Νέα Ferrari 12Cilindri: Με ρετρό αναφορές και 830 ίππους
Το νέο διθέσιο μοντέλο 12Cilindri από το Maranello αφήνει στο όνομά του να τα πει όλα. Ατμοσφαιρικό V12 830 ίππων, χωρίς υβριδικά συστήματα ή turbo. Έτσι απλά…
Ένα νέο διθέσιο μοντέλο, με κλειστό και ανοιχτό αμάξωμα και όνομα –12Cilindri– που δεν αφήνει παρανοήσεις, παρουσίασε η Ferrari. Ο διάδοχος της 812 Superfast, που αντλεί έμπνευση από τη μεγάλη αγάπη του Enzo Ferrari στους 12κύλινδρους κινητήρες, που αναγνώριζε τόσο για την απόδοσή τους, όσο και για τον μοναδικό ήχο τους, που μοιάζει με μουσική.
Με ρετρό αναφορές σχεδιαστικά, από μοντέλα της δεκαετία του 1950 και το 1960, αλλά και πιο συγκεκριμένα της 365 GTB του 1967, όπως μπορείτε να δείτε στο εμπρός μέρος, με τα μονοκόμματα φώτα και τον λεπτό προφυλακτήρα, που φιλοξενεί μεγάλες εισαγωγές αέρα. Η νέα Ferrari 12Cilindri έχει μήκος 4,73 μ., πλάτος 2,17 μ. και ύψος 1,29 μ., με το μεταξόνιο να είναι 2,70 μ.
Το μακρύ καπό δίνει τον τόνο, καθώς κάτω από αυτό υπάρχει το νέο αριστούργημα των Ιταλών, ο V12 κινητήρας που είναι τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα και προς το κέντρο του αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές έχουν αποφύγει τις υπερβολές, μελετώντας τις εναλλακτικές σε επίπεδο αεροδυναμικής, προκειμένου να αποφύγουν την μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος. Το πέτυχαν με τη χρήση ενός diffuser και ενεργών βοηθημάτων.
Κάτω από το μακρύ καπό
Η νέα Ferrari 12Cilindri, φέρνει στο επίκεντρο τον κινητήρα της. Έναν V12, ατμοσφαρικό, χωρίς βοήθεια turbo ή κάποιων υβριδικών συστημάτων, με χωρητικότητα 6,5 λίτρων που αποδίδει 830 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. Η καμπύλη της απόδοσης όμως είναι τέτοια, που το 80% της δύναμης είναι διαθέσιμο από τις 2.500 σ.α.λ. και κορυφώνεται όσο ανεβαίνει προς τα «κόκκινα» του ορίου στροφών. Όσον αφορά τη μέγιστη ροπή, αυτή είναι 678 Nm στις 7.250 σ.α.λ.
Ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιεί η Ferrari για αυτόν τον κινητήρα και ονομάζει Aspirated Torque Shaping (ATS) τροποποιεί την καμπύλη της ροπής ηλεκτρονικά στην τρίτη και τέταρτη σχέση, για καλύτερη και ομαλότερη απόδοση, χωρίς να επηρεάζει την αίσθηση επιτάχυνσης, η οποία μοιάζει να είναι ατελείωτη, σε όλο το εύρος στροφών.
Ένα κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος και φροντίζει για την παροχή ισχύος, με τις αλλαγές να γίνονται κατά 30% πιο γρήγορα σε σχέση με το κιβώτιο της «812». Η επιλογή των τροχών 21 ιντσών, με ελαστικά 275/35 εμπρός και 315/35 πίσω, έχει μειώσει κατά 5% τη σχέση μετάδοση, βελτιώνοντας τις επιταχύνσεις.
Η 12Cilindri επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα, ενώ για το 0-200 χλμ./ώρα απαιτεί 7,9 δλ. Από την άλλη η Spider εκδοχή του μοντέλου είναι ελάχιστα πιο αργή με 0-100 χλμ./ώρα σε 2,95 δευτερόλεπτα και 0-200 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 340 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό η Ferrari 12Cilindri έχει το γνωστό από τα μοντέλα της ιταλικής φίρμας τιμόνι, με έμπνευση από τις Purosangue και Roma αλλά σε αντίθεση με άλλα μοντέλα, διαθέτει κεντρική οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Σχεδιαστικά η καμπίνα είναι χωρισμένη σε δύο μονάδες, μια για τον οδηγό και μια για τον συνοδηγό, με οθόνες που παρέχουν πληροφορίες εμπρός τους.
Ένα ηχοσύστημα σε συνεργασία με την Burmester, που περιλαμβάνει 15 ηχεία και έχει συνολική ισχύ 1.600 Watt, φροντίζει για την ψυχαγωγία των τυχερών κατόχων της 12Cilindri. Επιπλέον, και όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, περιλαμβάνει Apple CarPlay και Android Auto και αφορά την κεντρική οθόνη.
Η νέα Ferrari 12Cilindri θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία άμεσα, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για το τέλος του 2024 με αρχές 2025. Η τιμή εκτιμάται ότι θα αγγίζει τις 400.000 ευρώ για την κλειστή εκδοχή, με την Spider να είναι περίπου 40.000 ευρώ ακριβότερη.