Αυτή είναι η πανίσχυρη Ferrari F80 των 1.200 ίππων
Με στοιχεία από την Formula 1, η νέα Ferrari F80 είναι το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής της ιταλικής εταιρείας, με κόστος που υπολογίζεται ότι θα αγγίζει τα 3,6 εκατομμύρια ευρώ.
Η Ferrari αποκάλυψε τη νέα και πανίσχυρη F80, που με ισχύ 1.200 ίππους, που είναι το πιο δυνατό αυτοκίνητο παραγωγής της ιταλικής εταιρείας. Διάδοχος των θρυλικών σπορ μοντέλων της Ferrari, όπως η 288 GTO, F40, F50, Enzo και LaFerrari.
Η F80 είναι ο καμβάς στον οποίο η Ferrari παρουσιάζει την κορυφαία τεχνολογία που διαθέτει στη φαρέτρα της. Ενδεικτικά οι 1.200 ίπποι που αποδίδει την καθιστούν το πιο ισχυρό μοντέλο που πέρασε από τη γραμμή παραγωγής για το δρόμο.
Ξεχωριστή…
Φυσικά πρόκειται για ένα εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητο, που θα είναι διαθέσιμο σε μόλις 799 αντίτυπα, μέχρι το 2027, χρονιά που η εταιρεία γιορτάζει τη συμπλήρωση των 80 ετών λειτουργίας της. Η F80 με το όνομά της, για την ακρίβεια με τον αριθμό της, τηρεί μια ακόμα παράδοση που αφορά το μοντέλο και το έτος λειτουργίας της εταιρείας, όπως είχε γίνει με τις F40 και F50.
Το σχεδιασμό της ανέλαβε το Centro Stile έχοντας επικεφαλής το Flavio Manzoni. Διακρίνεται για τις κάθετες γραμμές της και δημιουργούν ένα διαχωρισμό του αμαξώματος, που δημιουργούν ένα όμορφο οπτικό παιχνίδι, που το κάνει να μοιάζει σαν να χωρίζεται σε δύο… κομμάτια.
Στο πίσω μέρος με την κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση και ψηλά, για να δίνει χώρο στο diffuser, κυριαρχεί η μεγάλη αεροτομή, η οποία κατεβαίνει χαμηλά, αγγίζοντας το αμάξωμα, δημιουργώντας μια πιο ήπια προσέγγιση ή ανεβαίνει για να προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική αρνητική άντωση στις υψηλές ταχύτητες.
Με αγωνιστικές πινελιές…
Η καμπίνα ξεχωρίζει, βαμμένη σε μαύρο χρώμα, παραπέμποντας σε αγωνιστικό όχημα. Στο εσωτερικό της η διάταξη είναι 1+1, με την Ferrari να επιθυμεί να δώσει την αίσθηση ενός μονοθεσίου της F1. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα κλιμακωτά κατά μήκος, με τον συνοδηγό να κάθεται λίγο πιο πίσω από τον οδηγό, έχοντας μάλιστα και διαφορετικό χρώμα.
Το τιμόνι είναι επανασχεδιασμένο, με μικρότερο μέγεθος από αυτό της LaFerrari και πιο συγκεκριμένα 1,4 εκ. μικρότερο σε πλάτος και 7 εκ. μικρότερο σε ύψος, έχοντας ως στόχο να βελτιωθεί η ορατότητα του οδηγού. Στη νέα Ferrari F80 γίνεται χρήση φυσικών πλήκτρων αντί για ψηφιακών για χάρη της εργονομίας. Επίσης, οι διαστάσεις της καμπίνας έχουν περιοριστεί προς όφελος της αεροδυναμικής. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα επάνω σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών.
Όσον αφορά τις διαστάσεις της, έχει μήκος 4,84 μ., πλάτος 2,06 μ., ύψος 1,14 μ. και μεταξόνιο 2,67 μ. Το βάρος της F80 είναι 1.525 κιλά, με την κατανομή του ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα είναι 42,2% εμπρός και 57,8% πίσω.
Πανίσχυρη…
Όπως η σύγχρονη εποχή επιτάσσει, η Ferrari εφοδιάζει την F80 με ένα υβριδικό σύνολο. Ο θερμικός κινητήρας είναι ένας 3λιτρος V6 turbo με απόδοση 900 ίππων στις 8.750 σ.α.λ. με όριο περιστροφής τις 9.000 σ.α.λ., που φτάνει και τις 9.200 σ.α.λ., έχοντας ειδική ισχύ 300 ίππους/λίτρο. Η ροπή αγγίζει τα 850 Nm στις 5.500 σ.α.λ., με το κιβώτιο να είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.
Ο εμπρός άξονας με το e-4WD, το ηλεκτρικό μοτέρ του υβριδικού συστήματος συμβάλει με επιπλέον 300 ίππους για να φτάσει στο σύνολο τους 1.200 ίππους. Η τεχνολογία έρχεται από την 499P που κέρδισε το 2023 και το 2024 στις 24 Ώρες του Le Mans.
Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής από το τιμόνι των προγραμμάτων οδήγησης, που είναι τα: Hybrid, Performance και Qualify, με την F80 όμως να μην μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς απουσιάζει η λειτουργία eDrive, που συναντάμε στις SF90 Stradale και 296 GTB.
Το σύστημα πέδησης δανείζεται τεχνολογία από τους αγώνες και αποτελείται από κεραμικά φρένα με διαστάσεις 408 χλστ. εμπρός και 390 χλστ. πίσω με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τη Ferrari, η F80 ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 28 μέτρα και σε 98 μέτρα από τα 200 χλμ./ώρα. Πατάει σε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup2, με διαστάσεις 285/30 R20 εμπρός και 345/30 R21.
Η νέα και πανίσχυρη Ferrari F80 αναμένεται να στοιχίζει περίπου 3,6 εκατομμύρια ευρώ.