F1 – GP Βραζιλίας: Προεπισκόπηση
Η Formula 1 ταξιδεύει στη Βραζιλία, για τη συνέχεια ενός πρωταθλήματος που εξελίσσεται συναρπαστικά, με τρεις ομάδες να διεκδικούν τον τίτλο των κατασκευαστών και τους Verstappen – Norris να δίνουν τη δική τους μάχη.
Μετά το Όστιν και την Πόλη του Μεξικού, έφτασε η σειρά της πίστας «Carlos Pace» στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας να υποδεχτεί τα μονοθέσια της Formula 1. Υπάρχει ένα κοινό σημείο, που συνδέει και τις τρεις προαναφερθείσες πίστες, δηλαδή η νέα άσφαλτος. Ωστόσο, ενώ στο Όστιν και στην Πόλη του Μεξικού μόνο τμήματα των διαδρομών είχαν ανανεωθεί, στο Σάο Πάολο ανανεώθηκαν και τα 4,309 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένου του pit lane. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν μόλις πρόσφατα και στη συνέχεια η άσφαλτος καθαρίστηκε σχολαστικά, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα πλύσης με νερό υψηλής πίεσης, το οποίο αφαιρεί τη γυαλάδα που συνήθως εμφανίζεται στην ολοκαίνουργια άσφαλτο.
Ως εκ τούτου, η επιφάνεια της πίστας θα είναι ένας εντελώς άγνωστος παράγοντας για τους οδηγούς και τις ομάδες αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο γρίφος περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι η Pirelli έχει επιλέξει να φέρει στη Βραζιλία μια πιο μαλακή τριάδα σε σχέση με πέρυσι: η C3 θα είναι η σκληρή, η C4 η μεσαία και η C5 η μαλακή. Συν τοις άλλοις υπάρχει και ο αγώνας Sprint, με αποτέλεσμα να διεξάγεται μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών για να βρουν οι ομάδες το καλύτερο στήσιμο.
Στο Interlagos, οι πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στις 15 στροφές αυτής της αριστερόστροφης πίστας είναι μέτριας έως χαμηλής έντασης. Επιπλέον, η νέα επιφάνεια της πίστας θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των χρόνων γύρου και, κατά συνέπεια, σε αύξηση της καταπόνησης στην οποία υποβάλλονται τα ελαστικά. Το Σαββατοκύριακο της Βραζιλίας προσφέρει συνήθως θεαματική δράση. Η πίστα που πήρε το όνομά της προς τιμήν του José Carlos Pace παρουσιάζει αρκετές ευκαιρίες για προσπεράσματα, αλλά άλλοι τυχαίοι παράγοντες, όπως η μεγάλη πιθανότητα ενός αυτοκινήτου ασφαλείας και ο εξαιρετικά ευμετάβλητος καιρός, καθιστούν την έκβαση του Grand Prix αβέβαιη και δύσκολα προβλέψιμη. Συνήθως, η ταχύτερη στρατηγική είναι η στρατηγική των δύο πιτ στοπ, που ευνοεί τη χρήση των πιο μαλακών ελαστικών. Πέρυσι, όλοι οι οδηγοί εκτός από έναν, επέλεξαν να εκκινήσουν με τις Softs, αλλά μια κόκκινη σημαία μετά την εκκίνηση επέτρεψε την αλλαγή στις Mediums, προτού τερματίσει ο αγώνας με ένα άλλο σετ Softs.
Η πίστα Interlagos έχει φιλοξενήσει 40 Grand Prix. Ο πιο επιτυχημένος οδηγός στη Βραζιλία είναι ο Alain Prost με έξι νίκες, αν και μόνο μία από αυτές ήταν στο Σάο Πάολο, μια πίστα όπου ο Michael Schumacher κατέχει το ρεκόρ με τέσσερις νίκες. Ο Ayrton Senna βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των pole positions με έξι στην πατρίδα του, μοιρασμένες εξίσου στις δύο πίστες. Στο Interlagos, άλλοι τέσσερις οδηγοί έχουν φτάσει τις τρεις pole-positions: οι Felipe Massa και Rubens Barrichello, ο Mika Hakkinen και ο Lewis Hamilton. Από τις ομάδες, η McLaren είναι η πιο επιτυχημένη με 11 νίκες, αν και η Ferrari έχει τις περισσότερες νίκες στο Interlagos με εννέα. Η βρετανική ομάδα είναι πρώτη στη λίστα με τις pole positions σε αυτόν τον αγώνα, με 11.
Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τον τραγικό θάνατο του Ayrton Senna και, όπως συνέβη και στην Imola τον Μάιο, στο Interlagos θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις και αφιερώματα. Η Pirelli θα συμμετάσχει σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Senna, δημοπρατώντας μια ειδική έκδοση του βραβείου Pole Position στα εθνικά χρώματα της Βραζιλίας, με το λογότυπο του θρυλικού Βραζιλιάνου. Επιπλέον, θα υπάρξει μια ειδική έκδοση του Pirelli Podium Cap, επίσης στα χρώματα της εθνικής σημαίας με το λογότυπο του Senna, αποτίοντας φόρο τιμής σε έναν οδηγό που θα μείνει στη μνήμη όλων όσων αγαπούν τη F1.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 1 Νοεμβρίου
16:30 Free Practice
20:30 Sprint κατατακτήριες
Σάββατο 2 Νοεμβρίου
16:00 Sprint αγώνας
20:00 Κατατακτήριες
Κυριακή 3 Νοεμβρίου
19:00 Αγώνας