H Porsche γιορτάζει τα 25 χρόνια της 911 GT3
Λίγες μόνο ώρες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια της νέας Porsche 911 GT3, ας θυμηθούμε την ιστορία ενός εκ των πλέον εμβληματικών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας.
Όλα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 1999 όταν η Porsche παρουσίασε την πρώτη 911 GT3 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Την κίνηση σε αυτή την εκδοχή της 911-996 προσέφερε ένας κινητήρας 3,6 λίτρων με απόδοση 360 ίππων που αποτελούσε εξέλιξη του 6κύλινδρου ατμοσφαιρικού μπόξερ της 911 GT1. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εν λόγω 911 GT3 κατάφερε με οδηγό τον Walter Rohrl να σπάσει το φράγμα των 8 λεπτών στο Nurburgring-Nordschleife των 20,8 χλμ. – για πρώτη φορά για ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
Η μέγιστη ισχύς αποδιδόταν στις 7.200 σ.α.λ. με την βελόνα του στροφομέτρου να μπαίνει στο «κόκκινο» στις 7.800 σ.α.λ. «Το στρίψιμο της GT3 είναι πολύ ακριβές. Αυτό σου επιτρέπει να στρίψεις πολύ γρήγορα σε όλα τα είδη των στροφών. Τέτοια ρύθμιση στο πλαίσιο θα βρεις μόνο σε αυτοκίνητο αγώνων», είχε δηλώσει ο Walter Rohrl μιλώντας για την 911 GT3 (996).
Η πρώτη αναβάθμιση του μοντέλου (996.2) ήρθε το 2003 όταν η εταιρεία αύξησε την ισχύ του κινητήρα κατά 21 ίππους.
Η δεύτερη γενιά της 911 GT3
Πέρασαν άλλα τρία χρόνια πριν το κοινό υποδεχτεί τη νέα γενιά (997). Εδώ, ο κινητήρας απέδιδε 415 ίππους, έχοντας μέγιστο όριο περιστροφής τις 8.400 σ.α.λ. Βελτιστοποιημένη ήταν και η παροχή αέρα για τον εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ, ενώ για πρώτη φορά το μοντέλο διέθετε ενεργό σύστημα ανάρτησης (Porsche Active Suspension Management – PASM).
Όταν αυτή η γενιά της 911 GT3 αναβαθμίστηκε το 2009 (997.2), οι μηχανικοί αύξησαν τον κυβισμό του κινητήρα στα 3,8 λίτρα και την ισχύ στους 435 ίππους. Για ακόμα πιο έντονη οδηγική εμπειρία, βελτίωσαν επίσης το ίδιο το πλαίσιο, καθώς και την αεροδυναμική. Για παράδειγμα, επανασχεδίασαν την πίσω πτέρυγα, ενώ ταυτόχρονα κάλυψαν πλήρως το κάτω μέρος του αμαξώματος, γεγονός που αύξησε την κάθετη δύναμη.
Η τρίτη γενιά της 911 GT3
Η τρίτη γενιά της 911 GT3 έκανε πρεμιέρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2013. Τιμώντας την 50η επέτειο της «911», η νέα 911 GT3 διέθετε νέο κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και μια σειρά εκτενών αλλαγών σε αμάξωμα και πλαίσιο. Ο μπόξερ των 3,8 λίτρων απέδιδε ισχύ 475 ίππων εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 315 χλμ./ώρα. Η εισαγωγή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Porsche (PDK) στην GT3 ήταν σίγουρα μια επανάσταση, ενώ το νέο πλαίσιο με ενεργό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα και άλλες αεροδυναμικές βελτιώσεις έκαναν την 911 (991) GT3 μία από τις πιο απολαυστικές Porsche 911 όλων των εποχών. Αυτή η εκδοχή του σπορ μοντέλου της εταιρείας κατάφερε να ολοκληρώσει έναν πλήρη γύρο στο Nurburgring-Nordschleife σε λιγότερο από 7 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα.
Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για τον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων από το Zuffenhausen προκειμένου να ξεπεράσει και πάλι τον εαυτό του με την επόμενη ανανέωση της 911 GT3. Ο 6κύλινδρος κινητήρας μπόξερ σε αυτήν την αναβάθμιση (991.2) αυξήθηκε σε κυβισμό στα 4,0 λίτρα παρέχοντας ισχύ 500 ίππων, παρέχοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο αυτόματο PDK κιβώτιο και σε ένα 6τάχυτο μηχανικό.
Η τέταρτη γενιά της 911 GT3
Η σημερινή 911 GT3 βασίζεται στη γενιά 992 της αειθαλούς Porsche 911. Με αυτό το αυτοκίνητο, που παρουσιάστηκε το 2021, η Porsche συνέχισε την παράδοσή της να θέτει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Εδώ, ο 6κύλινδρος κινητήρας μπόξερ των 4,0 λίτρων αποδίδει 510 ίππους, ενώ η εμπρός ανάρτηση υιοθετεί μια διάταξη με διπλά ψαλίδια. Επί της ουσίας, η 911 (992) GT3 δεν είναι παρά ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με πολιτικό μανδύα.