Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πληρώσουν πρόστιμα 15 δις ευρώ
Η χαμηλότερη των προσδοκιών διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά της Ευρώπης φέρνει αντιμέτωπες τις αυτοκινητοβιομηχανίες με υψηλά πρόστιμα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης είναι πολύ πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμα που μπορεί να φτάνουν έως και τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ εξαιτίας των υψηλότερων εκπομπών του στόλου του πωληθέντων οχημάτων εξαιτίας της επιβράδυνσης της ζήτησης στα ηλεκτρικά οχήματα, αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να «αντιμετωπίσουν» τους αυστηρότερους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 το 2025, καθώς το ανώτατο όριο των μέσων εκπομπών από τις πωλήσεις νέων οχημάτων πέφτει στα 94 gr/χλμ., έναντι 116 gr/χλμ. που είναι για το 2024.
«Εάν τα ηλεκτρικά οχήματα παραμείνουν στο σημερινό επίπεδο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα ή να εγκαταλείψει την παραγωγή περισσότερων από 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων», δήλωσε ο Luca de Meo στο ραδιόφωνο France Inter.
«Η ταχύτητα ανόδου των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η μισή από αυτή που θα χρειαζόμασταν για να επιτύχουμε τους στόχους που θα μας επέτρεπαν να μην πληρώνουμε πρόστιμα», είπε ο Ιταλός CEO του γαλλικού εργοστασίου, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η υπέρβαση των ορίων CO2 μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα ύψους 95€ ανά πλεονάζον γραμμάριο CO2 ανά χιλιόμετρο, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των οχημάτων που πωλήθηκαν.
«Όλοι μιλούν για το 2035, σε 10 χρόνια, αλλά θα έπρεπε να μιλάμε για το 2025 γιατί ήδη παλεύουμε», προσέθεσε. «Πρέπει να μας δοθεί λίγη ευελιξία. Ο καθορισμός προθεσμιών και προστίμων χωρίς να μπορούμε να κάνουμε τα πράγματα πιο ευέλικτα είναι πολύ, πολύ επικίνδυνο».