Αποστολή στο Γκέτεμποργκ για την πρεμιέρα του νέου Volvo XC90
Η Volvo ανανεώνει εκ βαθέων το XC90, το οποίο θα είναι διαθέσιμο με νέες, ακόμα πιο προηγμένες τεχνολογίες, ανανεωμένη εμφάνιση εντός και εκτός και -πάνω απ’ όλα- μια γκάμα κινητήριων συνόλων που περιλαμβάνει δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και μια πανίσχυρη plug-in υβριδική.
Από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς το 2002 και της τρέχουσας το 2015, το Volvo XC90 έχει καταστεί ένα μοντέλο-σταθμός για τον Σουηδό κατασκευαστή αποτελώντας συνάμα την ναυαρχίδα της γκάμας του, δίπλα στο αμιγώς ηλεκτρικό αδελφάκι του, το EX90, που πλέον ξεκινά και επίσημα την εμπορική του σταδιοδρομία στις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου.
Με περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις, η δεύτερη γενιά του σουηδικού SUV γυρίζει τώρα μια σημαντική σελίδα στην ιστορία του και με περισσότερα «όπλα» στην προϊοντική της φαρέτρα παρουσιάζεται τώρα ακόμα πιο ενδυναμωμένη απέναντι στο ισχυρό ευρωπαϊκό και μη ανταγωνισμό. Όχι μόνο αισθητικά, αλλά και τεχνολογικά, διαθέτοντας μεταξύ πολλών άλλων μια γκάμα προηγμένων κινητήριων συνόλων που περιλαμβάνει δύο ήπια υβριδικές βενζινοκίνητες εκδόσεις (Β5 και B6) και μια plug-in υβριδική (Τ8).
Παρά το γεγονός ότι το νέο XC90 των σχεδόν 5 μ. με την 5θέσια, 6θέσια ή και 7θέσια διαμόρφωση στο εσωτερικό του εξακολουθεί να «πατά» στην υφιστάμενη πλατφόρμα SPA1 της Volvo, οι ιθύνοντές της φρόντισαν να προικίσουν το κορυφαίο «συμβατικό» SUV της γκάμας της με ουκ ολίγους νεοτερισμούς. Αρχής γενομένης από την εξωτερική σχεδίαση, που χωρίς να… επαναστατεί εξελίσσει έτι περαιτέρω το γνώριμα λιτό πλην όμως επιβλητικό και στιλάτο σκανδιναβικό μοτίβο.
Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρός μέρος οι αλλαγές είναι κάτι παραπάνω από διακριτές. Και μάλιστα από την πρώτη κιόλας ματιά. Σήμα κατατεθέν εδώ είναι η ανανεωμένη φωτιστική υπογραφή, με τη νεότερη εκδοχή του «Σφυριού του Θώρ», όπως χαρακτηριστικά την αποκαλεί η Volvo, να προσδίδει μία ακόμα πιο κομψή και δυναμική εμφάνιση στα λεπτότερα φωτιστικά σώματα του νέου XC90. Τα τελευταία πλαισιώνονται από νέας σχεδίασης εισαγωγές αέρα, έναν διαφορετικής αισθητικής εμπρόσθιο προφυλακτήρα, καθώς και από τροποποιημένα σε σχήμα εμπρός φτερά. Αλλαγές, τέλος, έχουν γίνει και στο σχήμα του εμπρός καπό.
Από εκεί και πέρα, στο πλάι οι νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος των 20, 21 ή και 22 ιντσών έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ στο πίσω μέρος του νέου XC90 επεμβάσεις έχουν γίνει στο σχήμα των πιο σκουρόχρωμων πλέον φωτιστικών σωμάτων Matrix LED σχήματος «Τ».
