Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) 2024
Καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) του 2024 φτάνει στο μέσο της σεζόν, η κορυφαία σειρά αγώνων σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο δείχνει πιο δυνατή και ανταγωνιστική από ποτέ.
Το Spa-Francorchamps και οι πρόσφατες «24 Ώρες» του Le Mans σημείωσαν ρεκόρ επισκεπτών, ενώ εντυπωσίασε το γεγονός ότι οι εναρκτήριες «6 Ώρες» της Imola που έλαβαν χώρα τον Απρίλιο προσέλκυσαν 73.600 οπαδούς. Ο φετινός αγώνας στο Spa είχε ως αποτέλεσμα να σημειωθεί νέο ρεκόρ επισκεπτών στο FIA WEC (εξαιρουμένου του Le Mans) με 88.180 θεατές, το οποίο ήταν αυξημένο, σε σχέση με τους 72.000 θεατές το 2023. Μόνο το Le Mans ξεπέρασε το Spa με τον αριθμό των 329.000 θεατών κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του αγώνα (από 325.000 το 2023).
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) του 2024 συνολικά 14 κατασκευαστές μάχονται στις κατηγορίες Hypercar και LMGT3. Δεν μπορεί κανείς να παραγνωρίσει την απήχηση που ασκούν στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού ονόματα αστέρων, όπως ο παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP Valentino Rossi και ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 Jenson Button, οι οποίοι έχουν επίσης συμβάλει στον ερχομό νέων θεατών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) αυτή τη σεζόν.
Στην κύρια κατηγορία Hypercar, υπήρξαν τέσσερις διαφορετικοί νικητές το 2024 μέχρι στιγμής, δείχνοντας τον πραγματικά ανταγωνιστικό χαρακτήρα του πρωταθλήματος. Στον πρώτο γύρο στο Κατάρ, νικήτρια ήταν η Porsche Penske Motorsport και η ολοένα και πιο ανταγωνιστική Τype 963. Ακολούθησε η Toyota Gazoo Racing και το Toyota GR010 Hybrid Hypercar που κέρδισε το πρωτάθλημα του 2023 και θριάμβευσε στον δεύτερο γύρο στην Ίμολα.
Η Hertz Team JOTA με την Porsche 963 ήταν η επόμενη που πήρε τη νίκη, καθώς η βρετανική ομάδα κατέκτησε την καρό σημαία σε ένα γεμάτο δράση Spa-Francorchamps τον Μάιο. Πιο πρόσφατα, ήταν η σειρά της Ferrari AF Corse, αφού η 499P Hypercar απέδειξε και πάλι ότι ήταν το αυτοκίνητο που έπρεπε να νικήσει στον τέταρτο γύρο της χρονιάς, στις ονομαστές 24 ώρες του Le Mans.
Τώρα, το κυνήγι του τίτλου του 2024 είναι πιο αμφίρροπο από ποτέ, με μόλις 12 βαθμούς να χωρίζουν τους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές (Porsche, Ferrari και Toyota) στη συνολική κατάταξη. Με 108 βαθμούς, η Porsche βρίσκεται στην κορυφή της γενικής κατάταξης, αλλά αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από τη Ferrari που βρίσκεται πίσω της με 99 βαθμούς και την Toyota που είναι τρίτη με 96. Περισσότεροι από 100 βαθμοί είναι ακόμα διαθέσιμοι στους υπόλοιπους γύρους του WEC στη Βραζιλία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και το Μπαχρέιν, οπότε η μάχη για τον τίτλο του 2024 έχει ξεκινήσει για τα καλά.
Όσον αφορά τη νέα για το 2024 κατηγορία LMGT3, η κατάσταση είναι απολύτως αμφίρροπη, με τις τρεις πρώτες ομάδες να χωρίζονται από μόλις τρεις βαθμούς. Οι ομάδες Manthey PureRXcing και Manthey EMA ισοβαθμούν στην κορυφή της βαθμολογίας με 75 βαθμούς η καθεμία και οι νικητές του δεύτερου γύρου (Team WRT) έχουν συνολικά 73 βαθμούς. Με τους κατασκευαστές Aston Martin, BMW, Corvette, Ferrari, Lamborghini, Lexus, McLaren και Porsche, το μέλλον των αγώνων GT3 στο WEC δεν φαινόταν ποτέ πιο ελπιδοφόρο.
Σε λιγότερο από ένα μήνα, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) θα επιστρέψει στη Νότια Αμερική για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία για τον αγώνα Rolex 6 Hours of Sao Paulo στη Βραζιλία (13-14 Ιουλίου). Θα υπάρξει μια πέμπτη διαφορετική ομάδα που θα κερδίσει στο Hypercar και ποιος θα πάρει την πολυπόθητη νίκη στην LMGT3; Ίδωμεν…