Αποκάλυψη: νέα BMW Σειρά 1
Η Σειρά 1, το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα της BMW αποκαλύφθηκε και έρχεται να ανταγωνιστεί τα μοντέλα της premium κατηγορίας, έχοντας όπλα της την ποιότητα και την αποδοτικότητα.
Η BMW Σειρά 1 ανανεώθηκε και όπως η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία τονίζει, πέρασε στην τέταρτη γενιά της, με πιο δυναμική σχεδίαση, αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων και βελτιώσεις στο πλαίσιο.
Αισθητικά οι αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά δεν είναι δραστικές, ακολουθώντας τις γραμμές που την καθιέρωσαν. Η μάσκα είναι ανασχεδιασμένη, με τα γνωστά νεφρά τώρα να είναι πιο μικρά σε ύψος και να δείχνουν πιο πλατιά.
Το μακρύ καπό που κατεβαίνει χαμηλά δίνει τον τόνο, με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με στάνταρ προβολείς LED, διακρίνονται για τα κάθετα στοιχεία τους για τα φώτα ημέρας και τα φλας.
Το προφίλ της διακρίνεται για τον σφηνοειδή σχεδιασμό του, ενώ τώρα συναντάμε στην τρίτη κολώνα τον αριθμό «1». Η αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας ενισχύει τη δυναμική του μοντέλου, αλλά και την αίσθηση του μήκους. Η νέα BMW Σειρά 1 είναι διαθέσιμη σε δύο απλά χρώματα και επτά μεταλλικά, αλλά μια τέσσερα ειδικά χρώματα με την υπογραφή του BMW Individual.
Όσον αφορά τις διαστάσεις του 5θυρου γερμανικού μοντέλου, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 42 χλστ. φτάνοντας τώρα τα 4.361 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι 2.670 χλστ. Το πλάτος είναι 1.800 χλστ. και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. (1.495 χλστ.).
Από μέσα
Αναβαθμισμένη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, με αέρα μεγαλύτερου μοντέλου. Η κυρτή οθόνη που μοιάζει με μία, αλλά στην πράξη αποτελείται από δύο, 10,25 ιντσών και 10,7 ιντσών ενισχύει το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου.
Επιτρέπει τον έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών και περιορίζει σημαντικά τον αριθμό των φυσικών πλήκτρων. Ακόμα και ο κλιματισμός ελέγχεται ψηφιακά. Η πιο πρόσφατη έκδοση του iDrive με QuickSelect είναι αυτή που τρέχει το σύστημα και βασίζεται στο λειτουργικό BMW 9. Προσφέρει έλεγχο μέσω αφής αλλά και φωνητικών εντολών.
Το μενού είναι εύκολο και δεν απαιτεί να μεταβείτε σε υπομενού, ενώ οι ενημερώσεις γίνονται απομακρυσμένα over-the-air και χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα. Προαιρετικά είναι διαθέσιμα και σπορ καθίσματα με διάτρητες επιφάνειες που προσομοιώνουν σε δέρμα, ενώ οι επενδύσεις Alcantara αποτελούν μέρος του πακέτου M και ανήκουν στο βασικό εξοπλοσμό της BMW M135 xDrive.
Κινητήρες
Η γκάμα κινητήρων της νέας BMW Σειρά 1 περιλαμβάνει 3κύλινδρα σύνολα βενζίνης και 4κύλινδρα πετρελαίου, τα οποία διατηρήθηκαν στην γκάμα και όλα διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη.
Η εισαγωγική έκδοση «120» χωρίς το «i» στο τέλος, εφοδιάζεται με 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα 170 ίππων, -αντί για 178 ίππους που είχε στην προηγούμενη γενιά-, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, που είναι 0,8 δλ. πιο αργή από την προηγούμενη.
Η 120d αποδίδει 163 ίππους, δηλαδή 27 ίππους λιγότερους από την προηγούμενη 120d, και έχει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η 118d αποδίδει 150 ίππους, όσους και στην προηγούμενη γενιά. Τη γκάμα θα συμπληρώσουν προς το τέλος του έτους, μια 3κύλινδρη έκδοση 116 και μια 4κύλινδρη 123 xDrive.
Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση BMW M135 xDrive με απόδοση 300 ίππων, δηλαδή 6 ίππων λιγότερων σε σχέση με την προηγούμενη M135 και 400 Nm ροπής. Διαθέτει προσαρμοζόμενο πλαίσιο Adaptive M Chassis με σπορ σύστημα διεύθυνσης και έξυπνο σύστημα τετρακίνησης επιταχύνοντας από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.