Δοκιμάζουμε το νέο MG3 Hybrid+

Η MG Motor εμπλουτίζει τη γκάμα των μοντέλων της με την προσθήκη ενός supermini, με υβριδική τεχνολογία, που απογειώνει το μικρό μοντέλο, όχι μόνο σε αποδοτικότητα, αλλά και σε επιδόσεις.

    1. Η επίθεση της MG Motor είναι ολομέτωπη, καθώς έχει στη γκάμα της μοντέλα από κάθε κατηγορία. Σχεδόν δηλαδή, καθώς μέχρι τώρα έλειπε ένα μικρό μοντέλο, στην κατηγορία των supermini. Αυτήν που όλοι οι κατασκευαστές εγκαταλείπουν για χάρη των πιο ποθητών SUV. Ελάχιστοι είναι αυτοί που κρατάνε ακόμα αντίσταση, διατηρώντας στη γκάμα τους μοντέλο του είδους, με την MG να είναι μία από αυτές. Και μάλιστα με την προσθήκη ενός νεότευκτου μοντέλου. Του MG3 Hybrid+.

Στόχος η δημιουργία ενός αποδοτικού μοντέλου, για το λόγο αυτό και ακολουθεί την εξηλεκτρισμένη οδό, με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, -το πρώτο της κινεζικής φίρμας-, με εντυπωσιακές μάλιστα προδιαγραφές. Τη βάση για τη δημιουργία του συνόλου αποτελεί ένα εντελώς νέο μοντέλο, που δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του.

Μια νέα αρχή…

Ένα εντελώς νέο μοντέλο, που απαιτεί συστάσεις είναι το MG3 Hybrid+. Σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί, όσον αφορά το πλαίσιο, αλλά και την αισθητική του, η οποία δεν ξεκόβει εντελώς τους δεσμούς της με τα αδελφά μοντέλα της κινεζικής φίρμας.

Το σφηνοειδές σχήμα, χαρακτηριστικό των μοντέλων της MG, υιοθετείται και στο μικρό 3άρι. Η αιχμηρή εμπρός όψη, με το καπό που ξεχωρίζει για τα νεύρα του και κατεβαίνει χαμηλά, αποτελούν την ταυτότητα του MG3. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα ενισχύει το δυναμισμό, με τους πλαϊνούς οβάλ αεραγωγούς να συμπληρώνουν την εικόνα.

Τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τριγωνικού σχήματος αποτελούν τη φωτεινή ταυτότητα του κινεζικού supermini, με το σμιλεμένο προφίλ του, με το κυματοειδές νεύρο που διατρέχει το άνω μέρος των θυρών να καταλήγει σε ένα πιο ήπια σχεδιασμένο πίσω μέρος που αποφεύγει τις υπερβολές.

Εκ των έσω…

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές πάτησαν πάνω στο μεγαλύτερο MG4 και σχεδίασαν μια υπό κλίμακα καμπίνα. Όχι όμως και όσον αφορά την πρακτικότητα, η οποία για το μέγεθος του MG3, που έχει μήκος 4.113 χλστ. και μεταξόνιο 2.570 χλστ., ξεχωρίζει. Όχι ότι είναι μικρό το MG3, το αντίθετο μάλιστα, αφού με τις διαστάσεις του, τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των supermini.

Οι δυο ανεξάρτητες οθόνες (7 και 10,25 ιντσών), είναι τοποθετημένες όμορφα στο άνω μέρος του ταμπλό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο με ευανάγνωστες ενδείξεις. Το τιμόνι ακολουθεί την πολυγωνική σχεδίαση της MG, που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, ενώ την πιο… ηλεκτρική εικόνα του MG3 συμπληρώνει ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων.

Από την άλλη η διατήρηση κάποιων φυσικών διακοπτών δίνει πόντους στην εργονομία. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στην πλειονότητά τους σκληρά σε υφή, με τα μαλακά ένθετα εμπρός από τον οδηγό να αναβαθμίζουν την εικόνα. Ο οδηγός κάθεται άνετα και σε σωστή θέση, όπου όμως το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος. Η ορατότητα είναι απρόσκοπτη, προς όλες τις κατευθύνσεις, με την εμπρός κυρτή κολώνα να είναι το μοναδικό υπό συνθήκες εμπόδιο.

Οι χώροι μπορεί να μην είναι κορυφαίοι, αλλά είναι απόλυτα ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα με αποσκευές που έχουν όγκο 293 λίτρα, ενώ σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να διαιρείται η πλάτη του πίσω καθίσματος  Το σχήμα του χώρου αποσκευών είναι κανονικό, χωρίς προεξοχές, ενώ κάτω από το πάτωμα φωλιάζει η συμβατική μπαταρία, αφήνοντας λίγο χώρο για τα παρελκόμενα, όπως το τρίγωνο κτλ.

