Aston Martin Valiant: Ζουν ανάμεσα μας
Κατασκευασμένη με τις οδηγίες του Fernando Alonso, η εικονιζόμενη Aston Martin που φέρει την ονομασία Valiant είναι 12κύλινδρη με πάνω από 700 ίππους. Και μάλιστα με χειροκίνητο κιβώτιο.
Κυριολεκτικά από το… πουθενά, η Aston Martin έφερε στο φως πριν λίγες ώρες ένα εξαιρετικά ειδικό αυτοκίνητο που εστιάζει στη χρήση στην πίστα, αλλά είναι νόμιμο για χρήση στο δρόμο, το οποίο φέρει την ονομασία Valiant και εξελίχθηκε υπό την καθοδήγηση του δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή και πιλότου της βρετανικής ομάδας στην F1, Fernando Alonso.
Όπως αναφέρει η ίδια η Aston Martin, η Valiant σχεδιάστηκε αρχικά ως «προσωπική παραγγελία του οδηγού της Aston Martin Aramco Formula One Team, Fernando Alonso» ο οποίος «αναζήτησε» μια πιο ελαφριά και πιο ακραία έκδοση της Valour.
Η Valiant -η οποία θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο της στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood τον επόμενο μήνα- παίρνει κίνηση από τον twin-turbo V12 κινητήρα των 5,2 λίτρων της Aston Martin ο οποίος αποδίδει 745 ίππους και ροπή 753 Nm. Το πιο σημαντικό εδώ είναι ότι ο εν λόγω κινητήρας «παντρεύεται» αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες της Valiant κρύβεται μεταξύ άλλων ένα τρισδιάστατα εκτυπωμένο πίσω υποπλαίσιο που εξοικονομεί 3 κιλά χωρίς μείωση της ακαμψίας καθώς και ένας άξονας μετάδοσης κίνησης από μαγνήσιο που αφαιρεί 8,6 κιλά μάζας από το κέντρο του αυτοκινήτου.
Την ίδια στιγμή, η χρήση μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου εξοικονομεί επιπλέον 11,5 κιλά, ενώ οι ελαφριές ζάντες μαγνησίου με διάμετρο 21 ίντσες, που «ντύνονται» με ελαστικά διαστάσεων 275/35 εμπρός και 325/30 πίσω, μειώνουν την μη αναρτώμενη μάζα κατά 14 κιλά – χωρίς να ανακοινώνεται το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, η Aston Martin αναφέρει ότι η συνολική εξοικονόμηση βάρους ξεπερνά τα 100 κιλά.
Εξωτερικά, το αμάξωμα του Valiant έχει σμιλευτεί σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιώντας ανθρακονήματα, ενώ μια σειρά από αλλαγές στο στη σχεδίαση σε σχέση με την Valour αυξάνουν την κάθετη δύναμη ενώ μειώνουν την αντίσταση. Μπροστά έχει ενσωματωθεί ένα μεγάλο splitter, για ομαλή ροή του αέρα.
Η μάσκα της Valiant είναι κατασκευασμένη και αυτή από ανθρακονήματα και βελτιώνει τη ροή του αέρα στον κινητήρα. Στους τροχούς δε είναι ενσωματωμένοι εξωτερικά μεταλλικοί δίσκοι, μειώνοντας τους στροβιλισμούς, ενώ έξι εισαγωγές συμβάλλουν στην καλύτερη… δροσιά του συστήματος πέδησης που αποτελείται από κεραμικούς δίσκους.
Στο εσωτερικό με την αγωνιστική αύρα κυριαρχεί το νέο τιμόνι, το οποίο είναι απαλλαγμένο από διακόπτες και κουμπιά. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι επίσης νέος, ενώ μια μεγάλη τομή στο τούνελ μετάδοσης φέρνει στο φως τον τρόπο σύνδεσης του επιλογέα ταχυτήτων με την μετάδοση. Ταυτόχρονα, το εσωτερικό διαθέτει κλωβό ασφαλείας από χάλυβα και αγωνιστικά καθίσματα Recaro Podium, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν με ζώνες τεσσάρων σημείων.
Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία, μόλις 38 αντίτυπα της Valiant θα παραχθούν από το τμήμα Q by Aston Martin. Η τιμή κάθε αντιτύπου θα ξεπερνά κατά πολύ τα 2 εκατ. ευρώ, χωρίς τυχόν στοιχεία εξατομίκευσης που θα θελήσει να προσθέσει ο δυνητικός αγοραστής του βρετανικού κουπέ.