Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1.2T 130 PS AT8
Ξεχάστε την Opel που ξέρατε. To νέο Mokka είναι το μοντέλο που έρχεται να επαναπροσδιορίζει, μετά το Corsa, το προφίλ της μάρκας από το Russelsheim της Γερμανίας, υπό τη σκέπη πλέον του Groupe PSA και προσφάτως του ομίλου Stellantis.
Η εξαγορά (ή μήπως σωτηρία;) της Opel από το Groupe PSA σηματοδότησε μία νέα και σαφώς πιο ελπιδοφόρα εποχή για τη γερμανική εταιρεία που στα τέλη της περασμένης δεκαετίας είδε το γάμο της με τους αμερικανούς της General Motors να… στολάρει.
Στο «βαρύ» αυτό περιβάλλον, η χείρα βοηθείας που ενέτειναν το Groupe PSA και προσωπικά ο Carlos Tavares αποτέλεσε το πολυπόθητο μάννα εξ ουρανού, δίνοντας με το καλημέρα στη γερμανική φίρμα από το Russelsheim την ευκαιρία να ανασυνταχτεί επαναπροσδιορίζοντας συγχρόνως τόσο τον χαρακτήρα όσο και την προϊοντική της γκάμα. Και κατ’ επέκταση, τη θέση της στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα. Kαι δη το ευρωπαϊκό.
«Το νέο Mokka απεικονίζει όλα όσα συμβολίζει η Opel σήμερα και στο μέλλον. Απόλαυση, απόδοση και καινοτομία», είχε δηλώσει με έμφαση ο CEO της εταιρείας Michael Lohscheller, αμέσως μετά τα επίσημα αποκαλυπτήριά του. Πράγματι, εν έτει 2021 η νέα πλέον Opel» είναι ένα brand με σαφώς πιο νεανικό προφίλ, και συνάμα μια μάρκα με προσιτά μοντέλα που ποντάρουν όσο ποτέ άλλοτε τόσο στο σχεδιασμό και τις τεχνολογίες τους που «κουβαλούν», όσο και στη νέα… ενεργειακή τάξη πραγμάτων που θέλει τη γκάμα κάθε μοντέλου να διαθέτει λύσεις για κάθε απαίτηση και ανάγκη.
Μπορεί λοιπόν το Corsa F να αποτέλεσε το «εναρκτήριο λάκτισμα» της νέας εποχής Opel, μολαταύτα είναι το νέο Mokka εκείνο που έρχεται να τις επισφραγίσει την αλλαγή πλεύσης των Γερμανών «χτυπώντας» για την περίσταση στην καρδιά της κατηγορίας των B-SUV με βασικό άρμα της όλης προσπάθειας μια μοντέρνα όσο και πολυσχιδή γκάμα με πετρελαιοκίνητες και βενζινοκίνητης εκδόσεις – πέραν ασφαλώς της αμιγώς ηλεκτροκίνητης.
Στο μάτι
Το νέο Opel Mokka είναι ένα τυπικό B-SUV νέας κοπής, με θελκτικές για την περίσταση αναλογίες και ενδιαφέροντα… οπτικά ερεθίσματα στις εξωτερικές του επιφάνειες που έρχονται να συνθέσουν το ολοκαίνουργιο σχεδιαστικό DNA της μάρκας – το τελευταίο έχει ως σημείο αναφοράς, σε όλες τις εκδόσεις και παραλλαγές κινητήρων μονάδων, το Opel Vizor, το χαρακτηριστικό πλέον κλειστό πάνελ στο εμπρός μέρος που ενσωματώνει τόσο τη μάσκα με το ανασχεδιασμένο Opel Blitz όσο και τα φωτιστικά σώματα.
Με μικρότερο μήκος (4,15 μ.) τόσο από τον προκάτοχό του, όσο και από το ομογάλακτο Peugeot 2008, το νέο Mokka θυμίζει περισσότερο σε διαστάσεις τον έτερο αδελφό της γαλλικής οικογένειας (λέγε με DS 3 Crossback) βασιζόμενο όμως και αυτό στην εγνωσμένης αξίας πλατφόρμα CMP του Groupe PSA που του εξασφαλίζει σε σχέση με το Mokka X μικρότερο έως και 120 κιλά βάρος αλλά και βελτιωμένη κατά 15% ακαμψία. Και φυσικά τη δυνατότητα φιλοξενίας μιας ηλεκτρικής κινητήριας μονάδας με απόδοση 136 ίππων, που συνδυάζεται με «50άρα» μπαταρία.
Κάτω από το καπό και στο δρόμο
Για την περίσταση ωστόσο κάτω από το εμπρός καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας φιλοξενείται ένας γνώριμος και 3κύλινδρος 1.200άρης βενζινοκινητήρας προδιαγραφών Euro 6d με γαλλική καταγωγή, ο οποίος αποδίδει στη μεγαλύτερη εκ των δύο εκδοχών του 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm, ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. «Δίπλα» του βρίσκεται ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή εναλλακτικά, όπως στη δική μας περίπτωση, ένα αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, 8 σχέσεις και paddles για τη διαδοχή της στο χειροκίνητο πρόγραμμα πίσω από το τιμόνι.
