Δοκιμάζουμε το MG4 XPower
Με σεβασμό στο θρύλο, η MG με την κορυφαία της πρόταση επιβεβαιώνει το αφήγημά τους σε σχέση και με τον Πραγματικό Οδηγό.
Σε προκαλεί με το χρώμα του, δε σε ξεγελάει με τις βαμμένες δαγκάνες των φρένων και σε βάζουν σε σκέψεις οι προδιαγραφές του. Παιχνίδι με τα χρώματα, και εδώ οι επιλογές τους προδίδουν την ευρωπαϊκή χροιά που απαιτούν οι συνθήκες. Δεν παύει να εκπλήσσει το MG4 γενικώς, και το συγκεκριμένο, με τον κωδικό «XPower», κατ’ αρχάς προκαλεί ανατριχίλα και εν συνεχεία προβληματισμό, απορίες και ερωτηματικά αναφορικά με τις προδιαγραφές του.
Κινέζος για… δέσιμο
Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις την εκτίναξη της ιπποδύναμης στους 435 ίππους με 600 Νm ροπής, με το συνδυασμό δύο κινητήρων – ενός σε κάθε άξονα; Σε ένα… σχεδόν χάτσμπακ αμάξωμα, περίπου 4,2 μ., που επιτέλους δε φτάνει τους 2 τόνους. Την προσοχή κερδίζουν οι τροχοί τύπου cyclon των 18 ιντσών, που συνδυάζονται με ελαστικά 235/45 και αεριζόμενα δισκόφρενα.
Οι απορίες έχουν να κάνουν με τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, με τη διαχείριση του βάρους σε σφιχτή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, και, τέλος, με την περιβόητη αυτονομία. Σε συνδυασμό με τη σχετικά μικρή μπαταρία των 64 kWh, και κυρίως με το ότι ψάχνεις, αλλά ακόμη δύσκολα θα βρεις την πολυπόθητη παροχή για πλήρωσή της.
Παραμένει μυστήριο, άσκηση επιπέδου «κυνήγι θησαυρού» η παροχή ρεύματος, ειδικά τις Κυριακές. Ατού η «χρυσή κάρτα» της αντιπροσωπείας, οπότε με 20 λεπτά φόρτιση στις εγκαταστάσεις τους στη Λ. Κηφισίας, έχεις διαθέσιμο το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, το οποίο μεταφράζεται σε 300 χλμ. με σβέλτο ρυθμό – που του ταιριάζει.
Απασφαλίζοντας
Περνώντας πίσω από το τιμόνι του, σε προκαλεί να οδηγήσεις από το πρώτο μέτρο. Δε σε απασχολεί η απαισιόδοξη ένδειξη για το υπολειπόμενο ρεύμα, σχεδιάζεις την Τέλεια Διαδρομή, με πολλά στοιχεία ειδικής τέτοιες χειμωνιάτικες ημέρες με μουντό καιρό και με «κ. Κουσκούτη, πάμε»…
Κακά τα ψέματα, δεν αλλάζει η συμπεριφορά σου πίσω από το τιμόνι, ό,τι και αν οδηγείς. Με βενζίνη, πετρέλαιο ή ηλεκτρικό, από τη στιγμή που οι προδιαγραφές συνολικά σε παρασύρουν, το ζητούμενο παραμένει: η επιβεβαίωσή τους και το πώς αντιδρά υπό πίεση.
Σημαντικό και το πώς το κάνει και αν σε παρασύρει ώστε να οδηγείς με άποψη, αντί να μετακινείσαι αδιάφορα. Στο εσωτερικό έχουν γίνει τα απαραίτητα ώστε η εικόνα να ταιριάζει με τις προδιαγραφές, ενώ ο οδηγός, τυχερός, ρυθμίζει ηλεκτρικά το εξαιρετικό κάθισμα, και η τέλεια θέση οδήγησης είναι γεγονός.
Η οθόνη μεγάλη, η χρήση της για νεότερους, αλλά όταν έχεις 450 ίππους για 1.800 κιλά, θέλεις να «μαρσάρεις»… Θέλεις κάτι ισχυρό που να παράγει πολλά g, ώστε να σπάσεις τη μονοτονία από την απουσία του ήχου του κινητήρα. Ό,τι διαχρονικά χαρακτηρίζει το ύφος και το στυλ κάθε σπορ κατασκευής με θερμικό κινητήρα. Εδώ το στυλ δεν κρύβεται, το ύφος είναι συνδεδεμένο με την παρεξηγημένη εντιμότητα του Κινέζου που ήρθε για να μείνει, και αυτή η μηχανή του δεν αφήνει περιθώρια για εκπτώσεις, ώστε να φυλάξεις ρεύμα για την επιστροφή.
