Αποκάλυψη για το νέο Audi A6 e-tron
Μετά την πρεμιέρα του νέου Α5 ως αντικαταστάτη των θερμικών εκδόσεων του Α4, η Audi αποκαλύπτει σήμερα το αμιγώς ηλεκτρικό A6 e-tron, σε εκδόσεις Sportback και Avant, αμφότερες με κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και αυτονομία έως και 750 χλμ.
Με το νέο Audi A6 e-tron, το οποίο έρχεται στο φως σήμερα λίγες μέρες μετά την αποκάλυψη του θερμικού Α5 που αντικαθιστά το Α4, η γερμανική εταιρεία γυρίζει μια ακόμα σημαντική σελίδα στην ιστορία της εισάγοντας το μεσαίο premium μοντέλο της -το γνωστό σε όλους Α6- στην εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας. Και μάλιστα με αξιώσεις.
Πέραν της νέας σχεδίασης και της προηγμένης πλατφόρμας PPE -με επίπεδο για πρώτη φορά πάτωμα- στην οποία βασίζεται, σημείο αναφοράς στο νέο A6 e-tron είναι η αεροδυναμική του. Όπως αναφέρουν με καμάρι οι δημιουργοί του, η έκδοση Sportback των σχεδόν 5 μέτρων προτάσσει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή μόλις 0,21 -που παρεμπιπτόντως είναι η καλύτερη όλων των εποχών σε μοντέλο παραγωγής της Audi αλλά και συνολικά σήμερα απέναντι σε όλα τα οχήματα του VW Group. Εντυπωσιακή (βλ. 0,24) είναι και η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση Avant.
Το εσωτερικό του Audi A6 e-tron είναι προσανατολισμένο στις ανάγκες των χρηστών. Ο τρισδιάστατος σχεδιασμός τοποθετεί σκόπιμα πολλά από τα στοιχεία της καμπίνας στο προσκήνιο ή στο παρασκήνιο, δημιουργώντας μια χωρική αρχιτεκτονική προσαρμοσμένη στους επιβάτες όσον αφορά τη σχεδίαση και την εργονομία. Η πανοραμική οθόνη MMI με την κυρτή σχεδίαση και την τεχνολογία OLED, αποτελείται από το virtual cockpit των 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών, ενώ μαζί με την οθόνη MMI των 10,9 ιντσών που βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό σχηματίζουν μια ψηφιακή «σκηνή» με καθαρό σχεδιασμό.
Audi A6 e-tron: Ηλεκτρικά και άλλα
Οι ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτρικοί κινητήρες συνδυάζονται στο νέο A6 e-tron με μια μπαταρία ιόντων λιθίου που εξελίχθηκε πρόσφατα, ειδικά για τις ανάγκες που προτάσσει η πλατφόρμα PPE. Αυτός ο συσσωρευτής ηλεκτρικής ενέργειας αποτελείται από 12 modules και 180 πρισματικά στοιχεία έχοντας μικτή χωρητικότητα 100 kWh (net: 94,9 kWh). Προσφέρει δε μέγιστη αυτονομία άνω των 750 χιλιομέτρων στο A6 Sportback e-tron και πάνω από 720 χιλιόμετρα στο A6 Avant e-tron. Αργότερα, η γκάμα του μοντέλου θα περιλαμβάνει και εκδόσεις με μπαταρία με μικτή χωρητικότητα 83 kWh.
Έως τότε, τα πισωκίνητα A6 Sportback e-tron και Α6 Avant e-tron, αμφότερα με τον κωδικό Performance, αποδίδουν σε συνδυασμό με την μεγάλη μπαταρία μέγιστη ισχύ 270 kW, με το νέο EV υπόσχεται σε αυτή την έκδοση την γνώριμα σπορτίφ εμπειρία για την οποία είναι γνωστή η Audi προσφέροντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και τελική του ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Με τη σειρά του, το νέο S6 e-tron αποδίδει, χάρη στους δύο για την περίσταση ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστικά 370 kW (405 kW με launch control) προσφέροντας επιτάχυνση «0-100» σε 3,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα και αυτονομία έως και 670 χλμ.
Χάρη στην τεχνολογία των 800 volt και τη μέγιστη ισχύ φόρτισης DC που φτάνει στα 270 kW, το A6 Sportback e-tron Performance μπορεί να επαναφορτιστεί σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης (High Power Charging) για αυτονομία έως και 310 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά. Η κατάσταση φόρτισης (SoC) αυξάνεται από 10 σε 80% σε 21 λεπτά. Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν ένας σταθμός φόρτισης λειτουργεί με τεχνολογία 400 volt, το Audi A6 e-tron χωρίζει την μπαταρία σε δύο τμήματα -κάθε ένα με τάση 400 volt- ώστε στη συνέχεια να φορτιστεί παράλληλα με ισχύ έως και 135 kW. Επίσης, ηη φόρτιση AC με ισχύ έως και 11 kW είναι δυνατή σε τυπικούς οικιακούς φορτιστές, ενώ η επιλογή φόρτισης AC στα 22 kW θα είναι διαθέσιμη αργότερα.