Στην πράξη, ο παραπάνω συνδυασμός αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από επαρκής για την απρόσκοπτη και σβέλτη, θα λέγαμε, μετακίνηση του βενζινοκίνητου και αυτόματου Opel Mokka 1.2Τ των 1.295 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Σημείο αναφοράς εδώ είναι η άμεση απόκριση, η πολύ καλή ευστροφία του, τα λογικά επίπεδα θορύβου που «μπαίνουν» στην καμπίνα, αλλά και οι ανταγωνιστικές επιδόσεις που προσδίδει ο 3κύλινδρος με το πόδι στο πάτωμα (βλ. 0-100 σε 9,2 δλ., τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα). Ως προς τις απαιτήσεις σε καύσιμο και τη συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο, τα σχόλιά μας είναι εξίσου θετικά, καθώς οι αλλαγές των σχέσεων έρχονται… αβίαστα και ακόμα πιο άμεσα στο πρόγραμμα Sport, την ίδια ώρα που η σχετική ένδειξη στο trip computer στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων δεν ξεπερνά σε σβέλτους ρυθμούς και σε μικτές συνθήκες κίνησης τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Οδηγώντας…
…το πρώτο στοιχείο στο οποίο στέκεται κανείς είναι η ομοιογένεια αλλά και η στιβαρότητα που προσδίδει στο νέο Opel Mokka το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίζεται. Μπορεί το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης με το οποίο εξοπλίζεται να μην διαθέτει την κοφτερή αίσθηση που συναντά κανείς σ’ ένα οποιοδήποτε Ford Puma, για παράδειγμα, εντούτοις το γερμανικό SUV με τα γαλλικά γονίδια σε επίπεδο τεχνικών περγαμηνών χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο ταξίδι και την ικανοποιητική απόσβεση από την ανάρτηση, η οποία ωστόσο δεν φτάνει στον τομέα αυτό στα γνωστά, υψηλά επίπεδα των αδελφών μοντέλων του Groupe PSA.
Από εκεί και πέρα, σε πιο σβέλτους ρυθμούς κίνησης με τους κινητήριους τροχούς υπό γωνία, το Opel Mokka συμπεριφέρεται ουδέτερα, με περιορισμένες μάλιστα κλίσεις και τάσεις του εμπρός μέρους να ανοίξει την τροχιά του. Συνολικά μιλώντας, η ομοιογένεια και η φιλικότητα στο χρήστη είναι οι δύο λέξεις-κλειδιά που χαρακτηρίζουν εν τω συνόλω του το οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που για την περίσταση «πατούσε» σε ελαστικά διαστάσεων 215/60 R17.
Εκ των έσω
Στο εσωτερικό του νέου Opel Mokka, η αίσθηση αναβάθμισης αλλά και «παντρέματος» της γαλλικής κομψότητας με τη γερμανική σχεδιαστική… λογική είναι άμεσα αντιληπτή. Εδώ, πρωταγωνιστής είναι το Pure Panel, μια διάταξη εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού που περιλαμβάνει, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, δύο οθόνες με διαγώνιο 10 και 12 ιντσών (ή εναλλακτικά δύο «7άρες» στις χαμηλότερου κόστους παραλλαγές του μοντέλου). Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την παρουσία φυσικών διακοπτών για τον έλεγχο αρκετών λειτουργιών, τον «ορθογώνιο» σχεδιασμό και τη μινιμαλιστική προσέγγιση των κονσόλας που χωρίζει τους εμπρός επιβάτες, συνθέτουν ένα σύνολο που έλκει το μάτι, ενώ στα συν συγκαταλέγεται και η απτή ποιότητα των υλικών που συναντά κανείς στο ταμπλό, τα καθίσματα και το εσωτερικό τμήμα των θυρών.
Χωροταξικά, το Opel Mokka κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης, χωρίς όμως να συγκαταλέγεται στα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Με βασικό μείον την όχι και τόσο εύκολή πρόσβαση για μεγαλόσωμους επιβάτες στις πίσω θέσεις (κι αυτό εξαιτίας της ιδιαίτερης σχεδίασης του τελειώματος της οροφής), ο αέρας τόσο για τα πόδια όσο και το κεφάλι τους κρίνεται επαρκής, χαρακτηρισμός που αρμόζει και στις δυνατότητες του χώρου φόρτωσης στο πίσω μέρος, που σε κανονικές συνθήκες επιτρέπει την αποθήκευση και μεταφορά αποσκευών με όγκο 350 λίτρων – τιμή που ξεπερνά οριακά τα 1.100 λίτρα έως την οροφή με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.119 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.151×1.791×1.534 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.557 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350-1.105 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.295 κιλά (με οδηγό) > ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,0 λτ./100 χλμ. > ΜΕΣΗ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,0-5,9 λιτ./100 χλμ. (WLTP μικτός κύκλος) > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 137-133 γρ./χλμ. (WLTP)
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος