F1 – GP Emilia Romagna: Προεπισκόπηση
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 επιστρέφει στην Ευρώπη οκτώ μήνες μετά το προηγούμενο GP που διεξήχθη στη γηραιά ήπειρο και στην ίδια χώρα, την Ιταλία.
Η Ιταλία έχει φιλοξενήσει συνολικά 105 Grand Prix του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1, τα περισσότερα από κάθε άλλη χώρα, εκ των οποίων τα 30 στο «Autodromo Enzo e Dino Ferrari» στην Ιmola. Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου είναι μόλις η τέταρτη διοργάνωση του Gran Premio dell’Emilia-Romagna, που προηγουμένως είχε διεξαχθεί από το 2020 έως το 2022, καθώς η περσινή διοργάνωση ακυρώθηκε λόγω των πλημμυρών που έπληξαν μεγάλα τμήματα της περιοχής, προκαλώντας ορισμένους θανάτους και καταστροφές. Για τον έβδομο γύρο της σεζόν, η Pirelli προχώρησε με την πιο μαλακή τριάδα ελαστικών για στεγνό δρόμο: C3 ως σκληρή, C4 ως μεσαία και C5 ως μαλακή. Θα είναι η πρώτη φορά που αυτή η τριάδα θα δοκιμαστεί στην πίστα της Imola, αν και θα ήταν η επιλογή για την περσινή ακυρωμένη διοργάνωση. Το 2022, τα επιλεγμένα μείγματα ήταν τα C2, C3 και C4.
Η Imola είναι μία από τις παλαιότερες διοργανώσεις στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, γνωστή για την πολύ τεχνική της μορφή και ως εκ τούτου αναδεικνύει τις ικανότητες των οδηγών που πρέπει να αντιμετωπίσουν αρκετά πολύπλοκους συνδυασμούς στροφών και ζωνών πέδησης. Ο Enzo Ferrari ήταν ένας από τους υποστηρικτές του έργου για την κατασκευή μιας πίστας στους λόφους γύρω από την Imola και την περιέγραψε ως ένα είδος «μικρού Nurburgring». Αρχικά, το 1957, η πίστα ονομάστηκε στη μνήμη του γιου του Dino, ενώ το δικό του όνομα προστέθηκε μετά το θάνατό του το 1988.
Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή από την άποψη των δυνάμεων που ασκούνται στα ελαστικά, αν και η άσφαλτος εξακολουθεί να είναι σχετικά λεία, παρά το γεγονός ότι η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκαν εργασίες ανανέωσης της επιφάνειας στο 70% του μήκους των σχεδόν πέντε χιλιομέτρων της χρονολογείται από το 2011. Με ένα πολυάσχολο πρόγραμμα δράσης στην πίστα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix, το οδόστρωμα προσφέρει ένα καλό επίπεδο πρόσφυσης που αυξάνεται όσο περισσότερο τρέχουν τα μονοθέσια.
Με 19 στροφές (10 αριστερόστροφες και 9 δεξιόστροφες) και μια σημαντική υψομετρική αλλαγή 30 μέτρων από το υψηλότερο σημείο στο χαμηλότερο, η πίστα είναι μάλλον στενή και υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, καθιστώντας το προσπέρασμα κάθε άλλο παρά εύκολο. Ως εκ τούτου, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση της έκβασης του αγώνα, γεγονός που εξηγεί γιατί ποτέ δεν έχει κερδηθεί από θέση χαμηλότερη από την πέμπτη θέση της εκκίνησης και 19 φορές στις 30, ο οδηγός που πέρασε πρώτος την καρό σημαία είχε ξεκινήσει από την πρώτη σειρά. Στα χαρτιά, η ύπαρξη των τριών πιο μαλακών ελαστικών θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερες επιλογές όσον αφορά τη στρατηγική των pit stop σε έναν αγώνα που συνήθως απαιτεί μόνο μία αλλαγή ελαστικών, ειδικά επειδή ο χρόνος που χάνεται στο pit lane εδώ είναι ένας από τους υψηλότερους της χρονιάς.
Τριάντα Grand Prix έχουν διεξαχθεί στις όχθες του ποταμού Santerno που περνάει από την πίστα. Το σημερινό όνομα είναι το τρίτο που αποδίδεται στον αγώνα στην Imola. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1980, τη μία και μοναδική φορά που το ιταλικό Grand Prix διεξήχθη οπουδήποτε αλλού, εκτός της Monza. Στη συνέχεια, από το 1981 έως το 2006, η F1 έτρεχε εκεί υπό τη σημαία της γειτονικής Δημοκρατίας του Αγίου Μαρίνου.
Από τους 20 οδηγούς που συμμετείχαν φέτος, μόνο ο Fernando Alonso αγωνίστηκε στην Imola όταν ήταν γνωστή ως Grand Prix του San Marino. Ο Ισπανός κέρδισε το 2005 μετά από μια συναρπαστική μονομαχία με τον Michael Schumacher, ενώ την επόμενη χρονιά οι θέσεις αντιστράφηκαν μεταξύ των δύο αντιπάλων. Ο Γερμανός είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Ιmola, με επτά νίκες, έξι από αυτές με τη Ferrari, μία με τη Benetton, ενώ η Williams και η Ferrari μοιράζονται την τιμή μεταξύ των ομάδων με οκτώ νίκες η καθεμία.
Όσον αφορά τις pole position εδώ, ο Ayrton Senna είναι πρώτος στη λίστα με 8, την τελευταία από τις οποίες εξασφάλισε στις 30 Απριλίου 1994, μια μέρα που επισκιάστηκε από τον θάνατο του Αυστριακού οδηγού Roland Ratzenberger. Την επόμενη ημέρα, την 1η Μαΐου, η ίδια μοίρα βρήκε τον Ayrton σε ένα από τα πιο τραγικά Σαββατοκύριακα στην ιστορία του αθλήματος. Με αφορμή την 30ή επέτειο των θανάτων τους, αυτό το Σαββατοκύριακο διοργανώθηκε μια σειρά εκδηλώσεων από τον διοργανωτή και ολόκληρη την οικογένεια της F1.
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 17 Μαΐου
14:30 Free Practice 1 ANT1+
18:00 Free Practice 2 ANT1+
Σάββατο 18 Μαΐου
13:30 Free Practice 3 ANT1+
17:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 19 Μαΐου
16:00 Αγώνας ΑΝΤ1+
16.45 Αγώνας μαγνητοσκόπηση ΑΝΤ
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/