To Toyota Hilux επιστρέφει με υβριδική καρδιά
Το εμβληματικό Toyota Hilux αποκτά ένα υβριδικό σύστημα και ρίχνεται ακόμα πιο «δυνατό» στην αρένα των pick-up οχημάτων.
Για περισσότερο από μισό αιώνα, το Toyota Hilux έχει καταξιωθεί παγκοσμίως για την εξαιρετική δύναμη και αντοχή του υποστηρίζοντας «σταθερά» πελάτες στα πιο απαιτητικά τερέν του κόσμου.
Όλο αυτό το διάστημα, εξελίσσεται ώστε να παραμένει ψηλά στη συνείδηση των αγοραστών. Και τώρα, η πιο πρόσφατη εξέλιξή του εισέρχεται σε μια νέα φάση με την παρουσίαση του πρώτου εξηλεκτρισμένου συστήματος για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Σύμφωνα με την Toyota, το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V χρησιμοποιεί τον εγνωσμένης αξίας κινητήρα ντίζελ των 2,8 λίτρων του Hilux, εξοπλισμένο με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα DC-DC.
Τα νέα εξαρτήματα του συστήματος είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν στις δύσκολες συνθήκες λειτουργίας, καθώς, για παράδειγμα, ο νέος ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια είναι τοποθετημένος αρκετά ψηλά ώστε να διατηρείται η ικανότητα βύθισης του οχήματος στα 700 χλστ.
Με την μπαταρία φορτισμένη, το ήπια υβριδικό σύστημα προσφέρει επιπλέον ισχύ 12 kW και πρόσθετη ροπή 65 Nm στο σύστημα μετάδοσης κίνησης κατά την επιτάχυνση. Ένας εντατήρας με δύο βραχίονες εξασφαλίζει στον ιμάντα την τάση που απαιτείται από τον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια και βοηθά επίσης στην εξασφάλιση βελτιωμένης απόκρισης κατά την επιτάχυνση. Την ίδια ώρα, τα χαρακτηριστικά θορύβου και κραδασμών είναι εφάμιλλα των επιβατικών οχημάτων με βενζινοκινητήρα.
Η υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου 48V έχει 13 κυψέλες και χωρητικότητα 4,3Ah. Έχοντας βάρος μόλις 7,6 κιλά, είναι επίσης αρκετά συμπαγής ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα του διμπλοκάμπινου οχήματος, με ελάχιστες επιπτώσεις στο χώρο της καμπίνας.
Ο κινητήρας αυτός καθ΄αυτός, ο οποίος λειτουργεί στο ρελαντί με λιγότερες πλέον στροφές (720 σ.α.λ. σε 600 σ.α.λ.), είναι μια 16βάλβιδη μονάδα με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC) αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 204 ίππων (150 kW) στις 3.400 σ.α.λ. και ροπή 500 Nm σταθερά από τις 1.600 έως και τις 2.800 σ.α.λ. Διαθέτει σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail, υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και υδρόψυκτο intercooler. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα, το νέο Hilux Hybrid 48V είναι συμβατό με το ντίζελ HVO100, ένα μη ορυκτό καύσιμο που παράγεται από 100% ανανεώσιμες πηγές.
Νέο Toyota Hilux: Με σύστημα Multi-Terrain Select (MTS)
Το Hilux Hybrid 48V είναι το πρώτο Hilux που διαθέτει το σύστημα Multi-Terrain Select της Toyota που προσαρμόζει τα συστήματα ελέγχου μετάδοσης της κίνησης για να βελτιώσει την πρόσφυση, την ευελιξία και τη σταθερότητα σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.
Οι διαθέσιμες επιλογές είναι έξι. Και συγκεκριμένα οι Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow και Auto. Στην Auto, οι αισθητήρες γύρω από το όχημα αξιολογούν τις συνθήκες του δρόμου και εφαρμόζουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις ελέγχου. Οι Sand, Mud, Rock και Auto μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το Hilux κινείται με τετρακίνηση και κοντές σχέσεις (L4), ενώ οι Dirt, Sand, Mud, Deep Snow και Auto σε λειτουργία H4.
Toyota Hilux 48V Hybrid: Και ξανά προς τη δόξα τραβά
Το νέο Hilux Hybrid 48V έχει μήκος 5.325 χλστ. πλάτος 1.855 χλστ. και ύψος 1.865 χλστ. και διατίθεται σε έκδοση Double Cab που εξασφαλίζει έναν χώρο φόρτωσης με μήκος 1.555 χλστ.. Το ήπια υβριδικό σύστημα δεν περιορίζει σε καμία περίπτωση τις μεταφορικές ικανότητες –το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.000 κιλά- ούτε και τις δυνατότητες ρυμούλκησης, που με τη σειρά του φτάνουν τους 3 τόνους.
Όπως και τα αδέρφια του με συμβατικό σύστημα κίνησης διαθέτει ένα πλαίσιο τύπου σκάλας, με φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση και αμορτισέρ διπλού θαλάμου. Η ικανότητά του νέου Hilux να κινείται σε όλα τα είδη των εδαφών υποστηρίζεται από την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει 310 χλστ., καθώς και από τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής των 29 και 26 μοιρών, αντίστοιχα.
Το νέο Toyota Hilux Hybrid 48V είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Toyota Safety Sense, με βελτιωμένο Pre-Collision System (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC) με Road Sign Assist (RSA) και αυτόματη λειτουργία φώτων Automatic High Beam (AHB). Επίσης, εξοπλίζεται με το Toyota Smart Connect, που παρέχει πρόσβαση σε πλοήγηση βασισμένη στο cloud, καθώς και φωνητικό βοηθό για τον hands-free έλεγχο των κλήσεων κινητού τηλεφώνου και των λειτουργιών του ηχοσυστήματος.