Δοκιμάζουμε το Opel Corsa Hybrid των 100 ίππων
Το νέο Opel Corsa αποκτά μια ήπια υβριδική έκδοση με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα. Είναι αυτή που μέχρι τώρα έλειπε η καλύτερη στη γκάμα του; Πάμε να δούμε.
Το Opel Corsa πρόσφατα ανανεώθηκε στα σημεία προκειμένου να διατηρηθεί επίκαιρο και στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού. Πέρα από την αισθητική, αλλά και τη γνωστή γερμανική ποιότητα που συνοδεύει το supermini με σήμα το κεραυνό, σε αυτή τη φάση της ζωής του απέκτησε και αρκετή τεχνολογία που αφορά τα συστήματα κίνησης.
Αφήνει πίσω του τις diesel εκδόσεις και εστιάζει στον εξηλεκτρισμό της γκάμας του, με κινητήρες βενζίνης, σε απλές, turbo, αλλά και ήπια υβριδικές εκδόσεις, που αναλαμβάνουν να σηκώσουν το βάρος του πιο καθαρού και οικονομικού χαρακτήρα που παραδοσιακά πρεσβεύει το Corsa.
Μην ξεχνάμε ότι το γερμανικό supermini είναι από τα λίγα μικρά που έχει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και μάλιστα σε αυτή τη γενιά του που αναβαθμισμένη, με μπαταρία 51 kWh και αυτονομία που ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα, με μια μόνο φόρτιση.
Στα δικά μας και στο αυτοκίνητο δοκιμής μας, το οποίο είναι εντελώς νέο στη γκάμα του Corsa, καθώς εφοδιάζεται με ήπια υβριδική και ένα σύστημα 48V. Τη βάση αποτελεί ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 turbo, ο οποίος όμως έχει εξελιχθεί ειδικά για την υβριδική έκδοση.
Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με απόδοση 100 ή 136 ίππους και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων eDCT-6 και έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 ίππων) με 55 Nm ροπής. Αυτός παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 0,4 kWh και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να εκκινεί ηλεκτρικά, αλλά και να κινείται με αυτόν τον τρόπο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.
Επί του προκειμένου, το 1.2 Hybrid 100, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.4. Αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα πολύ χαμηλά, από τις, μόλις, 1.750 σ.α.λ., με τον κινητήρα που διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, να λειτουργεί σε κύκλο Miller, για καλύτερη αποδοτικότητα.
Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη είναι ηλεκτροκίνητο και διακρίνεται για τη ροή που παρέχει στις αλλαγές σχέσεων, που τώρα είναι πιο άμεσες και ομαλές, χωρίς κομπιάσματα ή κενά. Στο κέλυφος του κιβωτίου στεγάζεται επίσης ο ηλεκτροκινητήρας και ο μετατροπέας συνεχούς ρεύματος, με στόχο τη βελτίωση των διαστάσεων, αλλά και του βάρους του συστήματος.
Όταν είδαμε τον Senna να πιλοτάρει από τον ουρανό | Speedzone Podcast EP52
Στην πράξη
Το νέο Corsa 1.2 Hybrid εκκινεί ηλεκτρικά, με ένα χαρακτηριστικό σύριγμα να το συνοδεύει, απουσία μηχανικού θορύβου. Έχει τη δυνατότητα να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά, μέχρι και για ένα χιλιόμετρο, όπως υπόσχεται η Opel, με χαμηλό φορτίο και ευνοϊκές συνθήκες, πραγματοποιώντας έως και το 50% των αστικών μετακινήσεων με ρεύμα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να είσαι… ευγενικός με το δεξί πεντάλ και ο δρόμος να μην είναι ανηφορικός.
Η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα γίνεται αβίαστα, χωρίς δράματα, αλλά και να την αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Η διαδοχή είναι ομαλή, χωρίς σκορτσαρίσματα, με το τράβηγμα να είναι θετικό από χαμηλά. Η ροπή βοηθάει σε αυτό, καθώς είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, ενώ τη δική του συμβολή έχει και το ήπια υβριδικό σύστημα, με τον ηλεκτροκινητήρα.
