F1 – GP Ιταλίας: Προεπισκόπηση

Στη Monza, στο «ναό της ταχύτητας» και στο πλαίσιο του GP Ιταλίας, η McLaren θα προσπαθήσει να πλησιάσει κι άλλο τη Red Bull στη βαθμολογία των κατασκευαστών, ενώ υπάρχει πάντα και η Ferrari, που παίζει «εντός έδρας».

Το Autodromo Nazionale di Monza είναι γνωστό ως ο «ναός της ταχύτητας», ένα εύστοχο υποκοριστικό. Στο ιταλικό Grand Prix του 2003, ο Michael Schumacher και η Ferrari του έκαναν ρεκόρ υψηλότερης μέσης ταχύτητας σε απόσταση αγώνα (247,585 χλμ./ώρα. Για να αναγνωριστεί αυτό το γεγονός, θα ονομαστούν τα τρόπαια που θα απονεμηθούν στους τρεις οδηγούς και στον εκπρόσωπο της νικήτριας ομάδας στο βάθρο την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου, «VROOOM». Από το 2021 το τρόπαιο του Ιταλικού Grand Prix, του οποίου η Pirelli είναι ο χορηγός τίτλου, σχεδιάζεται από έναν καλλιτέχνη μέσω της συνεργασίας με το «Pirelli Hangar Bicocca». Φέτος, το έργο ανατέθηκε στον Andrea Sala, έναν σεβαστό καλλιτέχνη στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης, του οποίου τα έργα βρίσκονται σε σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές και ο οποίος πάντα διερευνούσε τη σχέση μεταξύ της τέχνης του ιταλικού σχεδιασμού και της βιομηχανικής κατασκευής. Το έργο που σχεδίασε με τίτλο «VROOOM» αναπαριστά σε αφηρημένη μορφή τη μακρά ιστορία των ελαστικών Pirelli.

Monza

Τα τρόπαια «VROOOM θα εκτεθούν στην εκδήλωση Pirelli Tyres Talk, στην οποία θα παρευρεθούν ο Νικόλας Τομπάζης, Διευθυντής Μονοθέσιων της FIA και ο Mario Isola, Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli. Η σημαντικότερη αλλαγή για το φετινό ιταλικό Grand Prix αφορά την άσφαλτο. Η πίστα έχει ξεκινήσει μια διαδικασία ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεών της. Mέρος της πρώτης φάσης των εργασιών αυτών ήταν η πλήρης επαναφορά της επιφάνειας ολόκληρης της πίστας. Επιπλέον, άλλαξαν ορισμένες από τις υπόγειες διαβάσεις: αυτή στη Santa Maria delle Selve και οι δύο στην ευθεία μεταξύ του chicane Ascari και της Parabolica, μαζί με την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας που συνδέει την είσοδο Vedano με την Parabolica. Στις εργασίες συμμετείχε ένα συνεργείο 240 ατόμων και 92 οχήματα.

Όπως συμβαίνει συνήθως με τη νεοστρωμένη άσφαλτο, η επιφάνεια είναι πιο λεία από την προηγούμενη και πιο σκούρα στο χρώμα. Αυτός ο τελευταίος παράγοντας θα έχει αντίκτυπο στη θερμοκρασία της πίστας, η οποία, αν ο ήλιος λάμπει, θα μπορούσε να γίνει πιο ζεστή από ό,τι στο παρελθόν, φτάνοντας ακόμη και σε σημαντικά υψηλά επίπεδα άνω των 50 °C. Θεωρητικά, η νέα επιφάνεια θα πρέπει να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση, γεγονός που θα επηρεάσει την απόδοση των ελαστικών και το εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας τους.

Στη Monza, τα αυτοκίνητα συνήθως τρέχουν με τη χαμηλότερη αεροδυναμική διαμόρφωση της σεζόν για να μειώσουν την αντίσταση, προκειμένου να ευνοηθεί η τελική ταχύτητα. Η σταθερότητα στην επιβράδυνση και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τα δύο chicanes είναι οι παράγοντες που δοκιμάζουν περισσότερο τα ελαστικά και, επιπλέον, δεν πρέπει να υποτιμηθούν τα πλευρικά φορτία στις γρήγορες στροφές, όπως η Parabolica, που τώρα ονομάστηκε «Michele Alboreto» και η Curva Grande. Για τη φετινή διοργάνωση, η επιλογή είναι ίδια με του 2023: C3 ως σκληρή, C4 ως μεσαία και C5 ως μαλακή.

Monza

Πρόκειται για μια πίστα όπου ο χρόνος που απαιτείται για ένα pit stop είναι ένας από τους μεγαλύτερους της σεζόν, οπότε, στα χαρτιά, η στρατηγική ενός stop είναι η ταχύτερη. Στα ελεύθερα δοκιμαστικά, θα είναι σημαντικό να εκτιμηθεί ποια επίδραση μπορεί να έχει η νέα επιφάνεια στη συμπεριφορά των ελαστικών σε μεγάλο χρονικό διάστημα, από άποψη απόδοσης.

Minardi

Το Ιταλικό GP αποτελεί μόνιμο μέρος του ημερολογίου του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 από την ίδρυσή του, με τη φετινή διοργάνωση να είναι η 75η. Διεξάγεται στη Monza κάθε χρόνο, με εξαίρεση το 1980, που έλαβε χώρα στην Imola. Οι Michael Schumacher και Lewis Hamilton έχουν κερδίσει στη Monza τις περισσότερες φορές, με πέντε νίκες ο καθένας, ακολουθούμενοι από τον Nelson Piquet με 4. Όσον αφορά τις pole position, ο Hamilton προηγείται με 7, ακολουθούμενος από τον Juan Manuel Fangio και τον Ayrton Senna με 5 ο καθένας. Ο Hamilton και ο Schumacher μοιράζονται επίσης την κορυφή όσον αφορά τις θέσεις στο βάθρο με 8, ενώ ο Sebastian Vettel και ο Fernando Alonso είναι από κοινού τρίτοι με 6. Η Ferrari είναι πρώτη στον πίνακα των νικών με 19, των pole positions με 23 και των τερματισμών στο βάθρο (17).

Στην πραγματικότητα, η Scuderia δεν είναι η μόνη ιταλική ομάδα που έχει θριαμβεύσει στην έδρα της. Η ομάδα με έδρα τη Faenza έχει αγωνιστεί με άδεια που έχει εκδοθεί από την Ιταλική Λέσχη Αυτοκινήτου από τότε που ήταν γνωστή ως Minardi, μέχρι τη σημερινή της ενσάρκωση ως Visa CashApp Racing Bulls. Με το σήμα της Toro Rosso κέρδισε στη Monza χάρη στον Sebastian Vettel το 2008 και ξανά το 2020, όταν ήταν γνωστή ως AlphaTauri, με τον Pierre Gasly στο τιμόνι.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 30 Αυγούστου
14:30 Free Practice 1 
18:00 Free Practice 2 
Σάββατο 31 Αυγούστου
13:30 Free Practice 3 
17:00 Kατατακτήριες 
Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου
16:00 Αγώνας