Αποκαλύφθηκε το νέο Audi Q5
Με νέα σχεδίαση, περισσότερη τεχνολογία και υβριδικούς κινητήρες το Audi Q5 πέρασε στην τρίτη γενιά του.
Το νέο Audi Q5, στην τρίτη πλέον γενιά του, έρχεται, πιο προηγμένο τεχνολογικά, με πιο αιχμηρή σχεδίαση να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του. Από το 2008, που έκανε πρεμιέρα, μέχρι σήμερα, μετρά περισσότερες από 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις, που το καθιστούν ως ένα από τα πλέον εμπορικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
Σχεδιαστικά το νέο Q5 υιοθετεί στοιχεία από το νεότερο A5, πατώντας πάνω στην ίδια πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion) της Audi. Η προσέγγιση αισθητικά ξεφεύγει από τα τετριμμένα του μοντέλου, όπως μέχρι σήμερα με είχε συνηθίσει. Πιο τολμηρό, με επιθετικές γραμμές, περισσότερες ακμές και μεγάλες εισαγωγές στο εμπρός μέρος, που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του.
Οι νέοι προβολείς θέτουν τα νέα στάνταρ στη σχεδίαση του Audi Q5. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα Matrix LED αποτελούνται από 15 στοιχεία, τα οποία εναλλάσσονται και επιτρέπουν τη δημιουργία οκτώ διαφορετικών συνδυασμών, που αποτελούν τη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου.
Πίσω τα πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακά, με τα φώτα OLED που έχουμε δει ήδη στα νέα A5 και A5 e-tron να δίνουν τον τόνο. Έτσι, τα γραφικά που δημιουργούν τα έξι πάνελ, με τα 266 στοιχεία συνολικά, αλλάζουν ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο Audi Q5 έχει μήκος 4.717 χλστ., πλάτος 1.900 χλστ. και ύψος 1.651 χλστ. Το μεταξόνιο με μήκος 2.820 χλστ. που μεταφράζεται σε αύξηση 3,5 εκατοστών σε σχέση με αυτό του προκατόχου του. Το μεσαίο SUV πατάει σε τροχούς με διάσταση από 17 έως 21 ίντσες, που διαθέτουν σχεδίαση που προσαρμόζεται στην έκδοση.
Η νέα γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει υβριδικά σύνολα MHEV με σύστημα 48V, που υποστηρίζει του θερμικούς κινητήρες, βενζίνης και diesel με τους οποίους είναι διαθέσιμο το νέο Q5. Το ήπια υβριδικό σύνολο παράγει 18 kW (24 ίππους) και 230 Nm ροπής, έχοντας των έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως το κλιματιστικό, ενώ συμβάλει και σε ώθηση, όταν είναι απαραίτητο.
Εισαγωγική έκδοση είναι η 2.0 TFSI με απόδοση 204 ίππων και 340 Nm ροπής. Για τη μετάδοση, που περνάει και στους τέσσερις τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Πιο πάνω και για την ακρίβεια στην κορυφή και όσον αφορά τις εκδόσεις βενζίνης, όπως η προηγούμενη, τοποθετείται η επίσης ήπια υβριδική έκδοση SQ5 με 3λιτρο V6 κινητήρα απόδοσης 367 ίππων και 550 Nm, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και εκδόσεις plug-in hybrid που θα προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία 80 χιλιομέτρων. Την γκάμα συμπληρώνει η έκδοση 2.0 TDI με απόδοση 204 ίππων και 400 Nm ροπής, που συνδυάζεται με αυτόματο 7άρι κιβώτιο και τετρακίνηση.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η κυρτή δίδυμη οθόνη OLED, με διαγώνιο 11,9 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 14,5 ίντσες για το σύστημα πολυμέσων. Προαιρετικά υπάρχει διαθέσιμη και μια ακόμα οθόνη 10,9 ιντσών που τοποθετείται εμπρός από το συνοδηγό.
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android Automotive OS, με τις ενημερώσεις να γίνονται απομακρυσμένα over-the-air. Σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου του είναι το head-up display, ενώ παρέχει δυνατότητα χειρισμού και από το τιμόνι. Ένας νέος «βοηθός»Audi Assisstant χρησιμοποιεί ChatGPT προκειμένου να απαντάει στις ερωτήσεις και να αποκρίνεται καλύτερα στα αιτήμα του οδηγού και των επιβατών.