MotoGP: Αυτοί είναι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί από το 2027
Το MotoGP ανακοίνωσε τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2027 και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη μείωση της χωρητικότητας των κινητήρων των μοτοσικλετών στα 850 κ.εκ.
Όπως είχε προαναγγελθεί, το MotoGP δημοσιοποίησε σήμερα τους τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν τον θεσμό από το 2027 και μετά. Σύμφωνα με τους εμπνευστές τους, στόχος είναι οι νέες αγωνιστικές μοτοσικλέτες να έχουν «περισσότερη σχέση με τις εκδόσεις δρόμου, να είναι πιο αποδοτικές ενισχύοντας την παγκόσμια βιωσιμότητα, αλλά και να προάγουν το θέαμα και τις προσπεράσεις». Καλώς ήρθατε στο μέλλον του MotoGP.
Η σημαντικότερη αλλαγή σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα είναι η μείωση της χωρητικότητας των κινητήρων από 1.000 σε 850 κ.εκ. Αυτή θα επέλθει με τη μείωση της διαμέτρου από 81 σε 75 χλστ. Φυσικά, θα παραμείνουν τετρακύλινδροι και τετράχρονοι. Την ίδια στιγμή, ο μέγιστος αριθμός των διαθέσιμων κινητήρων για κάθε «μόνιμο» αναβάτη του grid μειώνεται σε 6, εφόσον το πρωτάθλημα περιλαμβάνει έως 20 αγώνες, και σε 7 αν αυξηθούν σε 21 ή 22. Οι κατασκευαστές που με το νέο σύστημα «παραχωρήσεων» ανήκουν στην κατηγορία D, θα συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ανά σεζόν δύο επιπλέον κινητήρες για κάθε αναβάτη.
Η δεύτερη σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην πλήρη κατάργηση όλων των συστημάτων που μειώνουν το ύψος της μοτοσικλέτας εν κινήσει (ride-height devices).
Ομοίως, στο πυρ το εξώτερον στέλνονται οριστικά και τα συστήματα που «κατεβάζουν» τη μοτοσικλέτα (holeshot devices) και ενεργοποιούνται σήμερα στις εκκινήσεις.
Η τρίτη διαφοροποίηση αφορά στην αεροδυναμική των μοτοσικλετών. Πιο συγκεκριμένα, από το 2027, το μέγιστο επιτρεπόμενο πλάτος του άνω τμήματος του μπροστινού φέρινγκ μειώνεται από 600 σε 550 χλστ. Επίσης, το μέγιστο ύψος του πίσω άκρου των μοτοσικλετών μειώνεται από 1.250 σε 1.150 χλστ., ενώ την ίδια ώρα το εμπρόσθιο σημείο του μπροστινού φέρινγκ (ρύχγος) θα μετακινηθεί προς τα πίσω κατά 50 χλστ. και η κωνικότητα προς τα πίσω των εξαρτημάτων του, επίσης, θα στενέψει.
Ταυτόχρονα, κάθε αεροδυναμικό βοήθημα που βρίσκεται πίσω από τον αναβάτη θα πρέπει πλέον να ομολογκαριστεί ως μέρος του εκάστοτε αεροδυναμικού πακέτου. Οι κατασκευαστές θα επιτρέπεται να κάνουν ένα μόλις update ανά σεζόν.
Σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, ο συνολικός αριθμός των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων (ζεύγη ταχυτήτων) που θα επιτρέπεται θα μειωθεί σε 16, συν τέσσερις διαφορετικές τελικές για την κύρια μετάδοση, για κάθε σεζόν.
Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν επίσης ότι το μίνιμουμ βάρος των μοτοσικλετών θα πρέπει να είναι 153 κιλά (αντί 157 κιλά που είναι σήμερα).
Επίσης, δεδομένα από GPS από όλους τους αναβάτες θα διατίθενται σε όλες τις ομάδες στο τέλος κάθε αγώνα.
Επιπρόσθετα, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί από τα 22 στα 20 λίτρα και από τα 12 στα 11 λίτρα για τους αγώνες sprint. Υποχρεωτική καθίσταται και η χρήση καυσίμου μη ορυκτής προέλευσης σε ποσοστό 100%.
Τέλος, σε ότι αφορά το σύστημα «παραχωρήσεων» και την κατάταξη των κατασκευαστών για το 2027, οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν ότι όλοι όσοι συμμετείχαν στην αγωνιστική σεζόν του 2026 θα καταταγούν αυτόματα για τη νέα στην κατηγορία B – τυχόν πρωτοεμφανιζόμενοι κατασκευαστές θα αγωνιστούν το 2027 στην κατηγορία D. Στα μέσα της σεζόν θα γίνει η επαναξιολόγηση όλων των κατασκευαστών με βάση τα αποτελέσματα του πρώτου μισού του 2027.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.