Γιατί η Stellantis έχασε έδαφος στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Μειωμένα έσοδα και πωλήσεις κατέγραψε η Stellantis στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Τις πταίει;
Μετά το VW Group και η Stellantis εμφανίζει κάμψη στον εμπορικό της βηματισμό, καθώς και στα έσοδα από τις πωλήσεις, στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτος.
Πιο συγκεκριμένα, η Stellantis έκανε γνωστό ότι τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 12% το πρώτο τρίμηνο του έτους λόγω χαμηλότερων πωλήσεων, αλλά και εξαιτίας του δυσμενούς συνδυασμού προϊόντων και δυναμικής στον τομέα των συναλλαγματικών αξίων.
Έτσι, κατά το πρώτο τέταρτο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10% φτάνοντας για το σύνολο των εταιρειών της Stellantis τις 1,335 εκατ. μονάδες. Η CFO της Stellantis, Natalie Knight, δήλωσε ότι τόσο οι πωλήσεις όσο και τα έσοδα επηρεάστηκαν από τη μετάβαση στο νέο χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου. Ταυτόχρονα, δήλωσε ότι ο όμιλος μειώνει τα αποθέματά του «για να ενισχύσει την ισχυρή τιμολόγηση πριν από την κυκλοφορία των νέων ή ανανεωμένων προϊόντων αυτόν τον χρόνο σε βασικές περιοχές».
Τα καθαρά έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε 41,7 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου.
Στην Ευρώπη ο όμιλος γυρίζει φέτος σελίδα στην κατηγορία των SUV με τα νέα Peugeot 3008 και 5008 – που αμφότερα διαθέτουν και ηλεκτρικές εκδόσεις – και τα μικρότερα Citroen C3 και C3 Aircross.
Συνολικά, η Stellantis σκοπεύει να παρουσιάσει μέσα στο 2024 περί τα 25 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 18 ηλεκτρικών οχημάτων, που θα βοηθήσουν τον όμιλο «να βελτιώσει την ανάπτυξη και την κερδοφορία του στο δεύτερο εξάμηνο του έτους».
Στη διευρυμένη περιοχή της Ευρώπης, που περιλαμβάνει την Τουρκία και την Ευρασία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6% φτάνοντας τις 615.000 μονάδες, ενώ τα καθαρά έσοδα στην περιοχή κάμφθηκαν κατά 13%, αγγίζοντας τα 16,1 δισεκατομμύρα ευρώ.
Σύμφωνα με την Stellantis οι χαμηλότερες πωλήσεις οφείλονταν κυρίως στη μείωση που κατέγραψαν μοντέλα όπως το Peugeot 3008 (ενόψει της κυκλοφορίας του νέου μοντέλου), το Opel Mokka και το Fiat 500.