MotoGP: Θα «γυρίσει» η Yamaha στον V4 κινητήρα;
Καλά πληροφορημένες πηγές θέλουν την Yamaha να σκοπεύει να απεμπολήσει πολύ σύντομα την πίστη της στον εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα στο MotoGP.
Η εξέλιξη από το στρατόπεδο της Yamaha ενός νέου V4 κινητήρα για τη μοτοσυκλέτα της MotoGP φαίνεται να βρίσκεται όχι στα… χαρτιά πλέον, αλλά σε προχωρημένο στάδιο, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του motorsport.com.
Ωστόσο, η Yamaha δεν έχει παραδεχτεί ποτέ δημοσίως ότι εργάζεται για την αλλαγή στην φιλοσοφία του κινητήρα της στο MotoGP, ο οποίος αυτή τη στιγμή αποτελείται από μια εν σειρά 4κύλινδρη μονάδα. Εν προκειμένω, οι μόνες αναφορές σε αυτό το θέμα -αν και ασφαφείς- είναι εκείνες που έκαναν οι αναβάτες της ομάδας Fabio Quartararo και Alex Rins απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων.
«Η Yamaha πρέπει να λάβει υπόψη τις λύσεις όσον αφορά τον κινητήρα», είπε πρόσφατα ο Γάλλος αναβάτης, χωρίς να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες.
Θυμίζουμε ότι η Yamaha έχει προσλάβει ως ειδικό στον θέμα των κινητήρων τον Luca Marmorini, ο οποίος είχε εργαστεί στο παρελθόν στην F1 τόσο με την Ferrari και και με την Toyota, ως εξωτερικός σύμβουλος, πριν από μερικά χρόνια. Αργότερα, ο Ιταλός έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και στην αύξηση της αξιοπιστίας του V4 κινητήρα της Aprilia στο MotoGP.
Αφού υπέγραψε με τη Yamaha το 2022, η Luca Marmorini φαίνεται να πιέζει την Yamaha επισημαίνοντας την ανάγκη η εταιρεία με σήμα το διαπασών να εγκαταλείψει την 4κύλινδρη μονάδα προς χάριν ενός V4 κινητήρα.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής, ο οποίος στην εποχή των 500 κ.εκ. της δεκαετίας του 1980 διέθετε έναν V4 κινητήρα, είναι ο μόνος αυτή τη στιγμή μετά και την αποχώρηση της Suzuki που παραμένει πιστός στον εν σειρά 4κύλινδρο.
Η χρονική στιγμή που ο νέος V4 κινητήρας της Yamaha θα κάνει την εμφάνισή του στους αγώνες του MotoGP δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί επίσημα – αν και όλα δείχνουν ότι, εφόσον επαληθευτούν οι παραπάνω πληροφορίες, η ιαπωνική εταιρεία θα επιδιώξει να τον δοκιμάσει σε συνθήκες αγώνα πριν την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών εν όψει 2027.