Οι δασμοί στα κινεζικά EV χτυπούν την πόρτα των Ευρωπαίων κατασκευαστών
Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν τα δικά τους ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα που εν συνεχεία «έρχονται» στην Ευρώπη ζητούν τώρα τη μείωση των συντελεστών προκειμένου να πέσουν στα…. μαλακά. Ένας από αυτούς είναι και η MINI.
Μόλις πριν λίγες μέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα επιβάλλει προσωρινούς δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη. Σε αυτόν τον… κανόνα όμως δεν εμπίπτουν μόνο οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η MG, η Geely και η BYD, αλλά και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η MINI, οι οποίες παράγουν στην Κίνα τα δικά τους ΕV και εν συνεχεία τα εισάγουν στις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου.
Εν προκειμένω, η BMW, η μητρική εταιρεία της βρετανικής MINI, ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβάλλει χαμηλότερους δασμούς για τις εισαγωγές του ηλεκτρικού ΜΙΝΙ -το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα- στην Ευρώπη. Κι όλα αυτά με το σκεπτικό ότι το εν λόγω μοντέλο εντάσσεται στον όμιλο εταιρειών που συνεργάστηκαν με την ΕΕ στα πλαίσια της σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε αναφορικά με τις παράτυπες επιδοτήσεις του Πεκίνου.
Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά MINI υπόκεινται στην υψηλότερη κλίμακα πρόσθετων δασμών (βλ. 37,6%) βάσει του προσωρινού κανονισμού της ΕΕ.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που έχει ορίσει η ΕΕ, κάθε εταιρεία που δεν εντάχθηκε στο εν λόγω δείγμα εταιρειών και επιθυμεί τον καθορισμό ενός «ατομικού συντελεστή» όσον αφορά τον πρόσθετο εισαγωγικό δασμό μπορεί να ζητήσει «ταχεία επανεξέταση» αμέσως μετά την επιβολή των οριστικών δασμών.
Αυτή τη στιγμή το BMW Group κατασκευάζει στην Κίνα το ηλεκτρικό MINI Cooper και το μικρό ηλεκτρικό crossover Aceman στα πλαίσια μιας κοινοπραξίας του με την Great Wall.
O Hamilton ξορκίζει τους δαίμονες του με νίκη γροθιά | Speedzone Podcast EP56