Στα θετικά αναντίρρητα οι παροχές σε επίπεδο εξοπλισμού, με θύρες φόρτισης για τους εμπρός, αλλά και τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα έχουν στη διάθεσή τους και αεραγωγούς, που συνήθως βρίσκουμε σε υλοποιήσεις ανώτερης κατηγορίας. Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνονται στην ομπρέλα του MG Pilot, υπάρχουν μεταξύ άλλων, το Lane Keep Assist, το Adaptive Cruise Control, αλλά και το Forward Collision Warning.

Ο πρωταγωνιστής…

Στο εντελώς νέο MG3 Hybrid+, μπορεί πολλά να είναι αυτά που έχει να επιδείξει, με συστάσεις σε όλους τους τομείς, αλλά αυτό που πρωταγωνιστεί είναι το πλήρως υβριδικό σύστημα που διαθέτει. Και αυτό νέο είναι με τη σειρά του, καθώς μέχρι τώρα η MG είχε στη γκάμα της ηλεκτρικά μοντέλα, θερμικά και Plug-in Hybrid, αλλά όχι αυτοφορτιζόμενο σύνολο.

Στα μονοπάτια της Toyota, η οποία επιμένει και… πετυχαίνει με την υιοθέτηση πλήρως υβριδικών συστημάτων σε διάφορα μοντέλα και πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τον άμεσο ανταγωνιστή του MG3, το Yaris Hybrid. Πιο περισπούδαστο και αναμφίβολα πιο αποδοτικό από τα διαφόρων ειδών ήπια υβριδικά συστήματα, εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές του, έχοντας σε περίοπτη θέση τον ηλεκτρικό κινητήρα.

Αναλυτικότερα, το MG3 εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με απόδοση 102 ίππους, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και διακρίνεται για τη θερμοδυναμική του απόδοση που είναι 41%. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων, που μοιάζουν λίγες, αλλά στην πράξη, συνεπικουρούμενο από τον ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα 136 ίππων και 250 Nm ροπής, δεν αποτελεί πρόβλημα.

MG3

Μια μεγάλη (για τα δεδομένα των full hybrid συστημάτων) μπαταρία 1,83 kWh φροντίζει να παρέχει ενέργεια στο σύστημα, με την απόδοση να είναι πάνω από ικανοποιητική. Η συνδυαστική ισχύς είναι 194 ίπποι και είναι πολλοί για μοντέλο του είδους, αφήνοντας αρκετά πίσω του τον ανταγωνισμό. Στην ευθεία δεν έχει ανταγωνισμό, τουλάχιστον υβριδικό, καθώς επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (5 δλ. χρειάζονται μόλις για την ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα) , με το αυτοκίνητο να «ακούει» σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, δείχνοντας ιδιαίτερη… προθυμία να σπάσει την πρόσφυση των εμπρός τροχών, χωρίς κόπο μάλιστα.

MG3 Hybrid+

Η ανάρτηση είναι ήπια ρυθμισμένη, με σφιχτό πάτημα, όχι κουραστικό όμως και απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις δεν απουσιάζουν, αλλά ελέγχονται αποτελεσματικά και δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά του μικρού υβριδικού μοντέλου. Εξάλλου η φιλοσοφία της κατασκευής απαιτεί πιο ήπιους ρυθμούς κίνησης για την πλήρη αξιοποίηση και του υβριδικού συστήματος σε επίπεδο αποδοτικότητας.

Κάτι που θα καταφέρεις χωρίς ιδιαίτερο κόπο, αν δεν σε συνεπάρει η δύναμη και βρεθείς να πιέζεις για να απολαμβάνεις τις δυνατές επιταχύνσεις του. Σε πιο ήπιου ρυθμούς μια τιμή κατανάλωσης κοντά στα 5,5 με 5,8 λίτρα/100 χλμ. μοιάζει ρεαλιστική, ενώ και με σχετική πίεση δεν θα ξεφύγει πολύ πάνω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. και ανάλογα με την πίεση.

Με υψηλές βλέψεις…

Το νέο MG3 Hybrid+ είναι το εντελώς νέο μοντέλο το οποίο μπορεί να δώσει την ώθηση που η κινεζική εταιρεία αναζητά. Ο υβριδικός χαρακτήρας του προσφέρει την αποδοτικότητα που αναζητάς από ένα μοντέλο του είδους, ενώ συνδυάζεται και με απρόσμενα μεγάλη δύναμη που του προσδίδει και έναν πιο διασκεδαστικό χαρακτήρα. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την τελική τιμή (υπολογίζεται πέριξ των 20.000 ευρώ) και η οποία πιθανότατα θα προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία στον ανταγωνισμό, εκτοξεύοντας έτσι το ενδιαφέρον για αυτή την νέα πρόταση από την MG Motor.

MG3 Hybrid+

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 4κυλ β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 102 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 128 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 136 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 250 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 194 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 3 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.113×1.797×1.5602χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.570 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 293 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.285 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ:  5,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Αναμένεται

 

Tags: