Αποκάλυψη για τη νέα BMW M4 CS
Η BMW αποκαλύπτει τη νέα M4 CS, η οποία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό ανάμεσα στις τετρακίνητες εκδόσεις Competition και την περιορισμένης παραγωγής CSL.
Σε συνέχεια των εκδόσεων «Competition Sport» των BMW M2, M3 και M5, η BMW M GmbH αποκαλύπτει σήμερα την αντίστοιχη παραλλαγή με τα αρχικά «CS» για λογαριασμό της νέας M4 σε μια προφανή προσπάθειά της να προσφέρει ένα κουπέ σπορ αυτοκίνητο εξίσου ικανό για καθημερινή οδήγηση σε δημόσιους δρόμους και απολαυστικά track-days στην πίστα.
Σημείο αναφοράς στη νέα M4 CS είναι ο γνωστός 3λιτρος και 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας των Βαυαρών, ο οποίος «δυνάμωσε» αποδίδοντας πλέον 550 ίππους αλλά την ίδια ακριβώς ροπή σε σχέση με την μονάδα των εκδόσεων «Competition», η οποία ορίζεται στα 650 Nm. Και αυτό, χάρη σε αλλαγές στη χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου και την αύξηση της πίεσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών από τα 1,7 στα 2,1 bar. Νέες είναι και οι βάσεις του κινητήρα, ενώ αναβαθμίσεις έχει δεχθεί και το σύστημα ψύξης.
Σε συνδυασμό με την έξυπνη τετρακίνηση M xDrive της BMW και το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με Drivelogic, η BMW M4 CS είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,4 και 11,1 δλ. εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά με το πακέτο M Driver’s Package στα 302 χλμ./ώρα. Μάλιστα, το νέο σπορ κουπέ είναι σε θέση να «γυρίζει» στην «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring σε χρόνο 7 λεπτών και 21.989 δλ.
Όπως προαναφέραμε, οι 550 ίπποι «περνούν» στον δρόμο μέσω του συστήματος M xDrive. Αυτή η ευφυής τεχνολογία τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, ώστε να μεγιστοποιείται η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια σε κάθε περίσταση.
Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί στη νέα M4 CS, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα. Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential που βρίσκεται στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – συμβάλουν στη δημιουργία ενός απολαυστικού συνόλου. Επιπλέον, το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD, στην οποία η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Σύμφωνα με την BMW, η νέα M4 CS διαθέτει ειδικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, συπμπεριλαμβανομένων των αντιστρεπτικών δοκών, ενώ η κινηματική κάθε άξονα έχει εξελιχθεί ξεχωριστά για ακόμα καλύτερο έλεγχο. Νέο είναι και το set-up του συστήματος ελέγχου ευστάθειας, το οποίο παρεμβαίνει ακόμα πιο διακριτικά, ενώ το «παρών» δίνει και το M Traction Control, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε 10 διαφορετικές σκάλες.
Η νέα M4 CS έρχεται στάνταρ με φρένα M Compound σε συνδυασμό με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στον βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M4 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με ματ φινίρισμα Gold Bronze ή ματ Black. Με διάμετρο 19 ίντσες εμπρός και 20 πίσω, συνδυάζονται στάνταρ με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 και προαιρετικά με τα ακόμα πιο… καθαρόαιμα Michelin Pilot Sport Cup 2 R σε διαστάσεις 275/35 και 285/30 για τη μεγιστοποίηση της εμπειρίας οδήγησης στην πίστα.
Εκτός από την πρόσθετη ισχύ η νέα BMW M4 CS είναι επίσης 20 κιλά ελαφρύτερη, χάρη σε ένα σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο και διάφορα επιμέρους μέρους μέρη από CFRP, συμπεριλαμβανομένης της κεντρικής κονσόλας, των paddles του κιβωτίου ταχυτήτων και διαφόρων διακοσμητικών εξαρτημάτων στην καμπίνα. Εδώ δεσπόζουν επίσης τα μπάκετ καθίσματα M Carbon, τα οποία είναι επενδεδυμένα με δέρμα Merino και διαθέτουν αποκλειστική σχεδίαση σε μαύρο/κόκκινο χρώμα με διακριτικές ραφές αντίθεσης, αλλά και το BMW Curved Display, με τις δύο ενοποιημένες οθόνες των 12,3 και 14,9 ιντσών.