Δύο νέες εκδόσεις -και όχι μόνο- για την ηλεκτρική Porsche Macan
Η Porsche διπλασιάζει σε τέσσερις τις εκδόσεις της ηλεκτρικής Macan όσον αφορά τα διαθέσιμα συστήματα κίνησης αθροίζοντας με την ευκαιρία στο νέο της EV επιπλέον καλούδια.
Η ηλεκτρική Porsche Macan ενισχύει ακόμα περισσότερο την προϊοντική της φαρέτρα, καθώς μετά το λανσάρισμα των κορυφαίων εκδόσεων «4» και «Turbo» η ατζέντα του νέου EV της γερμανικής εταιρείας ενισχύεται με την έκδοση «4S» και την βασική πλέον πισωκίνητη παραλλαγή που φέρει την λιτή ονομασία «Macan».
Ξεκινώντας από την νέα Macan 4S, όπως μαρτυρά και η ονομασία της, σημείο αναφοράς είναι και εδώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες της. Με το σύστημα Porsche Traction Management (ePTM) να δίνει και εδώ το «παρών» εξασφαλίζοντας έως και πέντε φορές ταχύτερη διανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στα 330 kW, δηλαδή στους 448 ίππους. Σε λειτουργία overboost, οι τιμές αυτές μπορεί να ανέλθουν για λίγα δευτερόλεπτα σε 380 kW, ήτοι σε 516 ίππους. Με τη χρήση δε του Launch Control, η μέγιστη τιμή της ροπής «σκαρφαλώνει» στα 860 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση «0-100» σε 4,1 δλ. και τελική ταχύτητα 240 χλμ.
Θυμίζουμε ότι οι τετρακίνητες επίσης Macan 4 και Macan Turbo αποδίδουν αντίστοιχα 408 και 639 ίππους. Ή αλλιώς, 300 και 470 kW.
Σύμφωνα με την Porsche, η έκδοση «4S» διαθέτει έναν νέο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και έναν ισχυρό παλμικό μετατροπέα (PWR) 600 amp με ημιαγωγούς κατασκευασμένους από καρβίδιο του πυριτίου (SiC). Ο ίδιος ο ηλεκτροκινητήρας έχει διάμετρο 230 χλστ. και ενεργό μήκος 150 χλστ.
Η νέα Macan 4S έχει αυτονομία που φτάνει τα 606 χλμ. χρησιμοποιώντας την ίδια μπαταρία μικτής χωρητικότητας 100 kWh με τις εκδόσεις «4» και «Turbo». Διαθέτει επίσης το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου απόσβεσης Porsche Active Suspension Management (PASM) στάνταρ. Η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με σύστημα οριζοντίωσης και ρύθμιση ύψους, το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) και η τετραδιεύθυνση ανήκουν επίσης στον βασικό εξοπλισμό.
Με τη σειρά της, η νέα βασική Porsche Macan κληρονομεί τον πίσω μόνο ηλεκτροκινητήρα της έκδοσης «4», ο οποίος έχει διάμετρο 210 χλστ. και ενεργό μήκος 200 χλστ. Η απόδοση του φτάνει τα 250 kW, δηλαδή τους 340 ίππους, ενώ σε λειτουργία overboost οι τιμές αυτές φτάνουν τα 265 kW ή αλλιώς τους 360 ίππους. Στην πράξη, το «0-100» ολοκληρώνεται σε 5,7 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα διαμορφώνεται στα 220 χλμ./ώρα. Η πισωκίνητη Macan, χάρη στο μειωμένο κατά 110 κιλά βάρος της, εξασφαλίζει αυτονομία με αρωγό την «100άρα» μπαταρία που φτάνει τα 641 χλμ.
Τόσο η απλή Macan όσο και η «4S» διατηρούν το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V των μεγαλύτερων εκδόσεών τους υποστηρίζοντας φόρτιση σε φορτιστή DC έως και 270 kW. Σε σε αυτή την περίπτωση, η αναπλήρωση με ενέργεια από το 10% στο 80% ολοκληρώνεται σε 21 δλ.
Περαιτέρω προσθήκες στην γκάμα της Porsche Macan
Η Porsche προσθέτει στην παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων για όλες τις εκδόσεις των νέο εξωτερικό χρωματισμό Slate Grey Neo. Επίσης, η Macan S διαθέτει τώρα μια επιπλέον επιλογή ζαντών με διάμετρο 20 ίντσες. Για όλα τα μοντέλα, η Porsche προσφέρει τώρα προαιρετικά ένα «οπτικό» off-road πακέτο (στο χρώμα του αμαξώματος ή στο Vesuvius Grey) που περιλαμβάνει έναν νέο εμπρός προφυλακτήρα που αυξάνει την γωνία προσέγγισης έως και τις 17,4 μοίρες, ανάλογα με το μοντέλο (σε συνδυασμό με την αερανάρτηση σε ειδικά ανυψωμένο επίπεδο). Αυξημένα κατά 10 χλστ. (βλ. 195 χλστ.) είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στην κανονική ρύθμιση.
Τέλος, η Porsche ανανέωσε στα σημεία και το σύμπλεγμα των δύο οθονών στο εσωτερικό (12,6 και 10,9 ίντσες) που τώρα περιλαμβάνει ένα νέο animation καλωσορίσματος, νέα εμφάνιση καθώς και την εφαρμογή Themes που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσαρμογή του χρώματος του φόντου των δύο οθονών και του φωτισμού περιβάλλοντος.