Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga Hybrid (τιμές)

Ανασχεδιασμένο, με άπλετους χώρους και μεγάλη αυτονομία, σε αυτή την πλήρως υβριδική έκδοση, το Ford Kuga Hybrid AWD, θέτει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των οικογενειακών SUV.

Στο δεύτερο μισό της τρίτης γενιάς του, όπως αυτό καθορίζεται από τη φάση της ανανέωσης που έχει δεχθεί, το Ford Kuga έχει όλη την εμπειρία με το μέρος του για να πατήσει σωστά στην αγορά και να διεκδικήσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με αξιώσεις.

Στο πέρασμα των ετών έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, αλλά και στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως ένα ξεχωριστό μοντέλο με πιο σπορ διάσταση που τιμά το σήμα του. Η full hybrid έκδοση του νέου Ford Kuga έρχεται να δώσει στο μοντέλο μια διαφορετική νότα, με έμφαση στην αποδοτικότητα.

Ford Kuga Hybrid AWD test

Οι αλλαγές…

Το Ford Kuga σε αυτή τη φάση της ανανέωσης δείχνει να είναι πιο τολμηρό, αφήνοντας την μετριοπαθή προσέγγιση που συνόδευε τις προηγούμενες γενιές του. Πιο κομψό, αλλά και πιο δυναμικό στο σύνολο, έρχεται με αλλαγές ουσίας, σε σημεία που υστερούσε. Το εμπρός μέρος είναι αυτό που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον, καθώς έχει και τις σημαντικότερες αλλαγές.

Η μάσκα μεγάλωσε και ανέβηκε πιο πάνω για να συναντήσει το καπό που τώρα είναι πιο μακρύ και κατεβαίνει πιο χαμηλά. Μια φωτεινή λωρίδα LED που ενώνει τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα συμπληρώνουν την εικόνα, με τις πλευρικές εισαγωγές αέρα να είναι κάθετες και να φιλοξενούν τους προβολείς, με τη παλέτα των αλλαγών να ολοκληρώνει η οριζόντια εισαγωγή αέρα, σε ασημί χρώμα.

Ford Kuga Hybrid AWD test

Η νέα έκδοση Active έρχεται να προσθέσει πόντους στην περιπετειώδη εμφάνιση του Kuga, αλλά και στην καθαρή απόσταση από το έδαφος, που είναι μεγαλύτερη κατά 10 χλστ. εμπρός και 5 χλστ. πίσω. Διατίθεται, όπως προαναφέραμε, σε δικίνητη έκδοση (εισαγωγική), αλλά και τετρακίνητη, όπως αυτή της δοκιμής μας που διευρύνει το πεδίο δράσης του με το ανάλογο τίμημα.

Χώροι και άνεση

Με μήκος 4.604 χλστ., πλάτος 1.882 χλστ. και ύψος 1.679 χλστ., το Kuga τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV. Το μεγάλο μεταξόνιο που φτάνει τα 2.680 χλστ. υπόσχεται αξιόλογους χώρους για πέντε επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές τους, με όγκο που αγγίζει τα 553 λίτρα με τα καθίσματα σε κανονική θέση, ενώ όταν αυτά αναδιπλωθούν η τιμή εκτοξεύεται στα 1.534 λίτρα.

Ford Kuga Hybrid AWD test

Στο εσωτερικό η μεγάλη οριζόντια οθόνη 12,3 ιντσών αποτελεί νεοτερισμό και αναμφίβολα αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα του μοντέλου, αλλά και την ευχρηστία του συστήματος, καθώς έρχεται με το νέο SYNC4, που παρέχει πιο εύκολη πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες.

Παρέχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει και μόντεμ με ταχύτητα 5G. Συμπληρώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, με δυνατότητα εξατομίκευσης της εικόνας του. Έντονη είναι η απουσία των φυσικών πλήκτρων από το ταμπλό, που μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά στον τομέα της εργονομίας, σε αυτούς που δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.

Ford Kuga Hybrid AWD test

Η υψηλού επιπέδου ποιότητα, με χρήση μαλακών υλικών και καλή συναρμογή συμπληρώνει την όμορφη εικόνα του νέου Kuga, ενώ οι προσεκτικά διάσπαρτες θήκες για αντικείμενα αναβαθμίζουν την χρηστικότητα του μοντέλου. Ανάλογα, πόντους προσθέτουν τα πίσω μετακινούμενα κατά το διαμήκη άξονα καθίσματα, που αυξομειώνουν αντιστρόφως ανάλογα το χώρο για τις αποσκευές και τα πόδια των επιβατών.

Αποδοτικότητα

Με βασικό στόχο την αποδοτικότητα η Ford επέλεξε ένα πλήρως υβριδικό σύνολο για το Kuga. Ο θερμικός κινητήρας που αποτελεί τη βάση είναι γνώριμος από την πολυετή παρουσία του κάτω από το καπό του της Ford. Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό, για την περίσταση, κινητήρα 2,5 λίτρων, (τον έχουμε δει στην Plug-in Hybrid εκδοχή του μοντέλου) ο οποίος εδώ αποδίδει 183 ίππους.