Δεν είναι τόσο οι απόλυτες επιδόσεις, οι οποίες εξάλλου είναι κολακευτικές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, όσο η αποδοτικότητα, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 102-101 γρ./χλμ., τιμή που απαλλάσσει τον κάτοχο του αυτοκινήτου από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας και την κατανάλωση που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία να είναι 4,5 λτ./100 χλμ.
Θα μπορούσε να είναι τόση και στην πράξη, αν είσαι προσεκτικός και η διαδρομή το επιτρέπει, με μια πιο ρεαλιστική τιμή, που είδαμε και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να είναι τα 5,7 λτ./100 χλμ. Αν τώρα ο δρόμος είναι ανοιχτός και το δεξί πόδι δεν σηκώνεται συχνά από το γκάζι, θα πρέπει να υπολογίζεται ένα επιπλέον λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα. Έτσι, στην πράξη, το mild hybrid Corsa φαίνεται να υποστηρίζει πολύ καλά τον οικονομικό χαρακτήρα του, μπαίνοντας έως ένα βαθμό στα χωράφια ανώτερων υβριδικά εκτελέσεων.
Στο δρόμο δεν διαφέρει από τις απλές εκδόσεις, με την άνεση να είναι κυρίαρχη. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με ήπιες ρυθμίσεις, που προσφέρουν καλό πάτημα και απόσβεση κακοτεχνιών.
Οι τροχοί 16 ιντσών με τα ελαστικά 195/55 ταιριάζουν γάντι με την εν γένει φιλοσοφία της κατασκευής, συμβάλλοντας με τη σειρά τους στην άνεση. Συνολικά αποδεικνύεται αποτελεσματικό, με ακρίβεια στις κινήσεις και ικανοποιητική πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι. Η θέση οδήγησης είναι καλή με πολλές ρυθμίσεις από κάθισμα και τιμόνι και θα βολέψει ανεξάρτητα από το ύψος του οδηγού.
Μικρές αλλαγές… σε σχέση με το «απλό» Corsa
Η εικόνα στο εσωτερικό της έκδοσης Hybrid είναι ίδια με του «απλού» Corsa, καθώς κυριαρχεί η λιτή σχεδίαση, με τη μεγάλη οθόνη 10 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Στην εισαγωγική έκδοση τα όργανα είναι αναλογικά, ενώ στη δεύτερη και τρίτη έκδοση ο πίνακας γίνεται ψηφιακός, με διαγώνιο 7 ιντσών. Σε κάθε περίπτωση είναι ευανάγνωστος, παρέχοντας πληθώρα πληροφοριών, στον οδηγό, μεταξύ αυτών και για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
Οι χώροι φυσικά δεν έχουν αλλάξει και είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους, με όγκο που ανέρχεται στα 309 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει στα 1.081 λίτρα. Αισθητικά οι αλλαγές περιορίζονται στο λογότυπο Hybrid που μαρτυρά την ταυτότητα του μοντέλου και την ειδική απόχρωση Grafic Gray.
Αναβαθμισμένη αποδοτικότητα
Αυτό που κάνει την ήπια υβριδική έκδοση του Opel Corsa να ξεχωρίζει είναι η αποδοτικότητά του. Προσφέρει περισσότερα από όσα η απλή ανάγνωση ενός mild hybrid συστήματος υπόσχεται, με χαμηλή κατανάλωση, που συνοδεύεται από ραφιναρισμένη λειτουργία που το καθιστά, εκτός από οικονομικό και ευχάριστο στην καθημερινότητα.
Σε κερδίζει με τη λειτουργία του, την άνεσή του, ενώ, αν και δεν είναι η ισχυρότερη mild hybrid εκδοχή, δεν του λείπουν οι επιδόσεις σε απόλυτα νούμερα. Επιστρέφοντας στην ουσία, ο στόχος επιτεύχθηκε και μάλιστα με το παραπάνω, καθώς το Corsa 1.2 Hybrid, αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτικό, με τη συγκεκριμένη έκδοση να είναι αναντίρρητα άκρως ενδιαφέρουσα.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
OPEL CORSA 1.2 HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.061×1.960×1.435 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 309-1.081 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.267 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 102-101 γρ./χλμ.
Όταν είδαμε τον Senna να πιλοτάρει από τον ουρανό | Speedzone Podcast EP52