WEC – Spa 6h: Νικήτρια η Toyota με το #8 στην πρεμιέρα των LMH
Το #8 Toyota GR010, με πλήρωμα τους Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima και Brendon Hartley κέρδισε στην πρεμιέρα της κατηγορίας των Hypercar στο Σπα.
Η πρεμιέρα της φετινής σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής σηματοδοτήθηκε από το ντεμπούτο των Hypercars, της νέας κατηγορίας στην κορυφή των πρωτότυπων.
Ως αναμενόταν, η Toyota πήρε τη νίκη, με το #8 των Buemi, Nakajima και Hartley, αν και όχι εύκολα. Πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από την εκκίνηση ακόμα, μετά από σχετική εντολή του pitwall, αλλά έπρεπε να οδηγήσουν στο όριο κι οι 3 οδηγοί για να μην τεθούν υπό πίεση πρώτα από το #7 GR010, αλλά κι από το #36 Alpine.
Οι Γάλλοι, που τρέχουν με προηγούμενης γενιάς LMP1, ήρθαν 2οι, εκμεταλλευόμενοι τον δύσκολο αγώνα που διένυσαν οι Kobayashi, Conway και Lopez. Αρχικά, ο Ιάπωνας έκανε λάθος στα φρένα της Stavelot και έπεσε 3ος, ενώ αργότερα, στα τελευταία 20 λεπτά, έμεινε στην πίστα για μερικά δευτερόλεπτα, μη χάνοντας όμως το βάθρο.
Στην LMP2, το #22 United Autosports USA των Hanson, Scherer και Albuquerque πήρε τη νίκη στην κατηγορία, οδηγώντας φανταστικά σε όλο το 6ωρο, μην αφήνοντας στις δύο Jota (#28 και #38) κανένα περιθώριο να παλέψουν για την πρωτοπορία στη δεύτερη σε τάξη κατηγορία.
Εντός της LMP2, υπάρχει κι η Pro/Am κατηγορία, την οποία κέρδισε το #29 της Racing Team Nederland, με την 4η θέση στην LMP2 και την 8η γενικής.
Στην GTE Pro, η Porsche συνέχισε από εκεί που έμεινε το 2020, κερδίζοντας την κατηγορία με το #92 των Estre και Jani, που ξεκίνησαν από την pole position και δεν κοίταξαν πίσω. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο AF Corse, με το #51 μπροστά.
Η επιστροφή της Corvette στον θεσμό δεν συνοδεύτηκε από κάτι καλύτερο από την 4η θέση στην κατηγορία, και 18η γενικής, με τον Oliver Gavin να δίνει τον τελευταίο του αγώνα ως επαγγελματίας οδηγός.
Τέλος, στην GTE Am, η AF Corse πήρε τη νίκη με το #83 των Perrodo, Nielsen και Rovera, ενώ η Aston Martin, που πλέον δεν έχει εργοστασιακή παρουσία στην κατηγορία των GTE, αλλά πήρε ένα βάθρο μέσω της ιδιωτικής TF Sport και του πληρώματος με το #33.
Επόμενος αγώνας θα είναι το 8ωρο στο Πορτιμάο, στις 13 Ιουνίου.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
Θέση | # | Κατηγορία | Ομάδα | Αυτοκίνητο | Γύροι | |||||||
1 | 8 | Hypercar H | Toyota Gazoo Racing | Toyota GR010 HYBRID | 162 | |||||||
2 | 36 | Hypercar | Alpine Elf Matmut | Alpine A480 – Gibson | 162 | |||||||
3 | 7 | Hypercar H | Toyota Gazoo Racing | Toyota GR010 HYBRID | 161 | |||||||
4 | 22 | LM P2 | United Autosports USA | Oreca 07 – Gibson | 161 | |||||||
5 | 38 | LM P2 | JOTA | Oreca 07 – Gibson | 160 | |||||||
6 | 28 | LM P2 | JOTA | Oreca 07 – Gibson | 160 | |||||||
7 | 29 | LM P2 P/A | Racing Team Nederland | Oreca 07 – Gibson | 159 | |||||||
8 | 34 | LM P2 | Inter Europol Competition | Oreca 07 – Gibson | 159 | |||||||
9 | 70 | LM P2 P/A | Realteam Racing | Oreca 07 – Gibson | 158 | |||||||
10 | 21 | LM P2 P/A | DragonSpeed USA | Oreca 07 – Gibson | 158 | |||||||
11 | 1 | LM P2 | Richard Mille Racing Team | Oreca 07 – Gibson | 158 | |||||||
12 | 20 | LM P2 P/A | High Class Racing | Oreca 07 – Gibson | 157 | |||||||
13 | 25 | LM P2 P/A | G-Drive Racing | Aurus 01 – Gibson | 157 | |||||||
14 | 24 | LM P2 P/A | PR1 Motorsports | Oreca 07 – Gibson | 157 | |||||||
15 | 92 | LM GTE Pro | Porsche GT Team | Porsche 911 RSR – 19 | 153 | |||||||
16 | 51 | LM GTE Pro | AF Corse | Ferrari 488 GTE Evo | 153 | |||||||
17 | 52 | LM GTE Pro | AF Corse | Ferrari 488 GTE Evo | 152 | |||||||
18 | 63 | LM GTE Pro | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C8.R | 152 | |||||||
19 | 91 | LM GTE Pro | Porsche GT Team | Porsche 911 RSR – 19 | 152 | |||||||
20 | 83 | LM GTE Am | AF Corse | Ferrari 488 GTE Evo | 152 | |||||||
21 | 33 | LM GTE Am | TF Sport | Aston Martin Vantage AMR | 152 | |||||||
22 | 47 | LM GTE Am | Cetilar Racing | Ferrari 488 GTE Evo | 151 | |||||||
23 | 54 | LM GTE Am | AF Corse | Ferrari 488 GTE Evo | 151 | |||||||
24 | 88 | LM GTE Am | Dempsey – Proton Racing | Porsche 911 RSR – 19 | 151 | |||||||
25 | 98 | LM GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin Vantage AMR | 150 | |||||||
26 | 777 | LM GTE Am | D’Station Racing | Aston Martin Vantage AMR | 150 | |||||||
27 | 85 | LM GTE Am | Iron Lynx | Ferrari 488 GTE Evo | 150 | |||||||
28 | 60 | LM GTE Am | Iron Lynx | Ferrari 488 GTE Evo | 149 | |||||||
29 | 77 | LM GTE Am | Dempsey – Proton Racing | Porsche 911 RSR – 19 | 138 | |||||||
30 | 31 | LM P2 | Team WRT | Oreca 07 – Gibson | 127 | |||||||
31 | 26 | LM P2 | G-Drive Racing | Aurus 01 – Gibson | 125 | |||||||
32 | 44 | LM P2 P/A | ARC Bratislava | Ligier JSP217 – Gibson | 0 | |||||||
33 | 86 | LM GTE Am | GR Racing | Porsche 911 RSR – 19 | 0 |