Πως η Toyota έκανε τα αδύνατα δυνατά για να βελτιώσει την GR010 Hybrid με στόχο τη νίκη στο Le Mans

Διαβάστε με ποιο τρόπο η Toyota κατάφερε να κάνει ορισμένες μικρές, πλην όμως σημαντικές αναβαθμίσεις στην GR010, παρά τα στενά περιθώρια που είχε, καθώς εποφθαλμιά άλλη μια νίκη στη σπουδαιότερη κούρσα στη γη.

H Toyota επιστρατεύει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά την GR010 Hybrid, ένα τολμηρό «όπλο» εδάφους το οποίο, αν και ξεπερασμένο σε σχέση με τα μοντέλα των φρέσκων αντιπάλων της, φέρει μικρές πλην όμως σημαντικές αναβαθμίσεις που θα βοηθήσουν την ίδια να κερδίσει την 92η έκδοση της θρυλικής 24ωρης κούρσας του Le Mans αυτό το weekend.

Οι αγωνιστικοί κανονισμοί του WEC (World Endurance Championship) για την κατηγορία Hypercar (LMH) διευκρινίζουν ότι τα βασικά εξαρτήματα των πρόσφατα αναπτυγμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να υποστούν περαιτέρω αναθεωρήσεις για μια περίοδο πέντε σεζόν, έτσι ώστε η Toyota συνεχίζει με την γνώριμη -πλην όμως επιτυχημένη- GR010 Hybrid. 

Το αυτοκίνητο, που έκανε το ντεμπούτο του το 2021, χρονιά κατά την οποία εγκαινιάστηκε η κατηγορία LMH, θα παραμείνει ως έχει μέχρι το 2025, ενώ άξιο αναφοράς είναι πως οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες που εισήλθαν στην κατηγορία LMH το 2022 ή αργότερα, όπως η Porsche, η Ferrari και η BMW, είχαν επιπρόσθετο χρόνο για να αναλύσουν τους αγώνες και στη συνέχεια να αναπτύξουν αυτοκίνητα με τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες και διαθέσιμες γνώσεις. 

Προκειμένου να ανταγωνιστεί τους νέους της αντιπάλους, η ομάδα ανάπτυξης της Toyota έχει αναπτύξει το μοντέλο του 2024 με τις καταλληλότερες βελτιώσεις στους περιορισμένους τομείς ανάπτυξης, όπου επιτρέπονται οι αναθεωρήσεις.

Λαμβάνοντας υπόψη πως η απλή αύξηση της απόδοσης (ισχύς) ή της αεροδυναμικής του οχήματος μπορεί να οδηγήσει σε χαμένες προσπάθειες λόγω της εφαρμογής των λεγόμενων προσαρμογών απόδοσης BoP που επιβλήθηκαν, η ομάδα εστίασε τις προσπάθειές της για την ανάπτυξη του μοντέλου του 2024 σε τομείς όπως η αξιοπιστία, ο πιο φιλικός τρόπος οδήγησης και η ακόμη καλύτερη δυνατότητα επισκευής του οχήματος.

Μικρές αλλαγές που θα φέρουν μεγάλη βελτίωση

Λόγω των σχολίων από τους οδηγούς ότι η δέσμη των προβολέων δεν ήταν αρκετά φωτεινή, η κατασκευή του ανακλαστήρα άλλαξε για φέτος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα ευρύτερο πεδίο φωτός που βελτιώνει την ορατότητα σε έναν 24ωρο αγώνα, όπου το παραμικρό χάσιμο  αυτοσυγκέντρωσης μπορεί να στοιχίσει ακριβά. 

Όσον αφορά την τάπα καυσίμου, ενώ στο μοντέλο του 2023 βρισκόταν στη δεξιά πλευρά του αμαξώματος, για να βελτιωθεί η απόδοση ανεφοδιασμού σε αριστερόστροφες πίστες, το μοντέλο του 2024 έχει καπάκια και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου, ώστε να μπορεί να ανεφοδιάζεται από οποιαδήποτε πλευρά.

 

Με τη σειρά της, αν και αθέατη, η αντιστρεπτική μπάρα υψηλών προδιαγραφών, που υιοθετήθηκε από το ντεμπούτο του μοντέλου, αναθεωρήθηκε αυτή τη φορά με ένα απλούστερο σύστημα, το οποίο διαθέτει επίσης βελτιωμένη δυνατότητα επισκευής σε έκτακτη ανάγκη.  Επιπλέον, για την αύξηση της αξιοπιστίας, λήφθηκαν μέτρα για τη βελτίωση της απόδοσης των αισθητήρων στο όχημα και της θερμομόνωσης.

Εάν προσθέσει κανείς την πείρα που έχει πια αποκτήσει η Toyota στην 24ωρη κούρσα του Le Mans (πέντε συνεχόμενες νίκες μεταξύ 2018-2022) τότε θα έλεγε κανείς πως δεν πρέπει να υποτιμηθεί στον φετινό αγώνα.