Αισθάνεσαι ανέμελος, νεότερος, και ξυπνάει μέσα σου η άλλη εποχή, χωρίς αμυντικά στοιχεία στην οδήγησή του. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται είτε έχεις επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Comfort (το αγαπημένο μας) είτε το Sport, που το σφίγγει όλο, οπότε, όντας απόλυτο, περιορίζει το παιχνίδι και σε κατευθύνει σε τρόπο τύπου Tesla, που έχει μεν άποψη, αλλά δίχως προσωπικότητα.
Το ατού, το ισχυρό χαρτί της ΜG, είναι ο χαρακτήρας του MG4, που εδώ συνδυάζεται και με την πιστοποίηση για το τι φτιάχνει ο Κινέζος όταν το απαιτεί ο ανταγωνισμός. Πατάει περίφημα, επιταχύνει συγκλονιστικά, σου αρέσει, δεν το απορρίπτεις ως υπερβολή, αντιθέτως το αξιοποιείς, αδιαφορώντας μάλιστα για την απουσία ήχου από τον κινητήρα, που άλλοτε θα μπορούσε να σε παρασύρει και να σε οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα.
Εξαιρετικό
Είτε στρίβεις σε επίπεδα που μόνο σε Mustang θα βρεις είτε προσπερνάς, οπότε απαιτείται προσοχή. Σε παρασύρει σε ένα τρελό, ίσως και ξεπερασμένο παιχνίδι, που εξελίσσεται και σε γοητευτικό, ώστε να βρεις την ισορροπία δυνάμεων και να αξιοποιήσεις τις αρετές του, περιορίζοντας προβληματισμούς.
Γεγονός είναι πως αν κάπου απαιτείται προσοχή, είναι στην άτυπη δοκιμή της ακινητοποίησης από τα 200 χλμ./ώρα, οπότε και το αναστατώνεις. Είναι τα λάστιχα που δεν ακολουθούν σε αυτήν τη διαδικασία -που δεν συνιστάται-, όταν τα φρένα αποδεικνύονται και ανθεκτικά. Οι μηχανικοί στο υψηλού επιπέδου R;D της MG έχουν διαχειριστεί το βάρος εξαιρετικά και οι κλίσεις του αμαξώματος στη ρύθμιση Comfort συνδυάζονται με την ανάρτηση και το πηδάλιο, οπότε έχεις διαθέσιμο το πιο ευχάριστο, το πιο σπορτίφ ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς, που θα ευαισθητοποιήσει και παραδοσιακούς. Όντας και το ηλεκτρικό του petrolhead, ως ένα GTi του αύριο, που λάμπει από σήμερα.
Σε σχέση με τον άτυπο ανταγωνισμό, ψάξε και θα βρεις αντίπαλο μόνο σε περιβάλλον με θερμικούς κινητήρες, και μάλιστα σε επίπεδα AMG και RS της Audi. Θα πείτε, «μόνο για 200 χλμ. με τέρμα γκάζι;». Διαφορετικά θα αναζητάτε πλατφόρμα να το μεταφέρετε. H απάντηση σε αυτή την ερώτηση έχει να κάνει με το για πόσα περισσότερα από 50-60 χλμ. μπορείς να κινηθείς σε ρυθμό ειδικής διαδρομής. Ακόμα και με τέτοιες κατασκευές, φτιαγμένες για την Τέλεια Διαδρομή, ελιξίριο στη θολή μας καθημερινότητα.
Ευχάριστη έκπληξη
Τρελή κατασκευή πάθους, η κορυφαία έκδοση του εξαιρετικού MG4 υποστηρίζει υποδειγματικά, εκπλήσσοντας μάλιστα, τον κωδικό «ΧPower» που τη χαρακτηρίζει. Περί τιμών; Με παροχές και προωθητικές ενέργειες η τιμή του είναι 34.150 ευρώ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να σφραγίζει και την εγγύηση των 7 ετών. Περισσότερα για το συγκεκριμένο ΜG μόνο στο δίκτυό τους, και ειδικά στους Γκάλο, όπου τα παιδιά του Legend Βαγγέλη γνωρίζουν ακριβώς τι προσφέρει αυτό το ηλεκτρικό MG4… Quattro._ Σ. Χ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
MG4 XPOWER
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 435 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 600 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 64/61,7 kWh (gross/net) >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.287×1.836×1.504 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.803 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (WLTP): 18,7 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA (WLTP): 385 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 26 λεπτά (140 kW)