BMW 700 – η αισθητική των μικρών διαστάσεων

Το μικρότερο σε κυβισμό μοντέλο της BMW από το 1965 μέχρι σήμερα, είναι ταυτόχρονα και ένα από πιο όμορφα που έχει κατασκευάσει η γερμανική εταιρεία.

Με την εμφάνιση της σειράς «700» έγινε φανερό πως η BMW άλλαζε φιλοσοφία, αφού το γερμανικό θαύμα εξελισσόταν με ταχείς ρυθμούς, αφήνοντας πίσω την κατά τα λοιπά θαυμάσια λιλιπούτεια γκάμα των «Isetta». O εξ ανάγκης θιασώτης του μικρού αυτοκινήτου δε χρειαζόταν στο εξής να το «φοράει», αλλά να να μπαίνει μέσα. Ο κινητήρας της «700», τοποθετημένος πίσω και στερεωμένος γερά σε δοκό κατά το πλάτος του, δεν πρόδιδε κατά τη λειτουργία του σε οδηγό και επιβάτες την δικύλινδρη «φύση» του. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, αλλά και οι αναρτήσεις, προέρχονταν από το «600», που παραγόταν από το 1957 μέχρι το 1959, με μικρότερη όμως χωρητικότητα κινητήρα και ισχύ (582 κ.εκ., απόδοση 19,5 ίππων).

BMW 700

Για καλύτερες επιδόσεις, ήταν προτιμότερο ο χειριστής της «700» να κάνει συχνή χρήση των επιλογών που είχε στο κιβώτιο ταχυτήτων και παράλληλα να κρατά ψηλά τις στροφές του σχετικά αθόρυβου κινητήρα. Μαλακή ανάρτηση, καλή πρόσφυση αλλά και αρκετή κατανάλωση λιπαντικού, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της μικρής ΒMW. Όσο για το σαλόνι της, ήταν ποιοτικό και πέραν πάσης περιγραφής για την εποχή του. Το ραδιόφωνό της παραμένει ακόμη ο «ευσεβής πόθος» κάθε είδους συλλέκτη.

BMW 700

Μπορεί το αυτοκίνητο να χρειαζόταν από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα 33 ολόκληρα δευτερόλεπτα, όμως αυτό δεν εμπόδιζε τη χρήση του και στους αγώνες, με τις ανάλογες για την περίσταση μετατροπές και βελτιώσεις: αξίζει να αναφερθεί ότι με αυτό ο Χανς Στουκ ο πρεσβύτερος (ένας πραγματικός «βασιλιάς» των βουνών) κέρδισε το γερμανικό πρωτάθλημα αναβάσεων, ενώ και ο δικός μας Σταύρος Ζαλμάς το είχε ως το αγαπημένο του «όπλο», πριν πιάσει για πρώτη φορά το τιμόνι των Μini.

BMW 700

Από το 1962 τα διακριτικά «LS» υποδήλωναν το μακρύτερο μεταξόνιο, ενώ η ισχύς της «700» είχε ήδη ανέλθει στους 32 ίππους από το 1960, με την διαφορετικής σχεδίασης στο πίσω μέρος έκδοση «Coupe» και στους 40 με τα υποπαράγωγα της τελευταίας «Sport» και «CS». Βασισμένη στην «Coupe», εκτός από την αγωνιστική έκδοση, ήταν και η convertible εκδοχή του αυτοκινήτου που επιμελήθηκε ο οίκος Baur της Στουτγκάρδης. Η σειρά «700» ολοκληρώθηκε με την ολιγάριθμη «LS Coupe», προτού σταματήσει οριστικά η παραγωγή της, το 1965. Από τότε και μέχρι σήμερα η ΒΜW δεν έχει παρουσιάσει μοντέλο μικρότερο σε κυβισμό και διαστάσεις από αυτήν.


MONAΔΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 700 (1959-1962): 62.141 700 Coupe (1959-1964): 29.242 700 LS (1962-1965): 92.416 700 LS Coupe (1964-1965): 1.730 700 Convertible (1961-1964): 2.592


BMW 700 LS COUPE Kινητήρας: 2κύλινδρος τοποθετημένος πίσω Κυβισμός: 697 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 78 mm X 73 mm Σχέση συμπίεσης:7.50:1 Ισχύς: 40 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. Ροπή: 5,1 χλγμ. στις 3.400 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 121 χλμ/ώρα Μήκος: 3.538 χλστ. Πλάτος: 1.481 χλστ. Ύψος: 1.250 χλστ. Μεταξόνιο: 2.121 χλστ. Βάρος: 601 κιλά


BMW 700