Αποκαλύφθηκε το νέο Dacia Bigster
Το πολυαναμενόμενο Bigster αποκαλύφθηκε και επίσημα από την Dacia και έρχεται να δημιουργήσει αναταραχή στις μικρομεσαία κατηγορία των SUV, με τον προσιτό και παράλληλα πληθωρικό του χαρακτήρα.
Η αναμονή έλαβε τέλος, με την Dacia να αποκαλύπτει το πιο μεγάλο της SUV. Πρόκειται για το Bigster, το μοντέλο που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του κοινού πριν ακόμα παρουσιαστεί. Ένα C-SUV, με μήκος 4,57 μ., πλάτος 1,81 μ., ύψος 1,71 μ. και μεταξόνιο 2,7 μ., που το φέρνει σε επίπεδο διαστάσεων πάνω από το αδελφό Duster και στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.
Ακολουθεί τις νέες σχεδιαστικές φόρμες της Dacia, υιοθετώντας στοιχεία από το Duster. Παίρνει τις αποστάσεις όσον αφορά τα επιμέρους στοιχεία, όπως οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών, που αναμφίβολα δεν παραπέμπουν σε σπαρτιάτικο μοντέλο, από αυτά που ίσως περιμένεις από την Dacia.
Επιπλέον, διαθέτει μεταξύ άλλων, ηλεκτρική πέμπτη πόρτα, πανοραμική οροφή, επαγωγική φόρτιση smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αλλά και ψηφιακή οθόνη πίνακα οργάνων 10 ιντσών και μια ακόμα αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Φυσικά όλα αυτά συνοδεύονται από εξαιρετική ευρυχωρία που υπόσχονται οι διαστάσεις του, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές τους, με όγκο 667 λίτρων.
Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα με τα οποία διατίθεται το νέο Dacia Bigster, έχουμε την απουσία των diesel εκδόσεων, αλλά τον εμπλουτισμό της γκάμας των βενζινοκινητήρων. Πιο συγκεκριμένα ξεχωρίζει ο νέος Hybrid 155 που αποδίδει 15 ίππους περισσότερους από τον γνωστό Hybrid 140 που συναντάμε σε άλλες υλοποιήσεις της Dacia.
Ο 4κύλινδρος θερμικός που αποδίδει 107 ίππους και συνδυάζεται δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 50 ίππων και με μια μίζα γεννήτρια, με μπαταρία 1,4 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, τέσσερις για τον θερμικό κινητήρα και δύο για τους ηλεκτρικούς. Πέρα από την αύξηση της δύναμης, έχει σημειωθεί και βελτίωση κατά 6% στην αποδοτικότητα, με χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Μια ακόμα έκδοση που βασίζεται στο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1,2 λίτρων, είναι η 1.2 TCe 140 που συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία. Αποδίδει 140 ίππους και συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις, με απόδοση όμως 130 ίππων.
Επιπλέον, υπάρχει και η έκδοση διπλού καυσίμου ECO-G, με βενζίνη και υγραέριο, με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1,2 λίτρων. Αυτή η έκδοση διακρίνεται για τη μεγάλη αυτονομία που προσφέρει και φτάνει, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία τα 1.450 χιλιόμετρα, χάρη στις δύο μεγάλες δεξαμενές καυσίμου που έχουν χωρητικότητα 99 λίτρων συνολικά (50 βενζίνη και 49 LPG).
Το νέο Dacia Bigster διαθέτει και προγράμματα οδήγησης που συνδυάζονται με την τετρακίνητη έκδοση για εντός αλλά και εκτός δρόμου οδήγηση. Πιο συγκεκριμένα υπάρχει το ECO για βελτίωση της αποδοτικότητας, αλλά και τα Auto, Snow, Mud/Sand και Off-Road.
Η επίσημη πρεμιέρα του μεγάλου SUV της Dacia θα γίνει εμπρός στο κοινό της Έκθεσης του Παρισιού που ανοίγει τις πύλες την επόμενη εβδομάδα. Το λανσάρισμα του μοντέλου θα γίνει στις αρχές, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές, με τις πρώτες πωλήσεις να έχουν προγραμματιστεί για τον Απρίλιο του 2025.