FIA WEC – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις «8 Ώρες» του Bahrain
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) φτάνει στο τέλος του με έναν αγώνα που θα τα κρίνει όλα στο Bahrain αυτό το Σαββατοκύριακο, με τους τίτλους των Hypercar τόσο των οδηγών όσο και των κατασκευαστών να είναι ακόμα σε εκκρεμότητα.
Μετά από περισσότερα από 11.000 χιλιόμετρα αγώνων σε τέσσερις ηπείρους κατά τη διάρκεια των επτά πρώτων γύρων, τα πάντα έρχονται τώρα σε μια οκτάωρη διαδρομή από το φως της ημέρας στο σκοτάδι στο Bahrain International Circuit (BIC), το οποίο έχει φιλοξενήσει το WEC σε 12 προηγούμενες περιπτώσεις, προσφέροντας μερικές εκπληκτικές μάχες με φόντο το τοπίο της ερήμου. Η απαιτητική διαδρομή των 5,412 χιλιομέτρων και των 15 στροφών απαιτεί πολλά από τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα, με 54 αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο και ταχύτητες που αγγίζουν τα 300 χλμ/ώρα στις τέσσερις μεγάλες ευθείες.
Με έξι διαφορετικούς νικητές Hypercar μέχρι στιγμής στη φετινή σεζόν, η δράση ήταν τουλάχιστον απρόβλεπτη, αλλά η αξιέπαινη συνέπεια της Porsche Penske Motorsport (στη δεύτερη μόλις χρονιά της γερμανο-αμερικανικής συμμαχίας) βλέπει τους André Lotterer, Kévin Estre και Laurens Vanthoor να πηγαίνουν στον τελευταίο αγώνα σε απόσταση αναπνοής από την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Το πλήρωμα της #6 Porsche 963 είναι οι μόνοι οδηγοί που έχουν νικήσει περισσότερες από μία φορά φέτος. Σε συνδυασμό με τρεις ακόμη θέσεις στο βάθρο, αυτό τους έχει φέρει 35 βαθμούς διαφορά από τους πλησιέστερους αντιπάλους τους. Αυτό σημαίνει ότι ό,τι κι αν συμβεί, χρειάζονται μόνο μια όγδοη θέση αυτό το Σαββατοκύριακο για να σφραγίσουν τον τίτλο. «Λαμβάνοντας υπόψη τη βαθμολογία του πρωταθλήματος, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι όλα είναι τελειωμένα, αλλά αυτό σίγουρα δεν ισχύει!» προειδοποίησε ο Vanthoor. «Φαίνεται πολλά υποσχόμενο, αλλά με ενάμιση φορά περισσότερους βαθμούς που απονέμονται στο Bahrain (λόγω της μεγαλύτερης απόστασης του αγώνα), είναι ακόμα πολύ ανοιχτό.
Η κατάσταση είναι κάπως πιο περίπλοκη στην βαθμολογία των κατασκευαστών, όπου η Porsche προηγείται της Toyota με δέκα βαθμούς, με τη Ferrari να βρίσκεται 17 βαθμούς πιο πίσω. Η Toyota Gazoo Racing (νικήτρια των πέντε τελευταίων τίτλων στο WEC) είναι αυτή που διαθέτει το πιο εντυπωσιακό ρεκόρ στο Μπαχρέιν, με ποσοστό επιτυχίας 75%, ενώ το GR010 Hybrid της ιαπωνικής ομάδας δεν έχει νικηθεί ποτέ στο Bahrain. Αυτά είναι τα στοιχεία που θα δώσουν αυτοπεποίθηση στην ομάδα, μετά την απογοητευτική έξοδο στο Fuji, που απέφερε μόλις τη δέκατη θέση.
Σε μια χρονιά κατά την οποία υπερασπίστηκε με επιτυχία την επιτυχία της στις 24 Ώρες του Le Mans χάρη σε έναν δεύτερο συνεχόμενο θρίαμβο, η Ferrari AF Corse παραμένει επίσης στο παιχνίδι, με την 499P #50 με πιλότους τους Antonio Fuoco, Miguel Molina και Nicklas Nielsen να απέχει 35 βαθμούς από το πλήρωμα της Porsche #6 και να γνωρίζει καλά ότι μόνο η νίκη αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι αρκετή. Η τριάδα έφτασε στο βάθρο με την τρίτη θέση στο Bahrain πριν από 12 μήνες και οι τρεις τους είναι πρώην νικητές στην πίστα σε αγώνες GT, με τον Molina να μην έχει τερματίσει ποτέ εκτός βάθρου εκεί.
Πίσω από τoν ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, υπάρχει επιπλέον μια σκληρή μάχη για την τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη, μεταξύ της Alpine και της BMW.
Η Peugeot και η Cadillac εξακολουθούν επίσης να διεκδικούν, με την τελευταία να φέρνει τον Sébastien Bourdais πίσω στην ομάδα για το Bahrain, καθώς ο τετράκις πρωταθλητής του Champ Car επανέρχεται για να πλαισιώσει τους Alex Lynn και Earl Bamber. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επιθυμεί να επαληθεύσει την υπόσχεση που έδειξε με την pole position και την επίδοση που διεκδίκησε το τρόπαιο στο Fuji.
Η δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Κύπελλο της FIA για τις ομάδες Hypercar είναι επίσης το ζητούμενο, καθώς η Hertz Team JOTA που εδραίωσε την πρώτη θέση στο Fuji προσδοκά τώρα να κάνει το ένα-δύο στην κατάταξη των «ιδιωτών». Υπάρχει ένα παρόμοιο σενάριο στην LMGT3, όπου η Manthey PureRxcing έχει ήδη σφραγίσει τον τίτλο με το πλήρωμά της #92 με τους Klaus Bachler, Aliaksandr Malykhin και Joel Sturm, αλλά μια μάχη μαίνεται επίσης για τη δεύτερη θέση.
Η δράση στην πίστα θα ξεκινήσει με τα ελεύθερα δοκιμαστικά την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου και θα ακολουθήσουν οι κατατακτήριες δοκιμές (και η Hyperpole) από τις 17:00 (ώρα Ελλάδας) την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου. Ο οκτάωρος αγώνας θα ξεκινήσει στις 15:00 (ώρα Ελλάδας) το Σάββατο 2 Νοεμβρίου.
Την επομένη του αγώνα, οι οδηγοί και οι ομάδες θα επιστρέψουν στην πίστα για την δοκιμή των rookies στο τέλος της σεζόν, με μια σειρά από ενδιαφέρουσες συνθέσεις, περιλαμβανομένου του εννέα φορές παγκόσμιου πρωταθλητή μοτοσικλέτας Valentino Rossi με το M Hybrid V8 Hypercar της BMW.