Ο Newey απέρριψε Ferrari, McLaren και Williams για να πάει στην Aston Martin
O πιο θρυλικός σχεδιαστής Formula 1 των ημερών μας, εάν όχι όλων των εποχών, αποτελεί πια μέτοχο της Aston Martin, έχοντας αναλάβει την ηγεσία για τη δημιουργία του μονοθέσιου της ομάδας για το 2026.
Η ομάδα της Aston Martin, που εδρεύει στο Silverstone, έχει προσφέρει στον Adrian Newey 30 εκατομμύρια στερλίνες το χρόνο (10 εκ. ήταν ο ετήσιος μισθός του στη Red Bull) προκειμένου να τη βοηθήσει να σχεδιάσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο για τους νέους κανονισμούς του 2026.
Όλος ο κόσμος της Formula 1 ανέμενε με αγωνία να μάθει, μετά και την ανακοίνωση του χωρισμού του με τη Red Bull τον περασμένο Μάιο, σε πια ομάδα θα κατευθυνόταν, ενώ πολλοί ήταν αυτοί που έκαναν όνειρα να δουν τον «άνθρωπο με το κόκκινο βιβλιαράκι» να σχεδιάζει τα μονοθέσια της «κόκκινης εθνικής» της Ιταλίας.
Ο 65χρονος Βρετανός εξέφρασε στο παρελθόν την επιθυμία να συνεργαστεί είτε με τον Lewis Hamilton (νέο αστέρα της Ferrari από το 2025) είτε με τον Fernando Alonso, και σήμερα ανακοινώθηκε επίσημα από την Aston Martin πως ο Newey θα είναι ο νέος τεχνικός ηγέτης της και άρα συνεργάτης του Ισπανού διπλού πρωταθλητή.
Η Aston Martin έχει ήδη στο οπλοστάσιό της τους Dan Fallows (παλιός γνώριμος του Newey) και Enrico Cardille (πρώην άνθρωπος της Ferrari) με τους οποίους ο Newey θα θέλει να μεγαλουργήσει. Το γεγονός πως η Βρετανική ομάδα διαθέτει μία από τις πιο προηγμένες βάσεις στη Formula 1, καθώς και μια από τις πιο άρτιες αεροσήραγγες στον κόσμο, ήταν μερικοί από τους λόγους που έπεισαν τον Newey να υπογράψει με την Aston Martin η οποία θα χρησιμοποιεί κινητήρες Honda στο εγγύς μέλλον.
Είναι γνωστό πως ο Βρετανός σχεδιαστής προτιμά να εργάζεται σε ένα πιο οικογενειακό περιβάλλον και η Aston Martin έχει το πάνω χέρι σε αυτό τον τομέα σε σχέση με τη Ferrari, η οποία ταλαιπωρείτε μόνιμα από πολιτικές διαμάχες.
Ο Adrian Newey έχει κατακτήσει, ως σχεδιαστής, 12 συνολικά τίτλους των πιλότων και 13 των κατασκευαστών, για λογαριασμό των ομάδων της Williams, McLaren και Red Bull, ως η λαμπρότερη ιδιοφυΐα της αεροδυναμικής που είχαμε στη Formula 1 μετά την εποχή του Colin Chapman και του Gordon Murray._Δημήτρης Γιόκκας