24 heures du Mans – Mάχες μεταξύ Ferrari, Toyota & Porsche

Oι 92ες «24 ώρες του Le Mans» βρίσκονται σε εξέλιξη, με τη βροχή να φτάνει στην πίστα μία ώρα μετά την εκκίνηση. Οι διαφορές είναι μικρές σε όλες τις κατηγορίες, ενώ Ferrari, Toyota και Porsche μάχονται για τη νίκη στα hypercars.

Στην εκκίνηση ο Laurens Vanthoor (#6 Porsche Penske Motorsport 963) κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα που είχε αποκτήσει στο Hyperpole, αλλά μόνο για ένα λεπτό. Παρόλο που δεν προβληματίστηκε στις πρώτες στροφές, η #50 Ferrari 499P AF Corse με οδηγό τον Nicklas Nielsen τον προσπέρασε αργότερα στον γύρο, για να ακολουθήσει σύντομα ο Antonio Giovinazzi με την #51 499P. Οι δύο Ιταλοί ήταν επικεφαλής του αγώνα. Οι Cadillac ξεκίνησαν πιο δύσκολα.

LM24

Πίσω τους, η #8 Toyota Gazoo Racing GR010 – Hybrid με οδηγό τον Sébastien Buemi έκανε μια αργή επιστροφή από την 11η θέση της εκκίνησης. Η 92η έκδοση των 24 ωρών του Le Mans ξεκίνησε χειρότερα για την #15 BMW M Team WRT Hybrid V8. Ο Marco Wittmann έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου στο S de la Forêt, γεγονός που τον υποβίβασε στην 28η θέση της γενικής μετά από ένα pitstop για να ελέγξει την ακεραιότητα του πρωτοτύπου.

LM24

Οι Ferrari έδωσαν μάχη για την πρωτιά. Στην έντονη κίνηση στην αρχή του αγώνα, καμία από αυτές δεν άφησε περιθώρια. Αφού ο Nicklas Nielsen έκανε ένα μικρό λάθος στη Mulsanne, ο Antonio Giovinazzi προσπάθησε να ανακτήσει τη θέση του, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Μετά από μια παράβαση των κανονισμών κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, οι #51 και #83 έπρεπε να εκτίσουν μια ποινή δέκα δευτερολέπτων κατά το πρώτο τους στοπ. Μετά τον ανεφοδιασμό, η #50 Ferrari έφυγε λίγο πιο γρήγορα, ακριβώς μπροστά από την #3 Cadillac Racing V Series R, γεγονός που της επέφερε ποινή δέκα δευτερολέπτων.

LM24

Στη συνέχεια, ήρθε η βροχή που πολλές φορές χαρακτηρίζει το Le Mans. Oι ομάδες αναγκάστηκαν να πάρουν μια απόφαση, που μπορεί να είχε. Έπρεπε να σταματήσουν για τα κατάλληλα ελαστικά ή να κρατήσουν τα slicks τους; Τελικά, όσοι παρέμειναν στην πίστα ευνοήθηκαν από τη φύση, κυρίως οι δύο Ferrari 499P #50 και #83. Όταν βγήκε ξανά ο ήλιος, οι δύο Ferrari είχαν προβάδισμα σχεδόν τριάντα δευτερολέπτων έναντι της #12 Herz Team JOTA Porsche 963. Η #8 Toyota και η #6 Porsche, η οποία επέλεξε αυλακωτά ελαστικά, βρίσκονταν πολύ πίσω στη σειρά.

LM24

Στις 9 το βράδι υπήρχαν ακόμα 19 αυτοκίνητα στον ίδιο γύρο. η #46 BMW, η αγαπημένη των θεατών λόγω του Valentino Rossi, δίνει σκληρή μάχη για την πρωτιά στην LMGT3. Με την άσφαλτο και πάλι στεγνή, ο Robin Frijns στις παρυφές της διασταύρωσης Motul, έστειλε το M Hybrid V8 του στο τοίχωμα των ελαστικών. Κατάφερε να απομακρυνθεί όσο καλύτερα μπορούσε, σε αργή κίνηση, αλλά το αυτοκίνητο είχε εμφανείς ζημιές. Ήταν το δεύτερο ατύχημα για τη γερμανική εταιρεία σε λιγότερο από τρεις ώρες. Μισή ώρα αργότερα, επανεμφανίστηκε, αλλά πολύ χαμηλά στην κατάταξη.

LM24

Ψυχρολουσία για την Alpine, καθώς και τα δύο πρωτότυπά της εγκατέλειψαν τον αγώνα με προβλήματα στον κινητήρα.

LM24

Χάρη στην εξαιρετική άμυνα του Robert Kubica στο βρεγμένο οδόστρωμα και τον σταθερό ρυθμό του Robert Shwartzman, η Ferrari 499P #83 έχει το προβάδισμα ύστερα από 105 γύρους αγώνα. Στον ίδιο γύρο βρίσκονται επίσης οι δύο Porsche 963 της Penske Motosport, το #8 της Toyota Gazoo Racing και μια Ferrari 499P της AF Corse. Η νύχτα στο Le Mans αναμένεται δύσκολη, αναμένεται επίσης να είναι μια «αυθεντική νύχτα» τόσο για την ιδιαίτερη «αύρα» του χώρου, όσο και για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα.

 

LM24