Το νέο Volvo XC90 εκ των έσω
Οι πινελιές ανανέωσης δεν περιορίζονται ασφαλώς στην εξωτερική «αμφίεση» του νέου XC90 αλλά επεκτείνονται συνολικά και στον χώρο στον οποίο θα μπορούν να φιλοξενηθούν με περισσή άνεση -ανάλογα με την έκδοση- οι πέντε, έξι ή επτά επιβάτες του. Από την πρώτη ματιά ξεχωρίζει η νέα «αιωρούμενη» οθόνη των 11,2 ιντσών (σημ.: 9 ιντσών στο απερχόμενο μοντέλο) στο κέντρο του ταμπλό, η οποία ενσωματώνει τη νέα, πιο σύγχρονη και απλοποιημένη διεπαφή που γνωρίσαμε στα ηλεκτρικά EX30 και EX90. Οι «υπηρεσίες» που προσφέρει δε βασίζονται εξολοκλήρου στις δυνατότητες που παρέχει η Google (βλ. Google Assistant, Google Maps και Google Play). Αυτή η οθόνη πλαισιώνεται από μια ακόμα, πίσω από τιμόνι, η οποία έχει διαγώνιο 12,3 ίντσες, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό – προαιρετικά διατίθεται και head-up display.
Αλλαγές έχουν γίνει και στη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας. Εδώ, η νέα διάταξή της περιλαμβάνει 2+1 ποτηροθήκες και μια πιο βολική θέση για την ασύρματη φόρτιση smartphone. Από εκεί και πέρα, όλα τα καθίσματα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιβατών που φιλοξενούν, μπορούν να ρυθμιστούν, ενώ συνολικά το λιτό και πιο «οριζοντιομένο» σε σχεδίαση ταμπλό του νέου Volvo XC90 διαθέτει νέες υφασμάτινες επένδυση, παρόμοιες με εκείνες των καθισμάτων, σε συνδυασμό με διαφορετική σχεδίαση στους κατακόρυφης πλέον διάταξης αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού -το οποίο διαθέτει την ικανότητα να καθαρίζει τον αέρα χάρη στο σύστημα Air Quality System. Η Volvo προσφέρει προαιρετικά ένα πανίσχυρο ηχοσύστημα της Bowers ; Wilkins, ενώ τρία θα είναι συνολικά τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού (Core, Plus και Ultra).
Ανάλογα με το πόσους επιβάτες μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του, το νέο XC90 προσφέρει διαφορετικές μεταφορικές ικανότητες όσον αφορά το χώρο φόρτωσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο 7θεσιο μοντέλο, με αναδιπλωμένες και τις δύο πίσω σειρές, μπορούν να αποθηκευτούν έως το ύψος των προσκέφαλων των εμπρός καθισμάτων αποσκευές ή αντικείμενα με μέγιστο συνολικό όγκο 1.045 (mild hybrid) ή 1.005 λίτρα (plug-in hybrid), συμπεριλαμβανόμενων των δυνατοτήτων του υποδαπέδιου χώρου των 71 (mild hybrid) ή 31 λίτρων (plug-in hybrid). Οι αντίστοιχες τιμές πίσω από την δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων ανέρχονται αντίστοιχα σε 680 και 640 λίτρα και 302 και 262 λίτρα.
Όπως με κάθε αυτοκίνητο της Volvo, το νέο XC90 είναι ένα από τα ασφαλέστερα διαθέσιμα αυτοκίνητα του Σουηδού κατασκευαστή. Είναι εξοπλισμένο με έναν προηγμένο κλωβό ασφαλείας και μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Χρησιμοποιώντας ραντάρ και εμπρόσθια κάμερα, το XC90 μπορεί να ανιχνεύσει ένα πλήθος επερχόμενων κινδύνων και να οδηγήσει με ασφάλεια το όχημα σε… ασφαλή μονοπάτια αποφεύγοντας οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα, όπως οι σουηδικές άλκες -και όχι μόνο.
Volvo XC90: Με νέες κινητήριες μονάδες
Έχοντας ήδη στη φαρέτρα της το αμιγώς ηλεκτρικό EX90, το νέο XC90 επένδυσε τα μάλα στην αμέσως προηγούμενη… βαθμίδα ηλεκτροκίνησης, χωρίς μάλιστα να αγνοεί τους παραδοσιακούς λάτρεις των βενζινοκίνητων εκδόσεων.
