Alpine A290: To ηλεκτρικό hot-hatch των Γάλλων είναι εδώ

H Alpine αποκαλύπτει με φόντο το Le Mans της Γαλλίας την έκδοση παραγωγής του αμιγώς ηλεκτρικού A290.

Το A290, το νέο «καυτό» χάτσμπακ της Alpine, που φυσικά χρησιμοποιεί ως «βάση» το Renault 5 E-Tech, προτάσσει ένα σαφώς πιο σπορτίφ ταμπεραμέντο τόσο σε επίπεδο προδιαγραφών όσο και εμφάνισης. Και φυσικά, όπως και το μοντέλο-δότης εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τη Renault Group όπου η ηλεκτροκίνηση, στην «καθαρότερη» μορφή της, έχει τον πρώτο λόγο.

Το ηλεκτρικό A290 έχει το ίδιο μήκος με το «5» της Renault (3,99 μ.), αλλά αυξημένα μετατρόχια κατά 60 χλστ., γεγονός που έρχεται να υπογραμμίσει αυτό που θέλει να… πει στο σπορτίφ κοινό στο οποίο απευθύνεται το νέο, 5θυρο μοντέλο της μάρκας. Εξωτερικά, οι «αναφορές» στην κληρονομία της Alpine στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι άμεσα διακριτές, όπως για παράδειγμα το μοτίβο σχήματος Χ στους προβολείς.

Alpine A290

Από εκεί και πέρα, το Alpine Α290 διαφοροποιείται από το «5» χάρη στα φαρδύτερα φτερά, τις διαφορετικές πλαϊνές ποδιές, τους τροχούς των 19 ιντσών και τον αγωνιστικής έμπνευσης πίσω διαχύτη που είναι βαμμένος για την περίσταση σε σκούρο μαύρο χρώμα.

Alpine A290

Στον τεχνικό τομέα, η Alpine αναφέρει ότι το Α290 διαθέτει τις δικές του ρυθμίσεις στην ανάρτηση – πίσω μάλιστα υιοθετείται μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ενώ και μπροστά υπάρχουν υδραυλικά bump-stops και αντιστρεπτικές δοκοί με ειδικό set-up. Διαφορετικά είναι και τα φρένα, με 4πίστονες δαγκάνες και δίσκους 288 χλστ. της Brembo μπροστά, τα ελαστικά (διαβάστε περισσότερα για αυτά εδώ), αλλά και οι… ήχοι σε σχέση με το «5», προκειμένου, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί και εμπνευστές του, να προσφέρει μια πιο συναισθηματική οδηγική εμπειρία.

Alpine A290

Ιδιαίτερη μέριμνα, προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω, δόθηκε στον τομέα του βάρους. Έτσι, το τελευταίο δεν υπερβαίνει τα 1.479 κιλά, τιμή που είναι απόλυτα ικανοποιητική με δεδομένο ότι εδώ πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» EV. Χαρακτηριστικός είναι ο ισχυρισμός της Alpine ότι o ηλεκτροκινητήρας του Α290, μαζί με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, δεν ξεπερνούν σε βάρος τα 100 κιλά.

Alpine A290

Την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ στο νέο A290 της Alpine προσφέρει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 52 kWh, η οποία εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία σύμφωνα με τις πιστοποιημένες μετρήσεις WLTP που δεν υπερβαίνει τα 380 χλμ. Η μέγιστη ισχύ φόρτισης που υποστηρίζει είναι 100 kW – σε αυτή την περίπτωση η φόρτιση από 15% έως και 80% ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά.

Alpine A290

Η γαλλική εταιρεία προσφέρει το νέο A290 στις εκδόσεις GT και GT Premium, οι οποίες τροφοδοτούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική απόδοση 180 ίππους. Οι εκδόσεις GT Performance και GTS χρησιμοποιούν μια ισχυρότερη εκδοχή του, με μέγιστη απόδοση 220 ίππων. Αυτή η έκδοση διαθέτει στο τιμόνι το… μαγικό κουμπί Overtake, το οποίο αυξάνει την ισχύ για όσο χρόνο μένει πατημένο – που δεν υπερβαίνει συνολικά τα 10 δλ. Ωστόσο, ύστερα από 30 δλ. είναι ξανά διαθέσιμο, ενώ αν… βιάζεστε, ύστερα από 15 δλ., αλλά για μόνο 5 δλ.!

Alpine A290

Επίσης, υπάρχει λειτουργία launch control καθώς και η δυνατότητα ρύθμισης της «ποσότητας» της αναγεννητικής πέδησης σε τρία στάδια. Την ίδια στιγμή, οι οδηγοί του νέου Α290 μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο ήχους που «βγαίνουν» από τα ηχεία του αυτοκινήτου και φέρουν τις ονομασίες Alternative και Alpine.