F1 – Προεπισκόπηση: Grand Prix Καναδά
Η F1 αλλάζει ήπειρο και επιστρέφει στη Βόρεια Αμερική, μετά από δύο ευρωπαϊκούς γύρους, στην Imola και το Μοnaco. Από πλευράς ομάδων, οι μνηστήρες για τη νίκη στο «Gilles Villeneuve Circuit» είναι πλέον τρεις.
Το Καναδικό Grand Prix σημαίνει αλλαγή ηπείρου, αλλά πρόκειται για την περίπτωση του status quo όσον αφορά την επιλογή των ελαστικών για τον ένατο γύρο της σεζόν, καθώς ο αγώνας στο Μόντρεαλ θα είναι ο τρίτος στη σειρά που θα περιλαμβάνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2024, δηλαδή την C3 ως σκληρή, την C4 ως μεσαία και την C5 ως μαλακή, και επίσης η δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση της τριάδας στην καναδική πίστα, μια ημιμόνιμη πίστα που έχει κατασκευαστεί στο τεχνητό νησί Notre-Dame, το οποίο δημιουργήθηκε αρχικά για την Expo του 1967.
Η πίστα μήκους 4,361 χιλιομέτρων πήρε το όνομά της προς τιμήν του Gilles Villeneuve και διαθέτει έξι αριστερές στροφές και οκτώ δεξιές, ενώ έχει μία από τις χαμηλότερες μέσες ταχύτητες της σεζόν. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τα chicanes και τις πιο αργές στροφές, οι οποίες περιλαμβάνουν τη φουρκέτα που οδηγεί σε μια πολύ μεγάλη ευθεία, είναι τα κλειδιά για να είναι κανείς ανταγωνιστικός, όπως και ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αλλάξει γρήγορα κατεύθυνση.
Και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε | Speedzone Podcast EP53
Σε αντίθεση με τον προηγούμενο σταθμό του ημερολογίου στο Μονακό, το προσπέρασμα είναι εφικτό εδώ, ειδικά στο τέλος της ευθείας που οδηγεί στο τελευταίο chicane, η έξοδος του οποίου διαθέτει τον «Τοίχο των Πρωταθλητών», που πήρε έτσι το όνομά του από τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές, τον Damon Hill, τον Michael Schumacher και τον Jacques Villeneuve, οι οποίοι τερμάτισαν εκεί τους αγώνες τους το 1999, πέφτοντας στον τοίχο στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Ολόκληρη η πίστα έχει επαναστρωθεί για φέτος και τα κράσπεδα έχουν αντικατασταθεί. Στα χαρτιά, τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά της πίστας, δηλαδή η χαμηλή τριβή και επομένως η μειωμένη πρόσφυση, θα πρέπει να παραμείνουν τα ίδια, αλλά οι πραγματικές ενδείξεις θα πρέπει να περιμένουν μέχρι οι μηχανικοί της Pirelli να πραγματοποιήσουν τις πρώτες δοκιμές μέτρησης την Τετάρτη. Για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, η πίστα χρησιμοποιείται μόνο από πεζούς ή ποδηλάτες και έτσι οι χρόνοι γύρου γενικά μειώνονται σημαντικά καθώς τα αυτοκίνητα ελαστικοποιούν την επιφάνεια. Μπορεί επίσης να εμφανιστεί κοκκίνισμα, ειδικά την Παρασκευή και ιδιαίτερα με τις πιο μαλακές μίξεις. Τα ελαστικά δέχονται πολύ χαμηλές πλευρικές δυνάμεις, αν και οι διαμήκεις είναι μεγαλύτερες, αλλά συνολικά, το Μontreal είναι μία από τις πιο εύκολες πίστες της σεζόν για τα ελαστικά.
Αν και δεν έχουμε να κάνουμε με επίπεδα εγγύτητας στο Μονακό, εδώ στο Μόντρεαλ, ο γρήγορος χρόνος στις κατατακτήριες δοκιμές προϋποθέτει να πλησιάσουμε πολύ κοντά στις μπάρες και τους τοίχους, ενώ παράλληλα να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κράσπεδα, οπότε είναι επίσης σημαντικό για τον οδηγό να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Προφανώς, το παραμικρό λάθος τιμωρείται αυστηρά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα φέτος στη στροφή 4/5 του chicane. Στον περσινό αγώνα, και οι τρεις ξηρές γόμες μπήκαν στο παιχνίδι με ένα μείγμα στρατηγικών, με ορισμένους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένων των τριών που τερμάτισαν στο βάθρο, να κάνουν δύο στάσεις, ενώ άλλοι έκαναν μόνο μία, προσπαθώντας να επιμηκύνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο stint.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι συχνός επισκέπτης και επομένως ένα μεγαλύτερο πρώτο stint προσφέρει τις καλύτερες πιθανότητες να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος που χάνεται για την αλλαγή ελαστικών. Ο καιρός, πάντα πολύ ευμετάβλητος τον Ιούνιο, παίζει γενικά το ρόλο του στην εκδήλωση του Κεμπέκ. Μια κρύα, βροχερή και θυελλώδης ημέρα, μπορεί να ακολουθηθεί από ηλιοφάνεια και ζέστη, αλλά οι θερμοκρασίες μπορεί να διαφέρουν σημαντικά ακόμη και μέσα σε μία ημέρα.
Το Grand Prix του Καναδά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 το 1967 και τρεις πίστες το έχουν φιλοξενήσει. Εκτός από τον σημερινό τόπο διεξαγωγής του, ο αγώνας διεξήχθη οκτώ φορές στο Mosport στο Οντάριο και δύο φορές στο Mont-Tremblant, επίσης στο Κεμπέκ, 150 χιλιόμετρα βόρεια του Μόντρεαλ. Έχουν γίνει 52 αγώνες και οι πιο επιτυχημένοι οδηγοί είναι ο Michael Schumacher και ο Lewis Hamilton, οι οποίοι τον έχουν κερδίσει και οι δύο επτά φορές, ενώ μοιράζονται και την pole με έξι φορές ο καθένας. Η McLaren κυριαρχεί στους κατασκευαστές με 13 νίκες και 11 pole, ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες θέσεις στο βάθρο (37)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 7 Ιουνίου
20:30 Free Practice 1
Σάββατο 8 Ιουνίου
00:00 Free Practice 2
19:30 Free Practice 3
23:00 Kατατακτήριες αγώνα
Κυριακή 9 Ioυνίου
21:00 Αγώνας
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/
Oι βαθμολογίες των πρωταθλημάτων της F1 πριν τον αγώνα του Καναδά
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ – OI 10 ΠΡΩΤΟΙ
1 Max Verstappen 169
2 Charles Leclerc 138
3 Lando Norris 113
4 Carlos Sainz 108
5 Sergio Perez 107
6 Oscar Piastri 71
7 George Russell 54
8 Lewis Hamilton 42
9 Fernando Alonso 33
10 Yuki Tsunoda 19
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ
1 Red Bull 276
2 Ferrari 252
3 McLaren 184
4 Mercedes 96
5 Aston Martin 44
6 RB 24
7 Haas 7
8 Williams ; Alpine 2