Fiat 1200S OSI Coupe
Μια πολύ όμορφη παραλλαγή ενός από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Fiat τη δεκαετία του '60, με την υπογραφή της ξεχασμένης πλέον Officine Stampaggi Industriali (OSI).
Η Officine Stampaggi Industriali (OSI) ιδρύθηκε το 1960 στο Τορίνο, από τον πρώην πρόεδρο της Carrozzeria Ghia Luigi Segre και τον Arrigo Olivetti της Fergat, που κατασκεύαζε εξαρτήματα αυτοκινήτων. Η εταιρεία, που σταδιοδρόμησε για μόλις οκτώ χρόνια, προχώρησε σε κάποιες κατασκευές αυτοκινήτων με βάση μοντέλα της Alfa Romeo, της Fiat και της Ford. Μία από τις πρώτες συμβάσεις που ανέλαβε ήταν να χτίσει το αμάξωμα του Innocenti 950 Spider, που σχεδιάστηκε το 1960 από τον νεαρό Tom Tjaarda με εντολή της Ghia. Το πιο γνωστό μοντέλο της εκτός Ιταλίας ήταν το 20M TS Coupe, που βασιζόταν στο Ford Taunus 20M. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον Sergio Sartorelli, περισσότερο γνωστό από τη δουλειά που έκανε το 1961 στο Volkswagen Karmann Ghia Τype 34. Περίπου 2.200 Ford 20M TS Coupe παρήχθησαν, από τα οποία εκτιμάται ότι στις ημέρες μας επιβιώνουν 200. Η εταιρεία κατασκεύασε επίσης το Ford Anglia Τοrino, που επιμελήθηκε από τον Giovanni Michelotti και κυκλοφόρησε σε 10.000 μονάδες στην Ιταλία.
Τον Νοέμβριο του 1963 στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο, παρουσιάστηκε ένα ακόμη μοντέλο από την OSI, που είχε συμφωνηθεί να διατεθεί στην ιταλική αγορά με το εμπορικό σήμα της Fiat και στη γερμανική με εκείνο της θυγατρικής Fiat Neckar. Επρόκειτο για ένα spyder, που σχεδιάστηκε από τον Giovanni Michelotti και βασίστηκε στο πολύ επιτυχημένο Fiat 1100/103 του 1962. Τον Μάρτιο του 1964, στο Σαλόνι της Γενεύης, το στατικό πρωτότυπο της βιομηχανικής πρωτεύουσας της βόρειας Ιταλίας έδωσε τη θέση του στην έκδοση παραγωγής, δίπλα στην οποία έστεκε πλέον και η coupe εκδοχή του. Στο διαμέρισμα του κινητήρα υπήρχε το τετρακύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο των 1.221 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 45 ίππων, που συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων. Οι συμπαγείς διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 3.800 χλστ., πλάτος 1.530 χλστ., ύψος 1.250 χλστ.), που κυκλοφόρησε κυρίως σε κόκκινο και λευκό χρωματισμό, το έκαναν ακόμη πιο γοητευτικό. Ωστόσο, τα πράγματα για την Officine Stampaggi Industriali, είχαν ήδη πάρει την κάτω βόλτα.
Ο εκ των ιδρυτών της εταιρείας Luigi Segre πέθανε ξαφνικά από σκωληκοειδίτιδα το 1963, αφήνοντας την OSI χωρίς προσωπικούς δεσμούς με τη Ghia και τη Ford. Τη θέση του ανέλαβε ο Giacomo Bianco, προερχόμενος από τη Fergat, όμως επί των ημερών του οι συμβάσεις συνεργασίας άρχισαν να λιγοστεύουν απελπιστικά. Το 1966 απολύθηκαν 2.000 εργαζόμενοι, σηματοδοτώντας το τέλος του 1200, ενώ η παραγωγή αυτοκινήτων έληξε οριστικά τον Δεκέμβριο του 1967. Πέντε μήνες αργότερα, το γραφείο σχεδιασμού της ενσωματώθηκε στο αντίστοιχο τμήμα της Fiat. Όσο για το όμορφο μοντέλο της, πρόλαβε να κατασκευαστεί σε 350 μόλις μονάδες, από τις οποίες οι 280 ήταν spyder και οι 70 coupe.