Πρεμιέρα για τη νέα BMW M2
Η BMW ανανεώνει την M2 χαρίζοντας της περισσότερη ισχύ και τεχνολογίες με στόχο την επικαιροποίηση ενός εκ των δημοφιλέστερων μη εξηλεκτρισμένων σπορ κουπέ της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας.
Η BMW M2, όπως και ολόκληρη η Σειρά 2 Coupe, ανανέωνεται σήμερα σε μια προσπάθεια των Βαυαρών να κρατήσουν επίκαιρο και πιο… δυνατό το δημοφιλές κομπάκτ κουπέ τους.
Στην κορυφαία έκδοση, γνωστή με την λιτή αλλά χαρακτηριστική ονομασία Μ2, ο σημαντικότερος πόλος έλξης των αλλαγών είναι η αύξηση της ισχύος του 3λιτρου εν σειρά κινητήρα με τους δύο mono-scroll υπερσυμπιεστές κατά 20 ίππους. Έτσι, το μη εξηλεκτρισμένο «διαμάντι» της BMW M αποδίδει πλέον κάτω από το καπό της ανανεωμένης Μ2 όχι λιγότερους από 480 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. – δηλαδή όσους «συναντάμε» και στις χειροκίνητες εκδοχές των Μ3 και Μ4.
Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη τώρα σε ένα μεγάλο εύρος στροφών, και συγκεκριμένα μεταξύ 2.650 και 6.130 σ.α.λ. Σε εκδόσεις της νέας BMW M2 με το προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, η μέγιστη ροπή παραμένει στα 550 Nm, ενώ στις εκδοχές με το στάνταρ κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic, η ροπή φτάνει τα 600 Nm. Η αυξημένη μέγιστη ισχύ των 480 ίππων του κινητήρα αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ., ενώ το όριο περιστροφής του φτάνει τις 7.200 σ.α.λ.
Περαιτέρω βελτιώσεις έχουν γίνει από την BMW στη χαρτογράφηση και την απόκριση του γκαζιού, με την τεχνολογία M TwinPower Turbo του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα να εξακολουθεί να περιλαμβάνει επίσης σύστημα ψεκασμού υψηλής ακρίβειας, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Valvetronic και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-Vanos.
Σύμφωνα με την BMW M, η αυξημένη ισχύς του κινητήρα μειώνει κατά 0,1 δευτερόλεπτα τον χρόνο που απαιτείται για την επιτάχυνση «0-100». Έτσι η νέα BMW M2 σημειώνει χρόνο 4,0 δλ. με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και 4,2 δλ. με το προαιρετικό χειροκίνητο για το συγκεκριμένο σπριντ. Η αύξηση της ισχύος γίνεται ακόμα πιο αντιληπτή κατά την επιτάχυνση 0-200 χλμ./ώρα, βελτιώνοντας τον σχετικό χρόνο κατά 0,6 δλ. Η τελική ταχύτητα παραμένει… περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα, αν και μπορεί να ενισχυθεί «σκαρφαλώνοντας» στα 285 χλμ./ώρα με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package.
Η σχεδίαση της νέας M2 παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη. Πλέον διατίθεται με μια διευρυμένη γκάμα εξωτερικών χρωμάτων, όπως τα Sao Paul Yellow, Fire Red, Portimao Blue και Skyscraper Grey. Επιπλέον, η παλέτα φινιρισμάτων της BMW Individual για τη νέα BMW M2 περιλαμβάνει τώρα επίσης τα Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto και Twilight Purple. Οι στάνταρ τροχοί M διαθέτουν σχεδιασμό διπλών ακτίνων με μαύρο φινίρισμα και διάμετρο 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω. Οι ίδιοι τροχοί διατίθενται προαιρετικά με ασημί φινίρισμα.
Στο εσωτερικό, η νέα M2 κοσμείται από ένα νέο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και προαιρετικά με επένδυση Alcantara. Επίσης, διαθέτει το νέο ψηφιακό λειτουργικό σύστημα iDrive τελευταίας γενιάς της BMW, με το ενιαίο σύμπλεγμα οθονών των 12,3 και 14,9 ιντσών να έχει τον πρώτο λόγο. Πρωταγωνιστές επίσης είναι τα προαιρετικά καθίσματα M Sport με δέρμα Vernasca αλλά και τα ελαφρύτερα μπάκετ καθίσματα M Carbon, τα οποία δεν διατίθενται μόνο σε συνδυασμό με το πακέτο M Race Track, αλλά τώρα και ως μεμονωμένη επιλογή.
Η νέα M2 θα συνεχίσει να παράγεται μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα της ανανεωμένης Σειράς 2 στο εργοστάσιο της BMW που βρίσκεται στο San Luis του Μεξικού. Από εκεί θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο, ενώ η έναρξη της παραγωγής θα ξεκινήσει σταδιακά από τον προσεχή Αύγουστο. Η Ευρώπη αναμένεται να απορροφήσει περισσότερο από το 40% των συνολικών πωλήσεων. Η πιο σημαντική μεμονωμένη αγορά θα είναι εκείνη των ΗΠΑ, ακολουθούμενη από αυτές της Γερμανίας, της Κίνας, της Βρετανίας και της Ιαπωνίας.