F1: Τα «μυστικά» της μονάδας ισχύος της Honda
H Honda αποκάλυψε τα «μυστικά» της RA621H, της μονάδας ισχύος της Honda που τροφοδοτεί τις Red Bull και AlphaTauri.
Η αίσθηση στο paddock της Formula 1 είναι πως η Honda διαθέτει τον καλύτερο κινητήρα, ίσως μαζί με τη Mercedes.
Οι Ιάπωνες έπρεπε να κάνουν σημαντικές αλλαγές φέτος, με δεδομένο ότι η τρέχουσα θα είναι κι η τελευταία τους σεζόν στην F1, και συνεπώς η τελευταία τους ευκαιρία για ένα πρωτάθλημα με τη Red Bull.
Σε μία πρωτοφανή για τα δεδομένα του σπορ κίνηση, η Honda Racing F1 ανέφερε μερικές από τις αλλαγές που έκανε στο φετινό της κινητήριο σύνολο, καθώς και το σκεπτικό πίσω από αυτές.
«Αρχικά, το πλάνο ήταν να αλλάξουμε τη δομή της μονάδας ισχύος φέτος,» δήλωσε ο επικεφαλής κινητήρα, Yasuaki Asaki.
«Αλλά αποφασίσαμε, για διάφορους λόγους, να κατασκευάσουμε μία νέα PU. Παρόλα αυτά, το εν λόγω σκεπτικό άλλαξε όταν η Honda ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από το σπορ.
«Μίλησα με τον πρόεδρο Takairo Hachigo, και του είπα πως θα θέλαμε να φέρουμε αυτή τη νέα δομή της PU για την τελευταία μας σεζόν στο πρωτάθλημα. Και δέχτηκε.»
Ο Ιάπωνας μπήκε σε περαιτέρω λεπτομέρειες ως προς το τι έχει αλλάξει στην RA621H σε σχέση με την προκάτοχό της.
«Δεν θα ήταν εύκολο κάτι τέτοιο, δεδομένου του εύρους των αλλαγών που θα έπρεπε να γίνουν στην αρχιτεκτονική του κινητήρα.
«Πρώτα απ’ όλα, αλλάξαμε τη διάταξη των εκκεντροφόρων ώστε να είναι πολύ πιο συμπαγής, και τους κατεβάσαμε πιο κοντά στο έδαφος.
«Βασικός στόχος μας ήταν να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα της καύσης. Για να το πετύχουμε αυτό, έπρεπε να αλλάξουμε τη γωνία των βαλβίδων, αλλά πρώτα έπρεπε να αλλάξουν οι εκκεντροφόροι.
«Επιπλέον, έπρεπε να κάνουμε την κεφαλή του κινητήρα πιο συμπαγής και να την κατεβάσουμε πιο χαμηλά, κάτι που σημαίνει ότι η ροή του αέρα έχει βελτιωθεί, μειώνοντας και το κέντρο βάρους του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Κάτι ακόμα που αλλάξαμε ήταν η διάμετρος των κυλίνδρων, μειώνοντας παράλληλα και την απόσταση ανάμεσά τους, κάνοντας τον κινητήρα πιο κοντό, πιο μικρό.»