Renault Captur: στην Κύπρο σε ειδική τιμή

Το νέο Renault Captur είναι ένα μοντέλο – σταθμός για τη Renault, καθώς είναι ο ηγέτης στην κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου τα τελευταία χρόνια στις διεθνείς αγορές.

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο εντυπωσιακό σε σχεδίαση από τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο ξεφεύγει από τα στενά όρια της κατηγορίας των compact crossover και μπορεί να προκαλέσει ακόμα και μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Βασίζεται σε μία τελείως καινούρια πλατφόρμα (CMF-B)που του δίνει τη δυνατότητα να είναι απόλυτα δικτυωμένο, να κάνει χρήση τεχνολογιών ασφαλείας που του επιτρέπουν επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγησης, ενώ αποτελεί και το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Renault. Παράλληλα, παραμένει απόλυτα λειτουργικό, με συρόμενο πίσω κάθισμα και χώρο αποσκευών 536 λίτρων, αλλά και απόλυτα προσαρμόσιμο στο στυλ του κάθε οδηγού, με δυνατότητα 90 συνδυασμών χρωματικής εξατομίκευσης στο εξωτερικό και το εσωτερικό του.

Εμφανισιακά έχουν διατηρηθεί οι βασικές αρχές της σχεδιαστικής ταυτότητας, με πλήθος επιμέρους αλλαγών στα φωτιστικά σώματα (τεχνολογίας Full LED από το πρώτο κιόλας επίπεδο εξοπλισμού), στο καπό και στα φτερά. Εκεί πάντως όπου εντοπίζονται οι μεγαλύτερες αλλαγές είναι στο πίσω μέρος, όπου δε νομίζουμε ότι θα βρεθεί κάποιος που θα μπερδέψει το παλιό με το νέο μοντέλο. Πέρα από τη σχεδίαση, ένα στοιχείο που συνέβαλε στη δημοτικότητα του Captur ήταν οι δυνατότητες προσωποποιημένης εμφάνισης που προσφέρει. Ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει κάποιον από τους ενενήντα πιθανούς συνδυασμούς που προκύπτουν από τα έντεκα χρώματα για το αμάξωμα, τους πέντε χρωματισμούς για την οροφή και τα τρία πακέτα customization, ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν ακόμα δεκαοκτώ συνδυασμοί για τον εσωτερικό διάκοσμο.

dashboard

Αυτό το τελευταίο είναι ένας ακόμα τομέας όπου κάποιος μπορεί να εντοπίσει τις μεγάλες βελτιώσεις που έχουν γίνει σε θέματα ποιότητας, τεχνολογίας και πρακτικότητας. Ξεχωρίζουν οι μεγάλες παραμετροποιήσιμες οθόνες για τον πίνακα οργάνων (7 ή 10 ιντσών) και το σύστημα πολυμέσων (7΄΄ ή 9,3΄΄). Την παράσταση πάντως κλέβει αυτή η αιωρούμενη κονσόλα (στις αυτόματες εκδόσεις), η οποία εκτός από εντυπωσιακή, χάρη και στον ατμοσφαιρικό φωτισμό, αποδεικνύεται και πρακτική, απελευθερώνοντας αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα. Το concept του «smart cockpit», όπως το ονομάζουν οι Γάλλοι, ολοκληρώνεται από τη βελτιωμένη πρακτικότητα, από πρακτικές λύσεις όπως τους αεραγωγούς και τις θύρες USB και για τους πίσω, καθώς και από την αποτελεσματικότερη ευρυχωρία, με τα πίσω καθίσματα να είναι και πάλι συρόμενα. Η νέα γενιά του Captur έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις, μιας και το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,23 μ. (+11 εκ.) και το μεταξόνιο τα 2,63 μ. (+2 εκ.). Οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στη διάθεσή τους, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 536 λίτρα.

boot

Η νέα γενιά του Captur βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, κάτι που, εκτός από ένα όφελος 50 κιλών, μεταφράζεται σε μια πλούσια μηχανολογική προίκα και μια σύγχρονη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Η πλούσια γκάμα των κινητήρων αποτελείται από τον 1.0 TCe (100 ίπποι με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων), αλλά και τον 1.3 TCe σε εκδόσεις με 130 και 155 ίππους (το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων είναι έξτρα στο πρώτο και στάνταρντ στο δεύτερο), ενώ το «παρών» θα δώσει και η τελευταία γενιά του 1.5 ντίζελ σε εκδόσεις με 95 και 115 ίππους. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει η E-Tech Plug-in υβριδική έκδοση, που θα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας από τα μέσα του 2020. Το υβριδικό σύνολο συνδυάζει ένα 1.600άρη βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Η ελαφρώς μεγαλύτερη (σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση του Clio) μπαταρία των 9,8 kWh θα μπορεί να δώσει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη αυτονομία της τάξης των 65 χλμ., σε αστική χρήση σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο δυνατότερες βενζινοκίνητες εκδόσεις των 155 ίππων με αυτόματο κιβώτιο και των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο 1.300άρης κινητήρας μάς επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. Σίγουρα η έκδοση των 155 ίππων έχει μεγαλύτερα περιθώρια, αλλά ποτέ δε νιώσαμε ότι χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης των 130 ίππων. Μας άρεσε πολύ ο συνδυασμός με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, και πραγματικά κρίμα που δεν προσφέρεται κάτι ανάλογο στο Clio. H έκπληξη πάντως ήρθε από το επιθετικότερο στήσιμο του Captur, σε σύγκριση με εκείνο του Clio. Οι σφιχτότερες ρυθμίσεις, σε συνδυασμό με τους μεγάλους 18άρηδες τροχούς, σου δίνουν την ευχέρεια να κινηθείς σβέλτα σε αρκετές περιπτώσεις. Η απόσταση των 174 χλστ. από το έδαφος εξασφαλίζει κάποιες εκδρομικές προϋποθέσεις, ενώ δεν μπορούμε να μη σημειώσουμε την εμμονή της εταιρείας με τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς σε όλες τις εκδόσεις.

Στην Κύπρο η τιμή της αυτόματης έκδοσης του Renault Captur είναι στις 21.900 ευρώ, ενώ με την ειδική προσφαρά -που ισχύει για περιορισμένη διάρκεια- ο πελάτης την αποκτά με 2000 λιγότερα ευρώ.