν στο Bahrain το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, ενώ η Toyota εξασφάλισε τo Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Τόσο η Porsche όσο και η Toyota είχαν λόγο να πανηγυρίσουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA στο Bahrain, καθώς οι Kévin Estre, André Lotterer και Laurens Vanthoor κατέκτησαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών FIA Hypercar World Endurance, ενώ οι Sébastien Buemi, Brendon Hartley και Ryō Hirakawa εξασφάλισαν για λογαριασμό της Toyota το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών FIA Hypercar World Endurance.
Οι «8 Ώρες του Bahrain» είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον από την αρχή, με το πρώτο απρόβλεπτο γεγονός να έρχεται ήδη από τον δέκατο γύρο, όταν ο Buemi βρέθηκε να χάνει την πρωτοπορία, ενώ έριχνε γύρο στην #82 TF Sport Corvette. Αυτό έριξε τον Ελβετό οδηγό της Toyota στην έβδομη θέση, από την οποία ανήλθε σταδιακά και στο τέλος κατάφερε να επανέλθει στη διεκδίκηση της νίκης.
Αφού προσπέρασε τον Antonio Giovinazzi με την επί μακρόν κορυφαία και πρωτοπόρο στον αγώνα #51 Ferrari AF Corse 499P και τον Vanthoor με την #6 Porsche Penske Motorsport 963, ο Sebastian Buemi ξεκίνησε το τελευταίο του stint στη δεύτερη θέση, πίσω μόνο από τον Matt Campbell με το #5 Porsche Penske Hypercar. Εκμεταλλευόμενος τα πιο φρέσκα ελαστικά του, ο Eλβετός τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκίνησε την επίθεσή του, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο. Η αποφασιστική κίνηση ήρθε στα 40 λεπτά που απέμεναν και μετά από αυτό, το αποτέλεσμα δεν έμοιαζε ποτέ αμφίβολο.
«Η πρώιμη επαφή μας με την Corvette μας έβαλε σε δύσκολη θέση, αλλά το παιχνίδι είναι πάντα μακρύ και η στρατηγική μας ήταν να διασφαλίσουμε ότι θα φυλάγαμε μερικά πολύ καλά ελαστικά για το τέλος του αγώνα. Όταν μπήκα ξανά στο αυτοκίνητο, ήμασταν πίσω στη δέκατη θέση και ειλικρινά πίστευα ότι δεν είχαμε καμία πιθανότητα να επιστρέψουμε, αλλά με το πλεονέκτημα των ελαστικών μας, μπόρεσα να κάνω κάποιες κινήσεις. Στο τέλος, όλα ήρθαν στη θέση τους τέλεια» δήλωσε μετά τον αγώνα στο Bahrain ο Sebastian Buemi.
Η επιτυχία του Τoyota #8 ήταν η πρώτη νίκη από την pole position στην κορυφαία κατηγορία του WEC τη φετινή σεζόν, η οποία ανέδειξε επτά διαφορετικούς νικητές σε οκτώ αγώνες. Για την ιαπωνική εταιρεία, ήταν το τέταρτο συνεχόμενο τρόπαιο κατασκευαστών Hypercar.
Ο τίτλος των οδηγών πήγε στην Porsche με τους Estre, Lotterer και Vanthoor να δικαιώνουν τον προ του αγώνα χαρακτηρισμό του φαβορί. Παραδόξως, κανένας από τους τρεις διεκδικητές του πρωταθλήματος οδηγών δεν τερμάτισε μέσα στους βαθμούς στο Bahrain, αλλά τα αποτελέσματα τoυ πληρώματος της #6 Porsche Penske Motorsport στους προηγούμενους γύρους του WEC αποδείχθηκαν υπεραρκετά για να γίνει η δουλειά.
H ομάδα υιοθέτησε μια συντηρητική προσέγγιση, γνωρίζοντας ότι μια όγδοη θέση θα ήταν αρκετή για τον τίτλο, ανεξάρτητα από ο,τιδήποτε άλλο συνέβαινε. Όπως φάνηκε, δεν χρειάστηκε καν αυτό, με το #7 Toyota GR010 Hypercar να πέφτει θύμα ενός προβλήματος στην αντλία καυσίμου και τη #50 Ferrari να μην είναι ποτέ πραγματικά στον αγώνα, μετά την επαφή της στον πρώτο γύρο που την βύθισε στην κατάταξη. Ο αγώνας της #6 Porsche ήταν επίσης περιπετειώδης, καθώς ανέβηκε στη δεύτερη θέση για να πάρει στη συνέχεια μια σειρά από ποινές που περιόρισαν το αυτοκίνητο στην 11η θέση στον τερματισμό. Πίσω από τη νικήτρια του αγώνα Toyota, το βάθρο συμπλήρωσαν η #51 Ferrari και η #5 Porsche, καθώς η Peugeot και η Alpine επιβεβαίωσαν την πρόσφατη ισχυρή φόρμα τους στην τέταρτη και πέμπτη θέση με το #93 9X8 και το #35 Alpine A424 αντίστοιχα.
LMGT3
Η Vista AF Corse έκανε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της στην κατηγορία LMGT3, σε έναν αγώνα που θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, με πολλές αλλαγές στην πρωτοπορία και μια επική μάχη για την επικράτηση. Το κλειδί για τη νίκη του πληρώματος της #55 Ferrari 296 LMGT3 ήταν ένα pit-stop λιγότερο από τους περισσότερους ανταγωνιστές του. Χάρη στην αριστουργηματική διαχείριση των ελαστικών του, ο Alessio Rovera απέκρουσε μια διπλή απειλή από την TF Sport Corvette στην τελευταία ώρα για να εδραιώσει τον δεύτερο συνεχόμενο θρίαμβο της ιταλικής ομάδας στο αυτοκίνητο που μοιράζεται με τους François Heriau και Simon Mann.