F1 – GP Miami: Προεπισκόπηση

Το GP του Miami είναι ο 6ος γύρος της σεζόν, ο πρώτος από τους τρεις που είναι προγραμματισμένοι στις ΗΠΑ. Θα διεξαχθεί από τις 3 ως τις 5 Μαΐου και αυτή είναι η τρίτη φορά που εμφανίζεται στο ημερολόγιο της F1.

Η πίστα «ρέει» γύρω από το Hard Rock Stadium, έναν πολυχώρο που φιλοξενεί την ομάδα αμερικανικού ποδοσφαίρου Miami Dolphins και φέτος θα φιλοξενήσει, μεταξύ άλλων, και τον τελικό του ποδοσφαιρικού Copa America. Οι χώροι των ομάδων της F1 βρίσκονται στην πραγματικότητα μέσα στις εγκαταστάσεις, γεγονός που δημιουργεί μια πραγματικά μοναδική ατμόσφαιρα για ένα Σαββατοκύριακο με GP. Η πίστα μήκους 5,412 χιλιομέτρων, την οποία οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν 57 φορές την Κυριακή, διαθέτει 19 στροφές, τρεις ευθείες, τρεις ζώνες DRS και τελική ταχύτητα που μπορεί να ξεπεράσει τα 340 χλμ./ώρα. Υπάρχουν επίσης κάποιες υψομετρικές διαφορές, με την κυριότερη να βρίσκεται μεταξύ των στροφών 13 και 16, με τη διαδρομή να ανεβαίνει και να κατεβαίνει καθώς περνάει πάνω από μια ράμπα εξόδου και κάτω από διάφορες αερογέφυρες. Υπάρχει μια ανηφορική προσέγγιση στο σικέιν στις στροφές 14 και 15, με μια κορυφογραμμή στη μέση πριν η πίστα «πέσει» στην έξοδο.

Οι τρεις τομείς έχουν διαφορετικό χαρακτήρα ο καθένας, δημιουργώντας έναν γύρο που έχει λίγο απ’ όλα. Το πρώτο τμήμα διαθέτει μια σειρά από οκτώ στροφές υψηλής ταχύτητας, ενώ ο δεύτερος τομέας έχει μια μεγάλη ευθεία και μερικές στροφές χαμηλής ταχύτητας. Η τελική διαδρομή προς τη γραμμή τερματισμού αποτελείται από μια ευθεία και τρεις στροφές. Υπάρχουν μόνο δύο αγώνες στους οποίους μπορούν να βασιστούν στατιστικά στοιχεία και αυτά δείχνουν ότι το GP του Μαϊάμι βρίσκεται στη μέση της κατάταξης όσον αφορά τον αριθμό των κινήσεων για προσπέρασμα. Όσον αφορά τις δυνάμεις, τόσο τις πλευρικές όσο και τις διαμήκεις, στις οποίες υποβάλλονται τα ελαστικά, αξιολογείται ως μία από τις «μεσαίες» ως «χαμηλές» πίστες του ημερολογίου.

Τα τρία μείγματα ελαστικών στεγνής οδήγησης που επέλεξε η Pirelli για αυτό το τριήμερο βρίσκονται στη μεσαία κατηγορία: C2 ως σκληρή, C3 ως μεσαία και C4 ως μαλακή. Η πίστα επαναστρώθηκε πριν από τον περσινό αγώνα και είναι πολύ λεία, προσφέροντας επομένως αρκετά χαμηλή πρόσφυση, ένα χαρακτηριστικό που επιτείνεται από το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιείται για άλλους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό σημαίνει ότι οι κόκκοι θα μπορούσαν να κάνουν την εμφάνισή τους, ιδιαίτερα με τα Medium και Soft ελαστικά.

Το Miami απολαμβάνει τροπικό κλίμα με τη θερμοκρασία του αέρα να ξεπερνά συνήθως τους 25°C, πολύ συχνά φτάνοντας τους 30°C, με το ρεκόρ να είναι 33°C. Το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου, έχει συνήθως ηλιοφάνεια, αλλά μπορεί να υπάρξει μια αστάθεια που θα οδηγήσει σε βροχές ή καταιγίδες κάποια στιγμή. Πέρυσι, η επιφάνεια της πίστας έφτασε τους 55 °C, μια από τις υψηλότερες θερμοκρασίες που παρατηρήθηκαν όλη τη σεζόν.

Όσον αφορά τη στρατηγική, το GP του Μαϊάμι είναι ένας κλασικός αγώνας με μία στάση, με τις σκληρές και μεσαίες μίξεις να είναι τα απόλυτα φαβορί. Πέρυσι, ο Verstappen ξεκίνησε από την ένατη θέση της εκκίνησης με σκληρά ελαστικά πριν αλλάξει σε Medium, ενώ οι άλλοι δύο οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο, ο Perez και ο Alonso, έκαναν την αντίστροφη διαδρομή (Medium και μετά Hard).

Πρόκειται για ένα ακόμη Σαββατοκύριακο Sprint, επομένως με μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών το πρωί της Παρασκευής για να βρεθεί το καλύτερο στήσιμο, καθώς και να αξιολογηθεί η συμπεριφορά των ελαστικών. Αμέσως από το απόγευμα της πρώτης ημέρας, είναι η ώρα για τις κατατακτήριες δοκιμές Sprint, για να καθοριστεί το grid για τον αγώνα Sprint του Σαββάτου το πρωί. Μετά από αυτό, οι κανονισμοί του parc ferme αναστέλλονται για λίγο, ώστε οι ομάδες να δουλέψουν τα μονοθέσια για τις κατατακτήριες δοκιμές και στη συνέχεια για το GP της Κυριακής.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 3 Μαΐου
19:30 Free Practice 1 
23:30 Κατατακτήριες Sprint 
Σάββατο 4 Μαΐου
19:00 Sprint αγώνας 
23:00 Kατατακτήριες αγώνα Κυριακής 
Κυριακή 5 Μαΐου
23:00 Αγώνας