Ursula von der Leyen: η απαγόρευση των πωλήσεων θερμικών αυτοκινήτων δεν αλλάζει
Η επανεκλογή της Ursula von der Leyen στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον στόχο της Ευρώπης για απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Με μια εξαίρεση.
Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τερματιστεί τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035 παραμένει ως έχει, δήλωσε στους δημοσιογράφους η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen μετά την χθεσινή επανεκλογή της.
Ο πρόεδρος της Κομισιόν είπε ότι η ΕΕ θα κάνει μια στοχευμένη τροποποίηση στην εν λόγω απόφαση προκειμένου να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που καταναλώνουν e-fuels.
Πριν από την ψηφοφορία και την επανεκλογή της, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεσμεύτηκε να διατηρήσει τις φιλοδοξίες της ΕΕ για το κλίμα, ενώ διαβεβαίωσε ότι ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα ξεκινήσει πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της παραγωγής στην επικράτειά της ενώ υποσχέθηκε ότι η επόμενη επιτροπή θα προετοιμάσει τον δρόμο για μείωση των συνολικών εκπομπών κατά 90% έως το 2040.
Τι είναι τα e-fuels;
Τα ηλεκτροκαύσιμα, ή αλλιώς τα e-fuels, είναι καύσιμα που δυνητικά μπορούν να καταναλώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που παράγεται με τη σειρά του με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές CO2.
Επί της ουσίας, τα e-fuels απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα όταν χρησιμοποιούνται σε έναν κινητήρα. Ωστόσο, το όλο… concept για τη χρήση τους είναι ότι αυτές οι εκπομπές είναι ίσες με την ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου – καθιστώντας το με τον τρόπο συνολικά ουδέτερο σε CO2.