Lotus Theory 1: Το μέλλον των σπορ ηλεκτρικών μοντέλων

Η Lotus αποκάλυψε ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό μοντέλο, με εντυπωσιακή απόδοση που φτάνει τους 1.000 ίππους, αλλά και χαμηλό βάρος που περιορίζεται στα 1.600 κιλά.

Η Lotus παρουσίασε και επίσημα το νέο πρωτότυπο μοντέλο της που δείχνει το μέλλον, βασισμένο στις παραδοσιακές αξίες της βρετανικής φίρμας. Πρόκειται για το Theory 1, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο απόδοσης 1.000 ίππων, που προάγει την καινοτομία, αποκαλύπτοντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Lotus.

Το σύστημα της Lotus περιλαμβάνει μια μπαταρία 70 kWh, η οποία τροφοδοτεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που μεταφέρουν τη δύναμη των 1.000 ίππων και στους τέσσερις τροχούς. Ενδεικτικά και όσον αφορά τις επιδόσεις της Lotus Theory 1, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ./ώρα και αυτονομία 402 χιλιομέτρων.

Έχει μήκος 4.490 χλστ., πλάτος 2.000 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χλστ., με το ύψος της να είναι 1.140 χλστ. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί από τους Βρετανούς στη συγκράτηση του βάρους χαμηλά, με το αποτέλεσμα να τους δικαιώνει, καθώς έχει διατηρηθεί κάτω από τα 1.600 κιλά, σχετικά χαμηλά για αυτοκίνητο του «είδους».

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, με τους τροχούς να είναι 20 ιντσών εμπρός με ελαστικά 265/35 και 325/30 σε μεγαλύτερους τροχούς 21 ιντσών. Για το σύστημα πέδησης έχει επιλεγεί η AP Racing με 6πίστονες δαγκάνες να χρησιμοποιούνται και στους τέσσερις τροχούς.

Κάπου εδώ τελειώνουν τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου μοντέλου, με τη Lotus να εστιάζει στη σχεδίαση και την οδηγική εμπειρία που είναι ικανό να προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο. Θέτει τον οδηγό στο επίκεντρο, μεταφορικά και κυριολεκτικά, καθώς το εσωτερικό της υιοθετεί την φιλοσοφία LotusWear και είναι 3θέσιο, με τον «χειριστή» να κάθεται στο κέντρο, όπως άλλοτε στην McLaren.

Όσον αφορά την οδήγηση, διαθέτει πέντε προγράμματα, που προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες τις ανάγκες. Πρόκειται για τα: Range, Tour, Sport, Individual και Track. Οθόνες τεχνολογίας OLED παρέχουν πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος, αλλά και δεδομένα για το δρόμο. Επίσης, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αισθητήρες και κάμερες για έλεγχο 360 μοιρών, έχοντας ως στόχο την αναβάθμιση της ασφάλειας.

Σχεδιαστικά η Lotus έχει επιλέξει τις ακμές ως κυρίαρχο στοιχείο, με τις καμπύλες να ενισχύουν την εικόνα του δημιουργώντας… ροή. Παραπέμπει στα παλαιότερα κλασικά αυτοκίνητα με τον κινητήρα στο κέντρο, με τα μελετημένα αεροδυναμικά βοηθήματα να κλέβουν την παράσταση, με το αποτέλεσμα τελικά να είναι εντελώς πρωτότυπο.