Ford Kuga Hybrid AWD test

Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που αντιδρά άμεσα σε κάθε πάτημα το δεξιού πεντάλ, ενώ στέλνει τον δείκτη του στροφόμετρου στα κόκκινα, όταν βυθίσεις το γκάζι στη μοκέτα. Τότε επιταχύνει δυνατά, αλλά με τον χαρακτηριστικό θόρυβο των κιβωτίων του είδους, ολοκληρώνοντας το τυπικό σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα.

Η απλή ανάγνωση των αριθμών δεν προϊδεάζει για αυτό που συνοδεύει αυτή την έκδοση και αφορά την εξαιρετική αποδοτικότητά του, με κατανάλωση που βλέπεις μόνο σε εκτελέσεις diesel. Η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας περιορίστηκε στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. χωρίς κόπο ή κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση.

Το αντίθετο μάλιστα, καθώς το πρόγραμμα είχε και φωτογράφιση που μας οδήγησε σε βουνά και χώμα. Εκεί που το Kuga AWD θα πάει χωρίς να δυσανασχετήσει, παρουσιάζοντας μάλιστα έναν ευχάριστο χαρακτήρα, που συνοδεύεται από αποτελεσματικότητα.

Ford Kuga Hybrid AWD test

Αυτή που το χαρίζει η τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, που στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς όταν αυτό απαιτείται. Αυτόματα, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, παρά μόνο με τη δυνατότητα επιλογής του προγράμματος οδήγησης, με το Kuga Active να διαθέτει μια επιπλέον επιλογή, την Trail, που του επιτρέπει να κινηθεί πιο αποτελεσματικά σε σαθρά εδάφη.

Τα ελαστικά με προφίλ 60άρι και τροχούς 18 ιντσών μοιάζουν «πασπαρτού», καθώς προσαρμόζονται σε κάθε κατάσταση προσφέροντας ισορροπία σε όλες τις συνθήκες. Η άνεση είναι κυρίαρχη και προσφέρεται μάλιστα με ποιότητα στις αντιδράσεις του πλαισίου και «βαρύ» πάτημα, που απομονώνει τις κακοτεχνίες από την καμπίνα των επιβατών. Κάτι για το οποίο φροντίζει και η προσεγμένη μόνωση, που κρατά έξω από το εσωτερικό κάθε θόρυβο, μεταξύ αυτών και του αυτόματου κιβωτίου σε πλήρη επιτάχυνση.

Ταξιδεύει ήσυχα, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, με την ηρεμία να διαταράσσει μερικώς μόνο η έντονη επιτάχυνση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και σε κάθε περίπτωση ελέγχονται από το ακριβές και βαρύ σε αίσθηση τιμόνι, που τιμά τα «χρώματα» της εταιρείας με σήμα του μπλε οβάλ, όπως εξάλλου και η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που παρουσιάζεται ισοπεδωτική.

Συμπερασματικά

Στη φάση της ανανέωσης του Kuga η Ford κατάφερε να συνδέσει το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου με την αισθητική του, αλλάζοντας τις λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά. Η full hybrid έκδοση των 183 ίππων με την τετρακίνηση, προσφέρει επιπλέον της δυναμικής, αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου, που με λίγη προσοχή θα σε κάνει να δεις ακόμα και πάνω από 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας με ένα γέμισμα.

Ford Kuga Hybrid AWD test

Πέρα από την κατανάλωση, το απολαμβάνεις στο δρόμο όσο λίγα SUV, σε όλα τα εδάφη μάλιστα, χωρίς αναστολές, με το ποιοτικό του πάτημα να τιμά το σήμα της Ford., Η τιμή του Kuga FHEV AWD είναι 47.608 ευρώ, με πλήρη εξοπλισμό και εν γένει πακέτο, θέτοντας όμως τη συγκεκριμένη έκδοση ψηλά και κοντά στον εσωτερικό ανταγωνισμό της Plug-in υβριδικής έκδοσης (51.442 ευρώ) και ίσως… να σε βάλει σε σκέψεις. Αξίζει να σημειώσουμε όμως ότι, η εισαγωγική έκδοση του πλήρως υβριδικού Kuga με κίνηση στους δύο τροχούς ξεκινάει από πολύ πιο χαμηλά στα 37.839 ευρώ.

Οι τιμές του νέου Ford Kuga στην Κύπρο 

1.5L EcoBoost 150PS FWD (6-Speed Manual) από €27,900 

2.5L Hybrid (FHEV) 180PS FWD (eCVT) από €33,500 

2.5L Hybrid (FHEV) 183PS ΑWD (eCVT) από €35,500 

2.5L Plug-in Hybrid (PHEV) 243PS FWD (eCVT) από €39,500

Ford Kuga Hybrid AWD test

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FORD KUGA HYBRID AWD
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.488 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 183 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: – > ΚΙΒΩΤΙΟ: CVT > ΚΙΝΗΣΗ: Στους 4 τροχούς > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.604×1.882×1.679 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.711 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.765 κιλά > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 166-174 χλστ. > ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 553-1.534 λίτρα** > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 196 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,5 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 130-146 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 40.500 ευρώ (Active X 2.5 FHEV 183 PS)