F1 – H πτώση του Sergio Perez γίνεται πρόβλημα για τη Red Bull
Στην αρχή της φετινής αγωνιστικής περιόδου, φαινόταν ότι ο Sergio Perez ήταν έτοιμος για μια σταθερή χρονιά, αποκτώντας μάλιστα νέο συμβόλαιο μετά από δυνατές εμφανίσεις. Από τότε η κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά.
Αυτή η σεζόν υποτίθεται ότι θα ήταν η χρονιά της αλήθειας για τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο 34χρονος τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία των οδηγών την περασμένη σεζόν. Ο Max Verstappen κυριάρχησε στην F1 με μια άνευ προηγουμένου πορεία επιτυχίας, ενώ ο Perez έπρεπε συχνά να παλέψει για να αναδειχθεί απλώς από τη μεσαία θέση. Παρόλο που ο Perez ξεκίνησε δυναμικά τη σεζόν του 2023, σημειώνοντας δύο νίκες στους τέσσερις πρώτους αγώνες, ώστε να μείνει μόλις έξι βαθμούς πίσω από τον Verstappen στη βαθμολογία των οδηγών, η κατάστασή του άλλαξε αισθητά στο Grand Prix του Μαϊάμι. Ξεκινώντας από την pole position, ο Μεξικανός νικήθηκε από τον team-mate του, ο οποίος είχε εκκινήσει από την ένατη θέση της εκκίνησης.
Αυτό που ακολούθησε ήταν μια αξιοσημείωτη πτώση από την οποία δεν βγήκε πραγματικά παρά μόνο αργότερα μέσα στη χρονιά, αν και έκανε αρκετά για να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, στο τέλος των 22 αγώνων. Στην αρχή της φετινής σεζόν, φάνηκε ότι ο Perez είχε παραμερίσει τους δαίμονές του, καθώς σημείωσε τέσσερις παρουσίες στο βάθρο στους πέντε πρώτους αγώνες.
Το γεγονός ότι δεν ήταν σε θέση να εκμεταλλευτεί την πρόωρη εγκατάλειψη του Verstappen στο Grand Prix της Αυστραλίας, όπου κατάφερε να είναι μόνο πέμπτος, θα μπορούσατε να πείτε ότι ήταν το πρώτο καμπανάκι που χτύπησε. Από το Grand Prix της Emilia Romagna στην Imola στα μέσα Μαΐου, όμως, οι τροχοί έχουν πέσει για τον Perez, τη στιγμή που η McLaren και η Mercedes έχουν κλείσει γρήγορα τη διαφορά από τη Red Bull. Αφού συγκέντρωσε 103 βαθμούς στους έξι πρώτους αγώνες, κατάφερε μόλις 15 στους έξι τελευταίους και έμεινε 137 βαθμούς πίσω από τον Verstappen, ενώ έχει πέσει στην έκτη θέση της βαθμολογίας.
Το Σαββατοκύριακο του βρετανικού γκραν πρι ήταν ένα νέο χαμηλό σημείο για τον Πέρεζ. Στις κατατακτήριες δοκιμές βγήκε εκτός πίστας στο Q1, προσγειώνοντας το μονοθέσιό του στα χαλίκια στο Copse. Προγραμματισμένος να εκκινήσει 19ος, η ομάδα επέλεξε να αλλάξει εξαρτήματα της μονάδας ισχύος σε συνθήκες parc fermé, με αποτέλεσμα να εκκινήσει από το pit lane. Αν και εξακολουθούσε να οδηγεί ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στο grid, ο Perez τερμάτισε στην άδοξη 17η θέση. Η πολύ πρώιμη αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά έπαιξε σημαντικό ρόλο.
Όλα αυτά συμβαίνουν αφού ο Perez υπέγραψε ένα νέο συμβόλαιο στις αρχές Ιουνίου, με βάση το καλό του ξεκίνημα στη σεζόν και κυρίως για να διατηρηθεί η σταθερότητα στην ομάδα. Ωστόσο, συνέβη το αντίθετο. Η Red Bull δυσκολεύεται να ακολουθήσει τον ρυθμό εξέλιξης του ανταγωνισμού και διαπιστώνει με τον δύσκολο τρόπο ότι το χάσμα ανάμεσα στον Verstappen και τον Perez είναι τεράστιο. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο ασφυκτικός έλεγχος της Red Bull στο πρωτάθλημα κατασκευαστών απειλείται σοβαρά. Ο Perez δεν χρειάζεται να κερδίζει κάθε αγώνα με την RB20, αλλά το μονοθέσιο εξακολουθεί να είναι αρκετά καλό για να τερματίσει άνετα μέσα στους βαθμούς.
Ο επικεφαλής της ομάδας Christian Horner ήταν κατηγορηματικός για την κατάσταση του Perez μετά το βρετανικό Grand Prix. «Ξέρει ότι δεν είναι βιώσιμο να μην παίρνει βαθμούς. Πρέπει να μαζεύουμε βαθμούς με αυτό το μονοθέσιο και το ξέρει αυτό. Ξέρει το ρόλο του και το στόχο του, οπότε κανείς δεν είναι πιο ανυπόμονος από τον Checo να επιστρέψει και να βρει ξανά τη φόρμα του».
O Hamilton ξορκίζει τους δαίμονες του με νίκη γροθιά | Speedzone Podcast EP56
Πιλότος Formula 1 (πρώην βοηθός χασάπη!) με «τσιγγάνα» καρδιά