Συνέντευξη με τον Daniel Guzzafame, Product Director της Alfa Romeo
Συνομιλούμε με τον Product Director της Alfa Romeo για τη νέα Junior, το πιο πρόσφατο δημιούργημα της ιταλικής φίρμας, που γεννά πολλές φιλοδοξίες στους κόλπους της μιλανέζικης εταιρείας.
Το όνομα της Alfa Romeo είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το σπορ DNA και το πάθος για την οδήγηση. Σε αυτούς του πυλώνες έχει πατήσει και χτίσει όλα τα αυτά τα χρόνια της ιστορία της, προσελκύοντας εκατομμύρια φίλους του αυτοκινήτου.
Η φινέτσα είναι επίσης ένα από τα χαρακτηριστικά που συνοδεύει τα παραπάνω στοιχεία που διακρίνουν τις κατασκευές της μιλανέζικης εταιρείας, με τις εξελίξεις να τρέχουν και να φέρνουν καινά δαιμόνια σε όλους σχεδόν τους τομείς.
Με αφορμή την έλευση της νέας Junior, του νέου και ελπιδοφόρου για την Alfa Romeo, B-SUV, συνομιλήσαμε με τον Daniel Guzzafame, Product Director της ιταλικής εταιρείας, εστιάζοντας στον σπορ χαρακτήρα των μοντέλων της, αλλά και την εν γένει εξέλιξη του όρου σπορ DNA. Τη φιλοσοφία των νέων μοντέλων της εταιρείας, αλλά και το κοινό που απευθύνονται.
4Τ: Εξακολουθεί να είναι ο σπορ χαρακτήρας προτεραιότητα για εσάς;
D.G.: Ναι, φυσικά, γιατί είναι μέρος του DNA της μάρκας. Θέλουμε να τον διατηρήσουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να είναι με τη μορφή που είχε στα μοντέλα του παρελθόντος, για παράδειγμα της δεκαετίας του ’60. Γιατί σήμερα, οι περισσότεροι αν βρεθούν σε ένα αυτοκίνητο εκείνης της εποχής, με σπορ φιλοσοφία, δεν θα νιώθουν ευχάριστα, γιατί αυτό θα ήταν θορυβώδες, με περιορισμένη άνεση και πιθανώς θα έτριζε. Σήμερα λοιπόν δεν θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλό τίμημα για ένα premium προϊόν με εκείνα τα χαρακτηριστικά. Η σπορ πλευρά ενός μοντέλου έχει λειανθεί λίγο, τόσο ώστε να συνδυάζει ποιότητα και άνεση, ωστόσο είναι μέρος του DNA και αυτό θα παραμείνει ως βασικό χαρακτηριστικό μας. Όπως εξάλλου η Alfa Romeo είναι συνυφασμένη με την Ιταλία, το κόκκινο χρώμα και τη σπορ φιλοσοφία. Αυτές είναι οι τρεις βασικές μας αξίες και πάνω σε αυτές σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε τη νέα Junior. Δημιουργήσαμε ένα αυτοκίνητο που είναι πρακτικό, άνετο, ασφαλές, ικανό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά παράλληλα και προσιτό και συνάμα έχει τα πιο σπορ χαρακτηριστικά στην κατηγορία του.
4Τ: Τι περιορισμούς θέτει ο σπορ χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου;
D.G.: Δεν θα έλεγα περιορισμοί. Είναι τα συστατικά που πρέπει να συνδυάσεις για να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα. Αυτά αφορούν την ανάρτηση, την ακαμψία του αμαξώματος, προκειμένου να έχει σπορ αντιδράσεις, αλλά να μην διαταράξεις την άνεση σε βαθμό που θα το καθιστά δυσάρεστο στην καθημερινότητα. Εξάλλου, στην τελική δεν θέλει κάποιος ένα B-SUV για να πηγαίνει στην πίστα, αλλά να το ζει στην καθημερινότητα, απολαμβάνοντας όμως και τη σπορ διάσταση, όπως αυτή αποτυπώνεται στην οδική συμπεριφορά που έχει το αυτοκίνητο.
4Τ: Ποιος ήταν αυτός που εγκατέλειψε πρώτος τα σπορ μοντέλα. Το αγοραστικό κοινό ή οι κατασκευαστές, λόγω των περιορισμών που είχαν να αντιμετωπίσουν όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων;
D.G.: Πρέπει να προσδιορίσουμε τι είναι το «σπορ» γιατί αυτό αλλάζει συνεχώς και ειδικά τώρα βρίσκεται σε στάδιο μετασχηματισμού. Οι τεχνολογίες είναι πολλές και δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθούν στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, αν μιλήσουμε με τα σημερινά δεδομένα, τα σκληροπυρηνικά σπορ μοντέλα εκπέμπουν για παράδειγμα 300 γρ./χλμ. CO2. Πολλά για να δημιουργήσουν πρόβλημα. Αυτό είναι γεγονός και το ξέρουμε καλά πλέον, έτσι δεν μπορούμε να το αγνοούμε. Βλάπτει το περιβάλλον και αυτό αφορά το μέλλον μας και των παιδιών μας. Θα υπάρχουν άνθρωποι που θα συνεχίσουν να οδηγούν τέτοιου είδους μοντέλα, όπως για παράδειγμα υπάρχουν και άνθρωποι που ταξιδεύουν στην Αφρική για να σκοτώσουν λιοντάρια. Δεν γνωρίζω αν το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό, αλλά σίγουρα δεν θα είναι αυτό που μέχρι πριν λίγο καιρό γνωρίζαμε. Δεν ξέρω πότε θα είναι η μεγάλη αλλαγή σε ηλεκτρικά ή σε κάτι άλλο, μπορεί να μην είναι 2035 που λέμε τώρα, ίσως να είναι λίγο μετά, αλλά σίγουρα θα έρθει η μεγάλη αλλαγή.
4Τ: Ο σπορ χαρακτήρας περιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεστε;
D.G.: Η Alfa Romeo δεν χαρακτηρίζεται μόνο ως «σπορ», αλλά σίγουρα ως ξεχωριστή. Αυτό είναι που θέλουμε να πετύχουμε και πιστεύω ότι το έχουμε κάνει με την Junior. Δεν πρόκειται να την μπερδέψεις με ένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας από άλλη μάρκα. Εκείνα μοιάζουν μεταξύ τους αρκετά, ενώ η Junior διαφοροποιείται σημαντικά από αυτά. Ξεχωρίζει.
4Τ: Ποιος είναι ο ανταγωνισμός της Junior;
D.G.: Στην κατηγορία των premium θα έχουμε μεγάλη εξέλιξη, καθώς το Audi Q2 σταματάει την παραγωγή, το MINI Countryman μεγάλωσε και σκαρφάλωσε κατηγορία, ενώ σήμερα έχουμε σίγουρα απέναντι μας το νέο Volvo EX30 από την αρένα των premium. Από την άλλη δεν κάνουμε διακρίσεις, είμαστε έτοιμοι να τους ανταγωνιστούμε όλους, από το Ford Puma έως το VW T-Roc, δεν θα πούμε όχι σε κάποιον που θα έρθει με ένα από αυτά και θα μας ζητήσει κάτι πιο… όμορφο.