Πιο συγκεκριμένα, η κορυφαία έκδοση με την ονομασία Τ8 eAWD του νέου XC90 παίρνει κίνηση από ένα επαναφορτιζόμενο από εξωτερική πηγή υβριδικό σύστημα κίνησης (plug-in hybrid), το οποίο αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων που αποδίδει «μεμονωμένα» 310 ίππους και 400 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την ισχύ των 145 ίππων και τη ροπή των 309 Nm που παράγει στους πίσω τροχούς συνθέτοντας έτσι ένα on-demand σύστημα τετρακίνησης. Αυτό το πακέτο υποστηρίζεται από μια μπαταρία 400V με μικτή χωρητικότητα 18,8 kWh (ωφέλιμη: 14,7 kWh) η οποία προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 70 χλμ. υποστηρίζοντας συγχρόνως οδήγηση «με ένα πεντάλ». H Volvo έχει εξοπλίσει το plug-in υβριδικό XC90 T8 eAWD με έναν ενσωματωμένο φορτιστή δύο φάσεων 6,4 kW, που επιτρέπει το «γέμισμα» του συσσωρευτή ιόντων λιθίου σε παροχή AC μέσα σε 3 ώρες. Διαθέσιμα, τέλος, είναι πέντε προφίλ οδήγησης, τα Pure, Hybrid, Power, Constant all-wheel drive και Οff Road, με το τρίτο να εξασφαλίζει στο αμάξωμα των δύο και πλέον τόνων επιτάχυνση από στάση έως και τα πρώτα 100 χλμ. σε χρόνο 5.4 δλ. Σύμφωνα με την Vovlo, η μέγιστη αυτονομία του XC90 T8 eAWD -το οποίο αξιοποιεί τις δυνατότητες στο σύστημα μετάδοσης ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων- ανέρχεται σε πάνω από 800 χλμ.
Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης δύο ακόμα βενζινοκίνητες (και τετρακίνητες, επίσης) εκδόσεις, που λειτουργούν στον κύκλο Miller και αμφότερες συνδυάζονται επίσης με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Συγκεκριμένα, το νέο XC90 B5 AWD εξοπλίζεται με έναν 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδοντας 250 ίππους και ροπή 360 Nm που του εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,7 δλ., μέσες εκπομπές CO2 191 g/km και μέση κατανάλωση 8,5 λιτ./100 χλμ. Ήπια υβριδικό σύστημα διαθέτει και ο αντίστοιχος «e-supercharged/turbocharged» κινητήρας του επίσης νέου XC90 B6 AWD, αποδίδοντας όμως για την περίσταση μέγιστη ισχύ 300 ίππων και ροπή 420 Nm. Σύμφωνα με την Volvo, το «0-100» ολοκληρώνεται εδώ σε χρόνο μόλις 6,7 δλ., με τις μέσες εκπομπές και απαιτήσεις σε υγρό καύσιμο να ορίζονται βάσει του προτύπου WLTP σε 201 g/km και 8,9 λιτ./100 χλμ.
Από εκεί και πέρα, όλες οι παραλλαγές του νέου XC90 διαθέτουν βελτιωμένη ηχομόνωση (ειδικά χάρη στον ειδικό αφρό που έχει εγκατασταθεί στο εσωτερικό των κολώνων Α και Β) καθώς και μια νέα ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και integral link πίσω που αυξάνει την σταθερότητα και την πρόσφυση κατά την ρυμούλκηση. Πλέον, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αμορτισέρ με τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) που βελτιώνουν έτι περαιτέρω την άνεση – προαιρετικά διατίθεται ενεργή ανάρτηση, που ανυψώνει ή κατεβάζει το όχημα ύψος του αμαξώματος κατά 20 και 40 χλστ. αντίστοιχα, σε συνδυασμό με ένα σύστημα ενεργού ελέγχου του πλαισίου που καταγράφει όλα τα δεδομένα του οχήματος και του δρόμου 500 φορές το δευτερόλεπτο.
Volvo XC90: Ραντεβού μέσα στο 2024
Όπως ανακοίνωσε η Volvo κατά τη διάρκεια της επίσημης αποκάλυψης της θερμικής της ναυαρχίδας που έλαβε χώρα στο Γκέτεμποργκ, η έναρξη των παραγγελιών στην Ευρώπη για το νέο XC90 ξεκινούν από σήμερα. Η παραγωγή του δε αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο τρέχον έτος, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν πριν το πέρας του 2024.